Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-09-2008, 07:17   #311
blue827
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-12-2007
Model: fiesta
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 68
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Cytat:
Napisał kaszpir007
...O ile obrotów masz odkręconego BLOSA (duża śruba) a o ile małą śrubę ? Ile miałeś poprzednio a ile teraz ?
Aktualnie blosa mam skręconego na maksa -minus pół obrotu. Mała śruba jest też wkręcona na maksa i wykręcona jedynie aby silnik się nie dławił.

Na reduktorze śruba od wolnych obrotów (czyli bypass gazu) wkręcona na maksa (czyli brak bypassu).

Śruba imbusowa od czułości membrany (której u Ciebie nie ma z tego co piszesz) aktualnie wkręciłem do momentu jak już zauważyłem że samochód stracił trochę na mocy przyspieszania, tzn muszę mocniej wciskać gaz dopiero wtedy jak wejdzie na te 4-5tys to wyrywa do przodu.

Ale nadal chyba muszę eksperymentować, wczoraj samochód był ~300km w trasie i do tego jechala moja siostra wiec raczej spokojnie a dzisiaj rano tankuje, i wyszlo mi ze spalił prawie 14 litrow gazuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podczas gdy aktualnie w mieście zszedłem ze spalaniem do 14.5-15 litrów. Dziwne , tak jakby trasa czy miasto nie robiły różnicy.

Kaszpir piszesz że po odkręceniu blosa spalanie ci spadło, qrde może też powinienem spróbować no ale ja już tak próbowałem i miałem wtedy 16-17 litrów , wtedy gdy jeszcze starałem się uzyskać zielone diody.

Struna, odnośnie czerwonych diód i ubogiej mieszanki, to mam taką podczas spokojnej jazdy , ale wtedy silnik nie potrzebuje tak dużo energii. Jak kiedyś próbowałem uzyskać zieloną to wtedy zalewał mi się gazem.

Natomiast podczas ostrzejszego przyspieszania wzbogaca mi się na zółte i czerwone diody więc wtedy kiedy jest taka potrzeba, tak samo jak jadę >120km/h to się zaczynają zapalać zółte bogate. Jakbym zaczał rozkręcać blosa to by było jeszcze bogaciej więc marnotrastwo gazu.

Ciekawy jestem jakby się sprawował BLOS EVOLUTION, czyli mieszanka regulowana automatycznie i na bieżąco, wiem że ma bezwładność więc auto napewno niebyło by zrywne i dynamiczne tak jak z mechanicznym Blosem, ale może spalanie byłoby jakieś stabilniejsze.

blue827 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 09:18   #312
kaszpir007
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Postów: 50
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Cytat:
Napisał blue827
Cytat:
Napisał kaszpir007
...O ile obrotów masz odkręconego BLOSA (duża śruba) a o ile małą śrubę ? Ile miałeś poprzednio a ile teraz ?
Aktualnie blosa mam skręconego na maksa -minus pół obrotu. Mała śruba jest też wkręcona na maksa i wykręcona jedynie aby silnik się nie dławił.

Na reduktorze śruba od wolnych obrotów (czyli bypass gazu) wkręcona na maksa (czyli brak bypassu).

Śruba imbusowa od czułości membrany (której u Ciebie nie ma z tego co piszesz) aktualnie wkręciłem do momentu jak już zauważyłem że samochód stracił trochę na mocy przyspieszania, tzn muszę mocniej wciskać gaz dopiero wtedy jak wejdzie na te 4-5tys to wyrywa do przodu.
Ja miałem podobnie ustawionego BLOSa (odkręcenie o 0,5 lub 1.5 obrotu) i było tak że jak mocno wcisnęłem pedał gazu to miesznaka była bogata , ale podczas zwykłej jazdy była bardzo uboga.
Mi szkoda silnika aby jeździć na bardzo ubogiej mieszance , a na takiej mieszance bym jeździł cały czas ...

Spalanie wcale nie było rewelacyjne. Po ustawieniu przez gazownika i przy pokonywaniu dzienni 36km (2x18km) w cyklu miejsko-podmiejskim spalił mi 12,8l ale samochód był zamulony ...
Jakiś czas temu rozkręciłem BLOSa i spalił mi mniej ...

Choć cięzko mi testować bo sa teraz korki na max i spalanie nie wychodzi mi zbyt ładne :-<

Ja jednak nie chce jeździć na bardzo ubogiej mieszance. Wątpie aby to nie odbiło się na awaryjności silnika i jego trwałości.

Mieszanka powinna być zbliżona do tej na benzynie ...

Ja chyba zakręcę na max reduktor to znaczy śrubkę od obrotów jałowych , bo po co ma reduktor tyle gazu puszczac na postoju ...

Czy na reduktorze śruba od wolnych obrotów może być na max wkręcona ?
Bo chyba ta śruba jest tylko od obrotów jałowych bo efekty krecenia były tylko widoczne na obrotach jałowych ...

PS. Patrzyłem na Twoje spalanie (w podpisie). Patrząc na spalanie benzyny u Ciebie ewidentnie wygląda że jeździsz na bardzo ubogiej mieszance ...
No bo jak wyjaśnić to że palił Ci więcej na benzynie niż obecnie na ... gazie , jak poprawne spalanie gazu to 20-30% więcej niż benzyny ???
kaszpir007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 11:14   #313
kaszpir007
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Postów: 50
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Cytat:
Napisał Struna
kaszpir007, skręć reduktor, masz ewidentne objawy zbyt mocno rozkręconego parownika.
Ok , ale ...

Mam tylko jedną śrubę do regulacji obrotów jałowych. Dzwoniłem do Elpigazu i serwis to potwierdził (jest jeszcze 2 śruba do obrotów jałowych (bypass).

Wkrecając śrubę na reduktorze na obrotach jałowych widzę różnicę (zubaża się mieszanka). Przy wyższych obrotach (np. 3000obr) żadnej różnicy nie ma ...

Nie mam problemów z gaśnięciem silnika , nierówną pracą i itd ...

Więc po co się rozkręca na max tą śrubę ? Po co aż tak extramalnie bogata mieszanka podczas .... postoju (obroty jałowe) ?

Czy nie warto wkręcić na max tą śrubę , aby podczas postoju było tylko tyle LPG ile potrzebne jest ?

Bo wyregulowanie na postoju aby mieszanka była optymalna jest prawie nie możliwe. Jak się uda to i tak po chwili albo się wzbogaci (żółta dioda) albo na max zuboży. Więc "optimum" to mieszanka bogata (pierwsza lub druga żółta dioda) , ale wtedy zdaje mi się że śmierdzi gazem ...

Czy wkręcenie ma max tej śruby lub wkręcanie tak aby silnik działał na postoju prawidłowo (bez falowania obrotów , przygasania i itd ) nie było by najlepszym wyjściem ?

Bo być może te spore spalanie (głównie jak sporo stoję w korkach) to wynik zbyy dużej ilości dopływającego gazu do BLOSa i bogatej mieszanki na obrotach jałowych ?
kaszpir007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 12:21   #314
dresat
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Tak se siedza, czytóm i myśla...Polak jednak lubi mieć problemy, a z lektury większości postów wynika: "nie miałeś, chłopie kłopota - kupiłeś se blosa"...Dlaczego schodzę do mojego autka i po zajęciu miejsca za kierką i przekręceniu kluczyka błogi pomruk wypełnia przestrzeń wokół? A po przejechaniu tak może 100 metrów z tyłu "pank" i lpg jest w akcji...? Dobrze, że w tym dziwnym kraju są jeszcze młodzi, którym "się chce", tylko momentami wygląda mi to na wyważanie otwartych drzwi...żółta dioda...zielona, mieszanka raz uboga, raz nagle za bogata...A koszty rosną po próbach, zamiast maleć i dawać frajdę z jazdy. :fcp18
dresat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 12:51   #315
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

kaszpir007, zrób foto tego Twojego reduktora, nie spotkałem jeszcze reduktora bez regulacji czułości - owszem może nie być bypas-u dla jałowych ale czułość musi być.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 13:03   #316
kaszpir007
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Postów: 50
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Cytat:
Napisał Struna
kaszpir007, zrób foto tego Twojego reduktora, nie spotkałem jeszcze reduktora bez regulacji czułości - owszem może nie być bypas-u dla jałowych ale czułość musi być.
Mam kiepski dostęp do reduktora , ale jesli możesz to zdjecie wraz z opisem (w pdf) jest na stronie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Reduktor Vega Super.

Ma dwie śruby , obie do regulacji obrotów jałowych (drua to ten bypass).

Tak jak pisałem dzowniłem dziś do Elpigazu (fabryka) i powiedziano mi że są tylko te 2 śruby i to wszystko).
A te niby śruby na imbus to zaślepki produkcyjne (technicze czy jakoś tam).

Pobowalem i fakt , są całkowicie zamknięte ...

Chyba dipero reduktor Elpigazu Vega do sekwencji ma regulację czułosci bo się tym tam chwalą ..
kaszpir007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 13:12   #317
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

kaszpir007, pomijam fakt, że nie ma na tej stronie czegoś takiego jak vega super tylko vega, ale mniejsza o to, moim zdaniem w tym pdf-ie jest błąd opisu. Zapewne jest tak, ze jedna z tych śrub odpowiada za ciśnienie pierwszego stopnia a druga za bypas.

Możesz to dość łatwo sprawdzić. Na zgaszonym silniku wykręć całkowicie jedną ze śrub i zobacz jak jest zakończona ( jeśli iglicą to będzie to bypas ) Potem odkręć drugą i tez zobacz zakończenie, jedna z eśrub będzie iglicą a druga nie, dodatkowo w jednej z nich będzie pod śrubą sprężyna -ta śruba gdzie jest sprężyna i nie jest ona iglicą to jest regulacja czułości.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 13:22   #318
jumper1
ford::professional
 
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Cytat:
Napisał dresat
Tak se siedza, czytóm i myśla...Polak jednak lubi mieć problemy, a z lektury większości postów wynika: "nie miałeś, chłopie kłopota - kupiłeś se blosa"
Cytat:
Napisał dresat
Struna, Czytając cały wątek i Twoje, analityczne wypowiedzi, odnoszę wrażenie, że powinna powstać praca zbiorowa pt "Ewangelia wg św Blosa"...
Cytat:
Napisał dresat
Kimura, Czy masz jakieś nowe spostrzeżenia z eksploatacji autka z zastosowaniem blosa? Absolutna powaga w pytaniu się zawiera...
Cytat:
Napisał dresat
No i z prostego - podobno - gaźnika gazowego, zwanego blosem powstała dysertacja naukowa, choć w znacznym stopniu z wywodami wygodnymi dla szczególnie Kolegów Kimura i blue827.
dresat, dlaczego spamujesz
powiedziałes co miałeś do powiedzenia na temat blosa i okej. Ale nie kpij z ludzi, którzy (może i nadmiernie) są zainteresowani tematem.
Ktoś chce pisać doktorat na forum, niech sobie pisze, po co wrzucać jakieś niepotrzebne posty nie na temat.
__________________
Andrzej
Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą.
Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200
[size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber
jumper1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 16:25   #319
dresat
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Poznań
Model: Ford fiesta + Elpigaz Leonardo XL
Silnik: 1.3i
Rocznik: 1995
Postów: 1,575
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

jumper1,
Cytat:
dlaczego spamujesz
I po co cały ten komentarz (ale sobie trudu zadałeś), skoro to taki sam spam? :fcp1
dresat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2008, 18:09   #320
kaszpir007
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Postów: 50
Domyślnie Re: BLOS - opis, monatż i regulacja.

Cytat:
Napisał Struna
kaszpir007, pomijam fakt, że nie ma na tej stronie czegoś takiego jak vega super tylko vega, ale mniejsza o to, moim zdaniem w tym pdf-ie jest błąd opisu. Zapewne jest tak, ze jedna z tych śrub odpowiada za ciśnienie pierwszego stopnia a druga za bypas.
Masz rację.

Reduktor nazywa się Vega i wystepuje w kilku wersjach . Ja mam wersję Super (do 140KM) lub super Plus (powyżej 140KM). Niestety na redukotrze nie ma żadnego napisu więc nie wiem , ale kazałem dać najmocniejszy.

Dziś jak rozmawiałem z pomocą techniczną Elpigazu to serwisant powiedzial mi że reduktor ma tylko 2 śruby regulacyjne.
Na zdjęciu są to 2 duże wystające śruby na płaski śrubokręt. W rzeczywistości tylko ta "dolna" jest wystająca , druga nie jest wystająca ...
Serwisant powiedzial że właśnie ta "nie wystajaca" to chyba bypass. Mi to nic nie mówiło ....

Czyli rozumiem bypass = regulacja czułości reduktora ?

Jak "fabrycznie" powinno być to ustawione ?
Aby nie mieć tak bogatej mieszanki na wyższych obrotach powinienem tą śrubę wkręcać ?
Czy wkręcajać tą śrubę spowoduje że mieszanka na wyższych obrotach mi sie zuboży ?
Czy mogę tą śrubę mocno wkręcić ? Czy sama jej regulacja (bypass) może być w jakiś sposób niebezpieczna ?
Co ten bypass powoduje ? Czy ja go skręcę trochę to powinna mi się mieszanka przy wyżsych obrotach (np. 3000obr) zubożyć ?
Teraz mam problem z zbyt bogatą mieszanką (świeci mi się druga a nawet czasami trzecia zółta dioda).

PS. Wiem że mam dużo pytań , ale chcialbym dobrze BLOSa wyregulować. Nie chce jeździć na bardzo bogatej ani na bardzo ubogiej mieszance. Żadnego gazownika który zna się super na BLOSie nie znam w okolicy , a do "zwykłego" nie chce jechać bo już byłem , więc mam nadziję że tutaj uzyskam pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki !!!
kaszpir007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.