Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-01-2008, 19:51   #1
Cybermir
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
Domyślnie Pytanie o silnik DuraTorq TDCI 8V 115 KM

Planuję zakup nowego Focusa Kombi 2008r. z silnikiem 1,8 TDCI 8V 115 KM. Jest to jedyny silnik 8 zaworowy i podobno z żeliwnym blokiem silnika. Dotychczas zawsze jeździłem samochodami z silnikami benzynowymi i nie znam się na silnikach wysokoprężnych. Stąd moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy tym silnikiem, a TDCI 16V z aluminiowym blokiem? W salonie dowiedziałem się, że jest to silnik starszej konstrukcji, ale podobno bardzo elastyczny i odporniejszy na paliwo gorszej jakości. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju informacje np. na temat spalania, nagrzewania się silnika, awaryjności itp.
Pozdr

Cybermir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 20:49   #2
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cybermir
i odporniejszy na paliwo gorszej jakości
Niezły żart Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Żaden common rail nie jest odporny na zasiarczoną ropę.
A co do reszty - jak widać po opisie mam starsze auto właśnie ze starszą odmianą TDCi.
Elastyczność rewelacyjna, zużycie w dużej aglomeracji 7 do 9 litrów w zależności od buta, pogody i korków, w trasie zszedł mi nawet do 5 litrów. Nagrzewa się jak to diesel - dość wolno, powiedzmy 6 do 8 km w mieście, jak w korkach to naturalnie w ogóle się nie nagrzewa. Padają głównie wtryski, patrz wyżej (znaczy gorsze paliwo).
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:08   #3
Cybermir
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
Domyślnie

Czy to oznacza, że nie ma dobrej jakości ropy w Polsce? Myślę, że na tych bardziej znanych stacjach takich jak np. Shell, Statoil i Orlen trzymają jakiś poziom. Chociaż benzyna też mi kiedyś zamarzła przy -15C. Podobno jest specjalna ropa zimowa? A wracając do nagrzewania się silnika to wydawałoby się, że żeliwny blok silnika szybciej się nagrzewa niż aluminiowy.
Cybermir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:12   #4
Mannieek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
Domyślnie

Ja tankuje tylko na jednej stacji Shella, gdzie biorę zawsze rachunki. Co do jakości roby to nigdy nie będziesz pewny co lejesz. Na zimę stacje stosują ropę zimową tak jest w Pb i Shellu może na innych stacjach też.
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą
Mannieek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:18   #5
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Podobno (info od mojego mechanika) te droższe paliwa typu Verva, VPower czy Ultimate są poddawane kontroli jakości przez dystrybutorów i ryzyko padu wtrysków jest znacznie mniejsze.
Natomiast jeśli chodzi o nagrzewanie, to taka juz uroda diesla, te silniki maja bardzo wysoką sprawność, czyli krótko mówiąc duża ilość energii jest przełożona na pracę podczas, gdy w silnikach benzynowych występuje skutek uboczny w postaci wydzielania się dużej ilości ciepła.
Nagrzewania TDCi można się jednak nauczyć. Wystarczy utrzymywać go na dość wysokich, ale bezpiecznych obrotach (zmiana biegów przy ok. 2500 obr., jazda na biegu ok. 2000 obr.). Silnikowi i turbinie nic się nie stanie, a temperatura wzrasta znacznie szybciej niż przy jeździe z 1500 obr./min.
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:32   #6
Cybermir
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
Domyślnie

Sapienti widzę, że jesteś użytkownikiem kombiaka ciekawy jestem jak on sobie radzi z kpl pasażerów i bagażem.
Cybermir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:40   #7
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cybermir
ciekawy jestem jak on sobie radzi z kpl pasażerów i bagażem
Praktycznie bez różnicy (no, może przy ruszaniu - przy obrotach poniżej 2000). 250 Nm momentu obrotowego robi swoje :fcp12
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:53   #8
Cybermir
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
Domyślnie

Cytat:
Napisał sapienti
250 Nm momentu obrotowego robi swoje :fcp12
W charakterystyce tego silnika napisali, że ma moment obrotowy 280 Nm a nawet chwilowy przyrost do 300 Nm, ale co bardziej mnie zainteresowało to czas rozpędzania od 50 do 100 km/h - 9,5 sek. to dobry wynik przydatny przy wyprzedzaniu.
Cybermir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 21:56   #9
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Cybermir, prawdopodobnie masz dane dot. nowego auta, ja mam mk1, widocznie Ford trochę go "podrasował".
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 22:14   #10
Cybermir
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
Domyślnie

Sapienti jak ogólnie oceniłbyś to autko. Czy były z nim jakieś większe problemy? Różnie ludzie mówią o Fordach (zresztą nie tylko o fordach). Mam 4 lata Seata Ibizę i nigdy w polu nie stałem. Brałem kilka marek pod uwagę, ale zawsze znalazł się jakiś "doradca", który skutecznie mnie do niej zniechęcał. Jak wsiadłem do Focusa i przejechałem się 90 konnym dieselkiem to odniosłem naprawdę pozytywne wrażenia zarówno z jazdy jak i z estetyki wnętrza. Podejrzewam, że ten 115 konny zachwyciłby mnie jeszcze bardziej.
Cybermir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.