|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2008, 02:56 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-01-2008
Model: FOCUS
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Naprawa zamka centralnego
Chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami dotyczącymi centralnego zamka.
Mój przypadek - typowy, tzn. przy niższej temperaturze, lub większej wilgotności nie zamykał się z pilota ani przyciskiem "lock" od wewnatrz. Samochód można było zamknąć jedynie kluczykiem i to od prawej strony, a później aktywować alarm. Strasznie niewygodne!!!. Przystąpiłem wiec do naprawy. Pełne powodzenie. Już 2 miesiące chodzi bez zarzutu. Po pierwsze: zdemontowałem zamek drzwi lewych ( opis demontażu znajdziecie na forum). Następnie majac wyjęty zamek rozebrałem go. Składa sie on z dwóch podzespołów; części mechanicznej( zapadki, ciegna,krzywki), oraz z części powiedzmy elektrycznej ; silniczek napędowy, mikrowyłacznik, gniazdo przyłaczeniowe kostki. Część mechaniczną wyczyściłem ze starego smaru najlepiej jakimś preparatem do odtłuszczania i nasmarowałem na nowo . Część elektryczną rozmontowałem na składniki tzn. odkręcajac 8 małych wkrętów wyjałem silniczek z przekładnią oraz zespołem krzywki blokującej. Przyglądajac się sposobowi przeniesienia napędu na tą krzywkę stwierdziłem że języczek przesuwu krzywki blokuje się w pewnym położeniu z powodu nieprecyzyjnego kształtu samej krzywki (zbyt ostra krawędź ). Zaokrągliłem ją nieco. Następnie wziąłem się za testowanie mikrowyłącznika. Jest to mikrowyłącznik dwustronnego działania. Przycisk mikrowyłącznika jest zabezpieczony czerwoną gumką (zapewne przed dostępem wilgoci). Przy próbach jego działania zauważyłem, że nie zawsze tenże mikrowyłącznik działa. Co sie okazało - gumka zabezpieczająca przycisk stwardniała i nie pozwalała na odpowiednie jego działanie. Trzeba było podgrzać ją znacznie aby stała sie plastyczna na tyle ,by nie blokować przycisku. Jednak gdy oziębiłem mikrowyłącznik (w lodówce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) znów stwardniała. Usunąłem ją więc całkowicie. Złożyłem zamek odpowiednio go zabezpieczając przed wilgocią, zamontowałem do drzwi, podłączyłem wtyczkę oraz zabezpieczyłem ją silikonem przed dostepem wilgoci. Skończyły się problemy zzamkiem - mam nadzieję że na długo. Przyczyną niedziałania zamków jest: 1. Niedokładne wyprofilowanie krzywki blokującej 2. niewłasciwy materiał użyty na kapturek zabezpieczajacy mikrowyłącznik Czyli dwie choroby . Przepraszam, że nie dołączyłem fotek . Po prostu nie miałem ze sobą aparatu na warsztacie. Starałem się opisać budowę i przyczyny niesprawności w możliwie najprostszy sposób. |
07-04-2008, 06:54 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: Naprawa zamka centralnego
Kawał dobrej roboty! Choć zdjęcia by się przydały :fcp4
Mnie od połowy stycznia działa bez zarzutu po napsikaniu do zamka (aż nadmiar wypłynął drzwiami) smaru Berner'a (odpowiednik WD-40 - konserwuje, penetruje, smaruje, czyści broń, itp - tylko, że wychodzi na to, że lepszy). Nie miałem czasu rozbierać drzwi a okazało się, że na razie pomogło. Ale jak sprawa powróci, to zrobię wg. Twojego opisu.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
29-10-2008, 09:59 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-10-2008
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2014
Postów: 2
|
Re: Naprawa zamka centralnego
Mnie już to do szału doprowadza ! wyciągałem obydwa przednie zamki już chyba z 8 razy ... czyściłem ... smarowałem - ale pomagało na krótko - zrobiłem też nr z nawiercaniem dziurki w obudowie zamka i płukaniem WD40 - ale też nie pomogło. Nie udało mi się natomiast rozebrać zamka - wygląda mi na to że jest zanitowany z obu stron.
Mam prośbę - jeżeli mógł byś opisać dokładniej w jaki sposób rozebrać zamek tak aby dostać się do części elektrycznej to będę bardzo wdzięczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ! Na plastikowych elementach są zatrzaski, metalowa część jest pozakrzywiana tak aby trzymała całość - ale da się to bez problemu poodginać - największym problemem jest oś która wygląda na zanitowaną z obu stron ! Proszę o pomoc - trochę mi się nie widzi wymiana zamka za 400 zł ... być może nawet razy 2 bo nie do końca wiadomo które drzwi powodują problem. |
05-11-2008, 08:47 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-10-2008
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2014
Postów: 2
|
Re: Naprawa zamka centralnego
No to już sobie poradziłem ... zobaczymy na ile to pomoże - ale przynajmniej już wiem że jak moja operacja się nie powiedzie to żaden spec mi nie pomoże - tylko wymiana na nowy hehe
W zamku od strony pasażera nie odbijał ten mikrostyk - żeby się do niego dobrać musiałem rozebrać obudowę tak jak tu gość opisał [link=http://mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=208&mode=&o rder=0&thold=0:2qkblg8u]http://mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=208&mode=&o rder=0&thold=0[/link:2qkblg8u]. Niestety trochę mi obudowa spękała przy podważaniu tego nita ... ale jest OK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Całość przeczyściłem a mikrostyk przepłukałem porządnie WD-40 - zabezpieczyłem kostki podłączające elektrykę silikonem. Hmm może coś wreszcie z tego będzie ! Pozdrawiam Wszystkich walczących z zamkami w fokusie !!! |
19-01-2009, 08:50 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Poznań
Model: Focus 1,6 TiVCT
Silnik: benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 19
|
Re: Naprawa zamka centralnego
jak ustalić który zamek jest sprawcą ?
|