Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-07-2008, 10:31   #11
sztacha
ford::average
 
Avatar sztacha
 
Zarejestrowany: 10-05-2008
Skąd: Z miasta Łodzi się pochodzi
Model: Ford CMAX II
Silnik: TDCi 2,0 TDCI 115PS Powershift
Rocznik: 2011
Postów: 144
Domyślnie Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"

No możliwe tylko wydawało mi się dziwnym to że ten intensywny dźwięk pojawia się przy prędkości obrotowej ok 2000 co może świadczyc o uszkodzonej turbinie.
Ale mogę się mylic :fcp4

sztacha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2008, 10:44   #12
probak
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-06-2008
Model: MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"

zauważyłem na forum, że wszyscy piszący o problemie z rurką piszą szum/swist ... nikt nie pisał o metlicznym dzwieku.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Mam ogromną nadzieję, że uszkodzenie nie jest poważne... Teraz zacząłem się zastanawiać co powinienem zrobić jutro. Jechać do ASO, czy może udać się do jakiegoś polecanego mechanika (Warszawa)...

Dodam jeszcze, że nie zapaliła się żadna dioda kontrolna... Czy przy uszkodzeniu turbiny nie powinno się cokolwiek zaświecić na desce rozdzielczej ?
probak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2008, 13:20   #13
kreeecik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
Domyślnie Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"

Jakbyś poszukał to byś znalazł, wystarczy wpisać wspornik intercoolera ale widzę, że zacynacie z górnej półki to może być koło dwumasowe, panewki, skrzywiony korbowód, uszkodzony napinacz łańcuca rozrządu pisać dalej?
Najczęstrzymi przyczynami Twoich objawów są pęknięta/spadnieta rura od turbo i wspornik intercoolera.
kreeecik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2008, 13:22   #14
kreeecik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
Domyślnie Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"

Cytat:
Napisał sztacha
No możliwe tylko wydawało mi się dziwnym to że ten intensywny dźwięk pojawia się przy prędkości obrotowej ok 2000 co może świadczyc o uszkodzonej turbinie.
Ale mogę się mylic :fcp4
Ale on napisał wcześniej:
Cytat:
Napisał probak
Jeśli dobrze mi się wydaje, skoro ten dziwny metaliczny dzwięk pojawia się od jakichś 1500-2000 obrotów ...
patrz, wymaluj uszkodzony wspornik intercoolera.
kreeecik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-07-2008, 19:13   #15
Krzysk mkll
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2008
Postów: 38
Domyślnie Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"

Przewod od egr-u do sztywnego lacznika intercoolera i po strachu no i odpowiednie umocowanie wspornika rury intercoolera z prawe strony auta na belce przy chlodnicach
__________________
gdyby Bóg lubił przedni naped to chodzilibyśmy na rękach!
Krzysk mkll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2008, 13:45   #16
probak
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-06-2008
Model: MK3
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Re: [mk3] swist/szum przy zwiększaniu obrotów, "tryb awaryjny"

eh, jednak turbina...

Dziś rano zawiozłem samochód do ASO. Poprosiłem o "zerknięcie" co może być nie tak, czy poważnego coś, czy mniej. Serwisant otworzył maskę, zdjął plastikową osłonę, odkręcił rurę do intercoolera, powiedział, że urwany jest "mały" wirnik, że miałem dużo szczęścia, że nie rozpadł się na kawałki, że... turbina do wymiany.

Sam serwisant powiedział, że bez sensu jest kupować turbinę u nich, gdy ż kosztuje 4800zł, sugerował aby znaleść gdzieś indziej, ale raczej NOWĄ, nie regenowaną.

Na allegro niby nowa - 2400zł, regenerowana około 1800zł. Serwisant zwrócił uwagę, że gdyby regenerowana sprężarka zawierała obudowę używaną od sprężarki uszkodzonej tak jak moja to było by bardzo źle, gdyż urwany element uszkodził na pewno wewnętrzną stronę obudowy. Zatem trzebabyło mieć pewność, że element regenerowany bazował na "odpowiednio uszkodzonej turbinie" - czyli inaczej niż przez urwanie wirnika.

co sądzicie o turbospreżarce nowej za 2400zł z allegro, lub 1800zł renerowanej ? .... Pozostaje jeszcze opcja sugerowana przez kolegę: kopić turbosprężarkę z uszkodzonego auta, np ze szrotu, gdzie można by znaleźć element z auta po klikudziesięciu tysiącach kilometrów... co Wy na to?
probak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.