|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-01-2008, 19:51 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Pytanie o silnik DuraTorq TDCI 8V 115 KM
Planuję zakup nowego Focusa Kombi 2008r. z silnikiem 1,8 TDCI 8V 115 KM. Jest to jedyny silnik 8 zaworowy i podobno z żeliwnym blokiem silnika. Dotychczas zawsze jeździłem samochodami z silnikami benzynowymi i nie znam się na silnikach wysokoprężnych. Stąd moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy tym silnikiem, a TDCI 16V z aluminiowym blokiem? W salonie dowiedziałem się, że jest to silnik starszej konstrukcji, ale podobno bardzo elastyczny i odporniejszy na paliwo gorszej jakości. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju informacje np. na temat spalania, nagrzewania się silnika, awaryjności itp.
Pozdr |
09-01-2008, 20:49 | #2 | |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Cytat:
Żaden common rail nie jest odporny na zasiarczoną ropę. A co do reszty - jak widać po opisie mam starsze auto właśnie ze starszą odmianą TDCi. Elastyczność rewelacyjna, zużycie w dużej aglomeracji 7 do 9 litrów w zależności od buta, pogody i korków, w trasie zszedł mi nawet do 5 litrów. Nagrzewa się jak to diesel - dość wolno, powiedzmy 6 do 8 km w mieście, jak w korkach to naturalnie w ogóle się nie nagrzewa. Padają głównie wtryski, patrz wyżej (znaczy gorsze paliwo).
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
|
09-01-2008, 21:08 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Czy to oznacza, że nie ma dobrej jakości ropy w Polsce? Myślę, że na tych bardziej znanych stacjach takich jak np. Shell, Statoil i Orlen trzymają jakiś poziom. Chociaż benzyna też mi kiedyś zamarzła przy -15C. Podobno jest specjalna ropa zimowa? A wracając do nagrzewania się silnika to wydawałoby się, że żeliwny blok silnika szybciej się nagrzewa niż aluminiowy.
|
09-01-2008, 21:12 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
|
Ja tankuje tylko na jednej stacji Shella, gdzie biorę zawsze rachunki. Co do jakości roby to nigdy nie będziesz pewny co lejesz. Na zimę stacje stosują ropę zimową tak jest w Pb i Shellu może na innych stacjach też.
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą |
09-01-2008, 21:18 | #5 |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Podobno (info od mojego mechanika) te droższe paliwa typu Verva, VPower czy Ultimate są poddawane kontroli jakości przez dystrybutorów i ryzyko padu wtrysków jest znacznie mniejsze.
Natomiast jeśli chodzi o nagrzewanie, to taka juz uroda diesla, te silniki maja bardzo wysoką sprawność, czyli krótko mówiąc duża ilość energii jest przełożona na pracę podczas, gdy w silnikach benzynowych występuje skutek uboczny w postaci wydzielania się dużej ilości ciepła. Nagrzewania TDCi można się jednak nauczyć. Wystarczy utrzymywać go na dość wysokich, ale bezpiecznych obrotach (zmiana biegów przy ok. 2500 obr., jazda na biegu ok. 2000 obr.). Silnikowi i turbinie nic się nie stanie, a temperatura wzrasta znacznie szybciej niż przy jeździe z 1500 obr./min.
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
09-01-2008, 21:32 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Sapienti widzę, że jesteś użytkownikiem kombiaka ciekawy jestem jak on sobie radzi z kpl pasażerów i bagażem.
|
09-01-2008, 21:40 | #7 | |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Cytat:
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
|
09-01-2008, 21:53 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Cytat:
|
|
09-01-2008, 21:56 | #9 |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Cybermir, prawdopodobnie masz dane dot. nowego auta, ja mam mk1, widocznie Ford trochę go "podrasował".
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
09-01-2008, 22:14 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Sapienti jak ogólnie oceniłbyś to autko. Czy były z nim jakieś większe problemy? Różnie ludzie mówią o Fordach (zresztą nie tylko o fordach). Mam 4 lata Seata Ibizę i nigdy w polu nie stałem. Brałem kilka marek pod uwagę, ale zawsze znalazł się jakiś "doradca", który skutecznie mnie do niej zniechęcał. Jak wsiadłem do Focusa i przejechałem się 90 konnym dieselkiem to odniosłem naprawdę pozytywne wrażenia zarówno z jazdy jak i z estetyki wnętrza. Podejrzewam, że ten 115 konny zachwyciłby mnie jeszcze bardziej.
|