|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-05-2007, 18:16 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Łódź
Postów: 3
|
brak mocy w mondeo 2500 V6
witam wszystkich obecnych i nieobecnych.
Jestem nowy i dopiero raczkuje na forum forda ale do rzeczy. Posiadam od niedawna mondeo 2500 V6 rok 1997 i mam problem z dynamiką tego bądź co bądź szybkiego auta dodam że autko jest zagazowane (instalacja zwykła) po mimo tego zapewne z powodu jakiejś usterki auto jest strasznie przymulone w przedziale obrotów ponad 3500 bo do wskazanych obrotów jest jakby oki czyli na moje oko tworzy sie tak zwana dziura zarówno na gazie jak i na benzynie proszę o pomoc w czym może leżeć problem,dodatkowo choć nie jestem pewien czy to łączyć ale opiszę mam problem przy rozruchu gdyż autko dopóki sie nie rozgrzeje falują obroty i gaśnie bez względu czy to benzyna czy gaz i czuć paliwem w środku auta po rozgrzaniu obroty są idealne i nic sie nie dzieje oczywiście oprócz braku mocy który doskwiera cały czas i najważniejsze spalanie w granicach 19L przy spokojnej jeździe w mieście w trasie nie mogę zejść poniżej 15 przy prędkościach do 140km oczywiście gazu. Dodam że śledziłem już wypowiedzi co do podobnej usterki na tym forum i poczyniłem jakieś kroki ale poprawa jest znikoma i nadal nie mogę sie cieszyć z tych 170 koni. mianowicie- Wymiana świec i przewodów- bez poprawy dynamiki jedynie silnik zaczął jakby pracować równiej na wolnych obrotach i nie ma już sporadycznych strzałów od gazu. wymontowanie katalizatora- za katalizator została zamontowana strumienica efekt taki że jest ładniejsze brzmienie a nie przyśpieszenie :fcp11 lecz tu jest też problem podobno są trzy a ja wymieniłem ten główny czy tak jest nie wiem pojechałem do takiego pierwszego lepszego warsztatu ale tam nie wiedzieli czy to katalizatory czy tłumiki więc kazałem wymontować tylko ten główny. wymiana filtra gazu i regulacja- brak poprawy wymiana filtra powietrza- brak poprawy proszę o pomoc gdyż jeździłem wcześniej mondeo 1600 i w chwili obecnej nie czuję różnicy w dynamice pomóżcie co mogę jeszcze zrobić a boję się jechać do tak zwanych mechaników od siedmiu boleści co porozkręcają a i tak nic nie pomogą poznałem to przy naprawach mojego wcześniejszego mondeo który miał mniej skomplikowany silnik. |
07-05-2007, 18:32 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
|
przełącznik dolotów masz popsuty on przełącza w zakresie 3700obr z krótkich na długie i na od wrót
|
07-05-2007, 18:47 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Łódź
Postów: 3
|
Dzięki za szybką reakcję :fcp18
Ale proszę cię powiedz mi w którym miejscu się to znajduje i czy jest to droga sprawa i czy ma wpływ na obroty i spalanie. przepraszam ale w mondeo 2500V6 jestem laikiem. z góry dziękuje |
31-05-2007, 11:55 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-05-2007
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1997
Postów: 5
|
ja mam tez taki sam problem z takim samym silnikiem. niby 170KM a nie czuje tego wogole.
gdzie mam szukac odpowiedzi?? zna sie ktos na tym??? |
31-05-2007, 13:27 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
|
no w końcu mam neta i mogę napisać coś
czytając wasze wypowiedzi o słabej V-ce sprawdziłem jakie ja mam osiągi i powiem że od 0-100km 11s min 10,5 s szok :fcp24 :fcp24 co to te kur... kie V-ki są takie szajsowne i co wy nato |
31-05-2007, 13:42 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: Warszawka
Postów: 157
|
Cytat:
Następnie albo ktoś ci pomaga, siedząc w kabinie i podkręcająć silnik do ok. 5 tys obr/min. Jak układ będzie działał to silniczek elektryczny poprzez koła zębate będzie ci nawijał linkę, i przy spadku obrotów odwijal. Tylko uważaj na ten silniczek - trzymaj go palcem bo mógłby Ci wyskoczyć z obudowy przy załączaniu się. Mi tak prawie wypadł. :fcp19 Jak nie będziesz miał nikogo do pomocy, to zwiększ obroty silnika otwierając przepustnice palcem. :fcp26 Jeżeli układ nie będzie działał tzn. po kręceniu silnika nawet do odcięcia nic się nie będzie działo, to trzeba będzie go wymienić. Ten układ IMRC kosztuje mniej więcej 850 zł w ASO, za wymianę i zaprogramowanie układu ASO chce ok. 400zł. Zadziwiające jest że ten IMRC kosztuje tyle samo poza ASO (dowiadywałem się w róznych sklepach internetowych i u naszego "nadwornego" dostawcy części - Jacka). Niestety u mnie też silnik nie generuje 170 KM i przyspiesza 0-100 w ok. 10,5sek., ale to już chyba tak jest. Rozwiązanie znajduje się w chipie V-tech-u. :fcp2
__________________
V6 - to co lubię słyszeć! Marcin |
|
31-05-2007, 14:09 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
|
chipie V-tech-u. dzwoniłem do nich i gadali że raz im się udaje a raz nie zwiększyć moc w fordzie z 2,5l jest ciężko niby w 3ljest lepiej
kupel miał prymere i też dał do podniesienia mocy i zaledwie 5koni uzyskał szajs |
03-01-2008, 09:46 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-08-2006
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo
Silnik: 2,5 V6
Rocznik: 95'
Postów: 255
|
Witam kolegów, troche odświeżam temat bo.....
dziś odstawiłem auto do mechanika na wymiane pompy wody, po zdjęciu plastykowej obudowy z napisem Duratec moim oczom ukazał sie taki oto widok... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zatem gdzie znajduje sie IMRC , dodam ze auto poprawnie wkreca sie na obroty i jest wyczuwalne nagłe przyspieszenie powyzej 3500rpm. pozdrawiam |
03-01-2008, 09:53 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,211
|
Jak dobrze się orientuję to w MKI moduł jest sterowany podciśnieniem więc jest inaczej zbudowany i jest gdzieś indziej
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
03-01-2008, 10:02 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-08-2006
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo
Silnik: 2,5 V6
Rocznik: 95'
Postów: 255
|
:fcp15 codziennie nowosci... Dzieki wielkie..
|