Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-07-2008, 17:07   #11
Grumete
ford::specialist
 
Avatar Grumete
 
Zarejestrowany: 20-10-2007
Model: MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 HP
Rocznik: 2002
Postów: 504
Domyślnie Re: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

nic nie musisz odpinać, odkręć dwie nakrętki, podnieś lekko do góry zespół wentylatorów i pomału opuszczaj w dół, przechylając cały zespół w prawo, tak jak na pierwszym zdjęciu.

ja mam kanał, ale myślę że jakbyś wjechał lewym kołem na wysoki krawężnik też dasz radę, tylko problem może być z odkręceniem płyty pod silnikiem.

jakiś kolega kiedyś opisywał wraz ze zdjęciami jak wymienić rezystor wyciągając cały zespół wentylatorów do góry, patrzyłem na szukajkę i nie znalazłem, może ktoś z kolegów pamięta ten opis ??

__________________
Tato?-pyta się syn. Dlaczego babcia biegnie zygzakiem między drzewami? Nie gadaj tyle junior...podawaj naboje.
Grumete jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2008, 17:16   #12
przemek.ku80
ford::average
 
Avatar przemek.ku80
 
Zarejestrowany: 07-05-2008
Skąd: Forst DE
Model: Mk3
Silnik: 2,0 16V DI
Rocznik: 2001
Postów: 160
Domyślnie Re: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

O.k jakoś dam rade.Dzięki za pomo. :fcp29
__________________
...Nie jeździj szybciej, niż twój anioł stróż umie latać...
przemek.ku80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2008, 07:22   #13
arixon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-07-2008
Postów: 16
Domyślnie Re: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

[quote="Grumete"]nic nie musisz odpinać, odkręć dwie nakrętki, podnieś lekko do góry zespół wentylatorów i pomału opuszczaj w dół, przechylając cały zespół w prawo, tak jak na pierwszym zdjęciu.

ja mam kanał, ale myślę że jakbyś wjechał lewym kołem na wysoki krawężnik też dasz radę, tylko problem może być z odkręceniem płyty pod silnikiem.

jakiś kolega kiedyś opisywał wraz ze zdjęciami jak wymienić rezystor wyciągając cały zespół wentylatorów do góry, patrzyłem na szukajkę i nie znalazłem, może ktoś z kolegów pamięta ten opis ??[/quote]


Wyciągnięcie zespołu wiatraków z chłodnicy samochodu nie jest takie proste (może raczej nie trwa krótko), ale jeśli masz chwilę czasu, to można to zrobić w ten sposób:
1. Zdemontować grila (2 zawleczki) i lampy przednie (po dwa haki blokujące)
2. Odkręcić po trzy śruby z każdej strony trzymające belkę przednią. Dzięki temu powstanie luz i możliwe będzie wyciągnięcie do góry wiatraków.
3. Odkręcić dwie śrubki trzymające wiatraki z chłodnicą.
4. Odpiąc trzy kostki (po jednej przy każdym silniku wentylatorów i jedna od rezystora).
5. Teraz najciekawsza część odginając belkę do przodu i manewrując wiatrakami by poomijać wszystkie przeszkody (węże) wyciągasz wentylatory górą.
Kolejność montażu odwrotna

Mam też kilka sugetii co do naprawy rezystora:
1. Sprawdzić czy jest dobry (u mnie miernik wskazał opór rzędu 0,8 Oma)
2. Przeczyścić konektorki rezystora i najlepiej oddalić je od siebie - wygiąć kombinerkami
3. Nie bawić się w robienie połączenia na konektorki - po prostu przylutować kabelki na sztywno do rezystora i koniecznie wszystko dobrze zaizolować
4. Dolutować dodatkowe kabelki do rezystora aby przedłużyć połączenie z kabelkami z wiązki - z uwagi że oryginalne są krótkie i ciężko będzie je przylutować przy montażu wentylatorów na chłodnicy.

Powodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
arixon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2008, 13:53   #14
joj
ford::advanced
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: L-wo
Model: Escape Titanium
Silnik: 2.0 PB + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 218
Domyślnie Re: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

a ja naprawiłem bez wyciągania wentylatorów, bez kanału na parkingu osiedlowym :fcp3
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
było Mondeo MK3 2.0 TDDi 2001 HD
było Mondeo MK3 1.8 V16 2006 Kombi
jest Mondeo MK5 2.5L AT sedan
joj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2008, 20:25   #15
xcwaniakx
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-08-2008
Postów: 9
Domyślnie Re: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

Witam,
U mnie też strasznie głośno chodzi ten wentylator!!! Mam tylko pytanko czy przez ten rezystor i upaloną wtyczkę może w trakcie jazdy gasić się samochód i zapalać sprężynka???
xcwaniakx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2008, 07:00   #16
arixon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-07-2008
Postów: 16
Domyślnie Re: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

Witam,

Nie przytrafiło mi się coś takiego, ale moim zadniem jedno z drugim nie ma nic wspólnego-jeśli silnik jest chłodzony (a jest bo działa drugi bieg) to te dwie rzeczy są różnymi usterkami. Nawet gdyby nastąpiło przegrzanie to pewnie świeciła by kontrolka od silnika. Co do gasnącego auta i "sprężynki" poszukaj odpowiedzi na innych postach ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
arixon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2013, 18:20   #17
ukas.as
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-08-2012
Skąd: Piła
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

witam kolegów, podepnę się pod temat. Mam taki problem z tymi wentylatorami, a mianowicie włącza się na chwilkę na maxa i wyłącza się i tak w kółko. Wymieniłem wtyczkę rezystora bo była faktycznie upalona, ale nic to nie pomogło. Co może być jeszcze przyczyną ??
ukas.as jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2013, 17:18   #18
fryc88
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-09-2011
Skąd: Tuchola
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 119
Domyślnie Odp: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

Wyjmij rezystor i multimetrem sprawdź, czy ma przepływ. U mnie wtyczka wygląda jak nówka - ani grama brudu/śniedzi/spalenizny, a mimo wszystko nie działa. Teraz zbieram siły, żeby wyjąć chłodnicę i wydłubać rezystor...
fryc88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2013, 20:09   #19
ukas.as
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-08-2012
Skąd: Piła
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

witam, już zrobione podjechałem na szrot kupiłem rezystor używany i gra gitara. Dałem 30zł za niego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdro

Bump: Kolego chłodnicy nie wyciągaj, ja odkręciłem wentylatory i opuściłem na dół pod skosem, żeby mieć dojście do rezystora i po krzyku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zajęło mi to 30min
ukas.as jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2013, 23:28   #20
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: [mk3] Naprawa rezystora przy wiatrakach chłodnicy

u mnie ten sam problem - klima i wentylator na drugim biegu.

Zabrałem się za owy "rezystor" - żeby się do niego dostać (przynajmniej w Pb) nie trzeba wcale ruszać wentylatora, od dołu jest świetny dostęp do rezystora.
Wyszło na to że wtyczka w stanie salonowym, natomiast rezystor miał przerwę. Udało się mi go posztukować metodą rzeźbiarską ( za pomocą kawałka kostki elektrycznej), jednak aby to zrobić trzeba było odciąć jeden zwój żeby zrobić trochę miejsca. Rozumiem że w takim przypadku zmieniły się parametry tego rezystora - spadła jego rezystancja ? I teraz np może się z kolei nie załączać drugi bieg bądź załączać się zbyt późno ? ( osiągnięcie odpowiedniego oporu może wymagać większej temp? ).

I jeszcze kwestia obudowy -rezystor ma taką obudowę z blaszki z otworkami - u mnie niestety po wpływem korozji zwyczajnie się skruszyła. I teraz pytanko - czy ta obudowa ma tylko ochraniać, czy również podnosić temp rezystora ? Wygląda jakby dotykała chłodnicy i dodatkowo się nagrzewając, miałaby podnosić temperature, a co za tym idzie rezystancję w celu odpalenia wiatraka ?

Pytam bo szukałem na allegro - są używki ale we wszystkich ta blaszka wygląda jakby zaraz miała też się skruszyć, a nówka pod 250zł - trochę drogo.

Dodam że metoda "sztukowania" jako tako zdała egzamin - teraz przy załączeniu klimy wentylator odpala się na pierwszy bieg. Jest to jednak metoda tymczasowa, do czasu znalezienia "nowego" opornika.
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.