|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-06-2008, 09:29 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
tak tylko ze do 2 litrow akcyza to 3,6% a powyzej 2 l akcyza juz roznie do 13,2%
stad w przypadku aut niewiele ponad 2 litry pojemnosci jest tak znaczny skok cenowy w Polsce pozdrowienia ford_driver |
05-06-2008, 08:22 | #12 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-01-2008
Postów: 7
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
Dokładnie o tą różnicę w akcyzie mi chodzi... za 10% więcej pojemności silnika zapłacimy ponad 10tys zł więcej samej akcyzy - paranoja... dlatego - dopóki nie zmieni się zasada naliczania akcyzy - moim zdaniem nie ma sensu kupować takiego silnika 2.2l. Dlatego też wydaje mi się, że 2.7hdi byłby już bardziej sensowny - większy silnik, sześć cylindrów - tutaj przebolałbym wyższą akcyzę.
|
05-06-2008, 08:31 | #13 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
dokladnie :-)
mozna przebolec wieksza "danine" ale nie za tak niewiele :-) powyzej 2.0 to niech juz bedzie konkretnie skoro i tak place wiecej pozdrowienia ford_driver |
05-06-2008, 08:33 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-02-2007
Postów: 85
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
sens jest zawsze :fcp7 , musi cię byc tylko stać :fcp2
|
05-06-2008, 09:16 | #15 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
tyle ze my nie rozprawiamy o mozliwosciach finansowych
tylko o racjonalnosci zakupu oplata akcyzy dzielona jest tylko od pojemnosci silnika, tak wiec granicznym parametrem jest pojemnosc 2000 cm3 powyzej tego oplata mozna by rzec drastycznie rosnie bez wzgeledu czy jest to 2199 cy 6000 cm3 tak wiec dla mnie osobiscie jest to 9,6 % wartosci auta wyrzucone w bloto o ile nie mysli sie o jakims wyjatkowo specyficznym aucie (Aston Martin, Porsche itp) moja kalkulacja jest prosta zamiast kupowac jednego przykladcowo S-Max-a 2.5 T za powiedzmy 130 tys zł wydac te pieniadze na 2 auta "uzywane" o pojemnosci do 2 l: 1. Focus I RS - po oplatach okolo 63000 zł (dla mnie osobiscie auto odrobine kultowe) 2. Renault Espace max roczny, 2.0 diesel w automacie - po oplatach okolo 87000 zł w ten sposob mam wszytko czego mi trzeba czyli wygodne auto na rodzinne wyjazdy + niezaprzeczalnie szybkie i zwinne auto "for fun" łącznie za cene jednej "hybrydy" w stylu S-Max-a ktory do konca nie jest ani jednym ani drugim wszytko jest oczywiscie kwestia wyboru, inaczej na to patrzylem 3 lata temu kupujac Focusa w dieslu inaczej patrze dzisaj ale zawsze liczylem pienadze wydajac 30 czy 40 tys EUR na auto co 3 lata wole nie tracic 9,6% na roznicy w akcyzie to wszytko pozdrowienia ford_driver |
05-06-2008, 20:01 | #16 |
FCP member
Zarejestrowany: 23-08-2007
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 381
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
Tylko dlaczego mondeo z 2,2 jest droższe o 7.000 PLN a s-max o 11.000. Przeciez sytuacja z akcyzą identyczna
|
06-06-2008, 08:28 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-01-2008
Postów: 7
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
To juz pytanie do Forda - manipuluja swoimi prowizjami, na pewno zarabiaja procentowo troche mniej na samochodach powyzej 2l pojemności.
No chyba, że potrafią to jakoś obejść i samochód 2.2l wjeżdza oddzielnie i oddzielnie jakaś cześć jego wyposażenia - może wtedy udałoby się płacić mniej akcyzy... bo przecież jak płacisz ponad 13% to nie tylko od silnika, ale też od poduszek powietrznych, klimatyzacji, radia, czy szklanego dachu... od całego samochodu po prostu. Pewnie nikt się w to nie bawi, ale gdyby samochód (powyżej 2l) wjeżdzał do PL zupełnie goły (tylko to co musi mieć, żeby kwalifikował się jako samochód), a reszta wyposażenia wjeżdza jako części i jest montowana na miejscu... Tylko czy koszt takiej zabawy nie przewyższyłby tych kilku oszczędzonych tysięcy ... Zakładając, że s-max 2.0 kosztuje 120tys, to 2.2 powinien kosztowac 132tys+wyzsza cena silnika (w normalnych krajack okolo 5tys), czyli razem jakies 137tys. To bylaby zbyt duza roznica i pewnie Ford Polska opuszcza troche swoje marze na tych modelach. Nie wiem jakie sa prowizje w całym tym biznesie - dealer ma mniej więcej 10-12%, ale ile zarabia importer - tutaj nie mam zielonego pojęcia. |
17-06-2008, 13:51 | #18 |
ford::beginner
Imię: ARTUR
Zarejestrowany: 16-11-2007
Skąd: WAWA
Model: galaxy
Silnik: 2.0 TDCI-140KM
Rocznik: 2008
Postów: 17
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
Dwa słowa wyjaśnienia ...
Nie jest tak jak piszesz...że to manipulacja prowzjami itd, itp. S-Max z silnikiem 2.2 TDCI jest, dlatego droższy o 11 tyś pln od silnika 2.0 TDCI bo 2.2 jest z DPF/ filtr czastek stałych/, a 2.0 TDCI w S-maxie go nie ma. Dopłata za silnik 7000 pln + 4000pln za filtr = 11000 pln. Mondeo 2,0 TDCI które weszło do sprzedazy później, ma juz DPF, stąd dopłata tylko 7000 pln Jeśli chodzi o 2.0 TDCI automat to od produkcj luty 2008 ma już 140 KM. BTW. Silnik 2.2 TDCI jest PSA, lecz w Fordzie ma jedna turbosprężarkę , a nie dwie jak we Francuzach - ale to juz chyba znana wszystkim informacja... Silnik 2.7 V6 TDCI-nie bedzie na razie montowany w Fordach.... |
17-06-2008, 15:37 | #19 | |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
Cytat:
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
23-06-2008, 15:32 | #20 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-01-2008
Postów: 7
|
Re: S-max - pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?
Cytat:
Mysle, ze filtr kosztuje importera znacznie mniej niz te 4000 (to pewnie cena dla uzytkownika), ale nie chce zgadywac ile, doplata do wiekszego silnika tez mniej niz 5000, ale akcyza to jakby nie bylo bedzie okolo 10.000 ... czyli Ford MUSIAŁ opuścić tu swoje marże - i od razu widać, że muszą one być całkiem, całkiem... |
|