|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-07-2008, 10:31 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-05-2008
Skąd: Z miasta Łodzi się pochodzi
Model: Ford CMAX II
Silnik: TDCi 2,0 TDCI 115PS Powershift
Rocznik: 2011
Postów: 144
|
Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"
No możliwe tylko wydawało mi się dziwnym to że ten intensywny dźwięk pojawia się przy prędkości obrotowej ok 2000 co może świadczyc o uszkodzonej turbinie.
Ale mogę się mylic :fcp4 |
20-07-2008, 10:44 | #12 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-06-2008
Model: MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"
zauważyłem na forum, że wszyscy piszący o problemie z rurką piszą szum/swist ... nikt nie pisał o metlicznym dzwieku.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam ogromną nadzieję, że uszkodzenie nie jest poważne... Teraz zacząłem się zastanawiać co powinienem zrobić jutro. Jechać do ASO, czy może udać się do jakiegoś polecanego mechanika (Warszawa)... Dodam jeszcze, że nie zapaliła się żadna dioda kontrolna... Czy przy uszkodzeniu turbiny nie powinno się cokolwiek zaświecić na desce rozdzielczej ? |
20-07-2008, 13:20 | #13 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"
Jakbyś poszukał to byś znalazł, wystarczy wpisać wspornik intercoolera ale widzę, że zacynacie z górnej półki to może być koło dwumasowe, panewki, skrzywiony korbowód, uszkodzony napinacz łańcuca rozrządu pisać dalej?
Najczęstrzymi przyczynami Twoich objawów są pęknięta/spadnieta rura od turbo i wspornik intercoolera. |
20-07-2008, 13:22 | #14 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"
Cytat:
Cytat:
|
||
20-07-2008, 19:13 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2008
Postów: 38
|
Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"
Przewod od egr-u do sztywnego lacznika intercoolera i po strachu no i odpowiednie umocowanie wspornika rury intercoolera z prawe strony auta na belce przy chlodnicach
__________________
gdyby Bóg lubił przedni naped to chodzilibyśmy na rękach! |
21-07-2008, 13:45 | #16 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-06-2008
Model: MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"
eh, jednak turbina...
Dziś rano zawiozłem samochód do ASO. Poprosiłem o "zerknięcie" co może być nie tak, czy poważnego coś, czy mniej. Serwisant otworzył maskę, zdjął plastikową osłonę, odkręcił rurę do intercoolera, powiedział, że urwany jest "mały" wirnik, że miałem dużo szczęścia, że nie rozpadł się na kawałki, że... turbina do wymiany. Sam serwisant powiedział, że bez sensu jest kupować turbinę u nich, gdy ż kosztuje 4800zł, sugerował aby znaleść gdzieś indziej, ale raczej NOWĄ, nie regenowaną. Na allegro niby nowa - 2400zł, regenerowana około 1800zł. Serwisant zwrócił uwagę, że gdyby regenerowana sprężarka zawierała obudowę używaną od sprężarki uszkodzonej tak jak moja to było by bardzo źle, gdyż urwany element uszkodził na pewno wewnętrzną stronę obudowy. Zatem trzebabyło mieć pewność, że element regenerowany bazował na "odpowiednio uszkodzonej turbinie" - czyli inaczej niż przez urwanie wirnika. co sądzicie o turbospreżarce nowej za 2400zł z allegro, lub 1800zł renerowanej ? .... Pozostaje jeszcze opcja sugerowana przez kolegę: kopić turbosprężarkę z uszkodzonego auta, np ze szrotu, gdzie można by znaleźć element z auta po klikudziesięciu tysiącach kilometrów... co Wy na to? |