|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-06-2008, 10:13 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-02-2008
Skąd: Łódź/Sieradz
Model: focus
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
Witam wszystkich - jak w temacie przy przyspieszaniu wydobywa się głośny gwizd z końcówki tłumika i turbawka nie pompuje - węże na IC mięciutkie i całe powietrze z silnika idzie w powietrze. Ostatnio zaczął mocno kopcić. Teraz przestał wraz z mocą i gwiźdźe jak stary polonez. :fcp5 Spotkał sie ktoś z Was z taka usterką??
|
16-06-2008, 13:57 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-02-2008
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 1
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
Witam
w/g mnie to katalizator sie rozleciał i przy przyśpieszaniu zatyka wydech (tak było u mnie, w serwisie powiedzieli że turbina) |
16-06-2008, 19:26 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-02-2008
Skąd: Łódź/Sieradz
Model: focus
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
i też Ci gwizdał jak stary polonez?
|
19-06-2008, 19:31 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-02-2008
Skąd: Łódź/Sieradz
Model: focus
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
i wszystko jasne, faktycznie rozleciał się katalizator, zablokował otwarty wastegate i zatkał tłumik. Zawór udrożniony, a tłumik do wymiany, tyle że nowych brak... na Bosala 3 tyg. trzeba czekać, a oryginał 450 :563:
|
19-06-2008, 19:38 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: Kamionki/Poznań
Model: Audi
Silnik: 1.9
Rocznik: 2000
Postów: 78
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
jedź do magika od tłumików i każ sobie wstawić od kolektora do samego końca rure dokładnie takiej samej średnicy jakiej masz wydech w tej chwili, utrzymasz ciśnienie w układzie ale pozbawisz go oporów, zyskasz kilka koni i całkiem ciekawy dźwięk. Ja tak mam w tdci i nie dość że kręci się jak wściekły to jeszcze fajnie warczy.
|
20-06-2008, 09:36 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
Cytat:
Co prawda w dieslach nie mierzą spalin ale podczas sprawdzania zawieszenia widać, że nie ma nawet puszki od katalizatora, tylko przelot.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
|
20-06-2008, 10:30 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: Kamionki/Poznań
Model: Audi
Silnik: 1.9
Rocznik: 2000
Postów: 78
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
w foce to trzeba się przyjrzeć, bo katalizator jest zaraz za turbo i dodatkowo jest jeszcze plastikowa osłona pod silnikiem która skutecznie zasłania wszystko.
Ale żeby być w zgodzie ze środowiskiem można kupić uniwersalny katalizator np BOSAL-a mają w ofercie z wkładem metalowym, opory znacznie mniejsze niż ceramiczny montowany seryjnie w foce, a cena też znacznie niższa. |
21-09-2008, 17:06 | #8 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Gryfice
Postów: 7
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
Cytat:
|
|
22-09-2008, 10:48 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Gryfice
Postów: 7
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
Właśnie byłam u mechanika i od razu powiedział,że to coś z katalizatorem.Okazało się ,że to zabezpieczenie pękło."Wystrugał" jakąś blaszkę ,zrobił zabezpieczenie ,zapłaciłam dyszkę i po krzyku.
|
06-02-2009, 18:47 | #10 |
ford::beginner
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 06-02-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Kuga MK2 Vignale
Silnik: 2,0 TDCi 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 19
|
Re: Brak mocy i głośny gwizd z ryry wydechowej 1,8 TDDI
es_en,
U mnie na zimnym brak mocy a po każdym powtórnym odpaleniu tej mocy przybywa. Do tego jeszcze słychać jakby powietrze szło z turbiny prosto w tłumik. Czy może ktoś pomóc? Jaki zawór udrożniłeś? Pozdrawiam |