Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-12-2007, 13:04   #1
racooh
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-12-2007
Postów: 4
Domyślnie Wysokie obroty przy jeździe na biegu jałowym! MASAKRA!

Witam serdecznie Forumowiczów!
Mam Forda Focusa rocznik 1999, silnik 1800 benzyna. Pojawiła się dość uciążliwa usterka: Podczas jazdy, gdy wrzucę "na luz" obroty silnika wzrastaja nawet do 3000-4000 - dzieje sie tak tylko wtedy, gdy auto jest w ruchy. W chwili, kiedy autko sie zatrzyma obroty wracaja do normy i wszystko jest ok. Ponadto ciezko hamowac silnikiem, czasem mam wrazenie jakbym mial tempomat. Komputer nie wykryl zadnej usterki.
Jak sadzicie co jest nie tak?
Czy moze to byc czujnik położenia przepustnicy? albo czujnik predkosci jazy (VSS)? kazdy "magik" mowi co innegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
POMOCY!!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i Pozdrawiam!

racooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2007, 13:40   #2
grzegorz 74
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-01-2007
Postów: 89
Domyślnie Re: Wysokie obroty przy jeździe na biegu jałowym! MASAKRA!

Witam

Mam taki sam model tylko, że u mnie obroty po włączeniu luzu zatrzymuja się na ok 1,5 tys. po zatrzymaniu wszystko wraca do normy. Pytałem w ASO to powiedzieli, że jakiś tam komputer to zapisuje i tak ma być. Podłączam się do pytania dlaczego tak jest ?

pozdrawiam
__________________
grześ
grzegorz 74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2007, 14:25   #3
Janeczek1975
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Cieszyn
Model: Ford Focus MKIII
Silnik: 1.6 16 v benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 75
Domyślnie

Cytat:
Napisał grzegorz 74
Pytałem w ASO to powiedzieli, że jakiś tam komputer to zapisuje i tak ma być. Podłączam się do pytania dlaczego tak jest ?
To fakt . Czujnik prędkości pojazdu odpowiada za utrzymanie silnika na wyższych obrotach minimalnych ok 1100 obr/min . w czasie kiedy samochód się porusza .
Kiedy samochód stoi ,komputer obniża obroty do 900 obr/min. Nie jestem pewien dlaczego tak jest , ale tak to sobie obmyślili inżynierowie z Forda . I jest to całkowicie normalne .
Do racooh ! spróbuj odszukać ten czujnik , powinien być gdzieś na skrzyni ,i odłącz go przy pierwszej wtyczce . zobaczysz co się stanie .
Jeśli samochód stoi i go przegazujesz ,to obroty spadają prawda ?
A jak jedziesz i wrzucisz na luz ,to silik wchodzi sam na obroty chodziaż nie dodajesz gazu . Więc to nie wiana przepustnicy , ani silnika krokowego .
Sam miałem taki problem . I to nawalał ten czujik właśnie .
Janeczek1975 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2007, 14:36   #4
Dietih
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-08-2006
Skąd: Lublin/K-staw
Model: Puma / Focus I/AlfaRomeo147
Silnik: 1.6 benz; 1.9jtdm
Rocznik: 2004/2007
Postów: 114
Domyślnie

Cytat:
Napisał Janeczek1975
To fakt . Czujnik prędkości pojazdu odpowiada za utrzymanie silnika na wyższych obrotach minimalnych ok 1100 obr/min . w czasie kiedy samochód się porusza .
Kiedy samochód stoi ,komputer obniża obroty do 900 obr/min. Nie jestem pewien dlaczego tak jest , ale tak to sobie obmyślili inżynierowie z Forda . I jest to całkowicie normalne .
dlatego że gdy jedziesz to kręcisz kierownicą a co za tym idzie potrzebna jest pompa wspomagania,
gdybys chciał zahamować to też potrzebna jest pompa hamulcowa
i no dlatego!
Silnik musi podtrzymać obroty aby mógł zasilać cały ten osprzęt :fcp4
Pozdro!
__________________
http://www.klubpumy.pl
Dietih jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2007, 15:03   #5
racooh
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-12-2007
Postów: 4
Domyślnie

Jest dokladnie tak jak mówisz Janeczek1975 - jak samochód stoi to wszystko jest w porzadku, po przygazowaniu obroty ladnie spadaja. Nie wiem czy to istotne ale dodam, ze te objawy "choroby" foki sa takie same zarowno na zimnym jak i cieplym silniku. Czy moglby ktos mi pomóc odnaleźć ten czujnik? Jak on mniejwięcej wyglada? Jak go znaleźć?
racooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2007, 18:39   #6
kuchcik78
ford::average
 
Avatar kuchcik78
 
Zarejestrowany: 28-09-2007
Skąd: Dzierzoniow
Model: focus
Silnik: 1.4 s benzyna
Rocznik: 98r.
Postów: 130
Domyślnie

witaj Racooh ja mialem identyczny objaw w 1.4 ZETEC i komputer nie wykryl nic a jak sie okazalo to byl nieszczelny kolektor ssacy i to bylo glowna przyczyna warto to sprawdzic bo z tego co piszesz to masz ten sam problem a jesli jeszcze bedzie ci wariowac to jest jeszcze czujnik wolnych obrotow ale objawy sa duzo lagodniejsze<male skoki wolnych obrotow> ale ja na ten dzujnik czekam juz 2miesiace bo jest z tym problem chyba ze u dilera ale tam jeszcze nie pytalem
__________________
KUCHCIK78
kuchcik78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2007, 13:45   #7
racooh
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-12-2007
Postów: 4
Domyślnie

Cytat:
Napisał kuchcik78
witaj Racooh ja mialem identyczny objaw w 1.4 ZETEC i komputer nie wykryl nic a jak sie okazalo to byl nieszczelny kolektor ssacy i to bylo glowna przyczyna warto to sprawdzic bo z tego co piszesz to masz ten sam problem a jesli jeszcze bedzie ci wariowac to jest jeszcze czujnik wolnych obrotow ale objawy sa duzo lagodniejsze<male skoki wolnych obrotow> ale ja na ten dzujnik czekam juz 2miesiace bo jest z tym problem chyba ze u dilera ale tam jeszcze nie pytalem
Kolektor ssacy! Bardzo prawdopodobne, ze to wlasnie on jest przyczyna takiego stanu rzeczy... Otoz przyjzalem sie silnikowi i zauwazylem, ze nie ma wezyka gumowego od kolektora ssacego. Na ponizszej fotce jest pokazane jakiego weza u mnie nie ma.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
racooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2007, 14:47   #8
Mannieek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
Domyślnie

hmm nie jest to czasem wąż który łączy klawiaturę z o budową filtra powietrza. Dziwne z tego co widziałem to każda klawiatura była połączania z obudową. Po co to ja już nie wiem
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą
Mannieek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2007, 17:06   #9
Janeczek1975
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Cieszyn
Model: Ford Focus MKIII
Silnik: 1.6 16 v benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 75
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mannieek
hmm nie jest to czasem wąż który łączy klawiaturę z o budową filtra powietrza. Dziwne z tego co widziałem to każda klawiatura była połączania z obudową. Po co to ja już nie wiem
Też mi na to wygląda . A po co ? Odprowadza poprostu gazy jakie powstają wewnątrz silnika ( pary oleju , gazy spalinowe przy zużytych pierścieniach ) .

Do racooh ! Ten wężyk powinieneś sobie załatwić ,ewentualnie zmontować jakiś inny . Ale to i tak pewnie nie jest główną przyczyną zachowania twego silnika .
Co do czujnika . Nie wiem gdzie dokładnie jest . Na 90% obstawiam skrzynie biegów .prawdopodobnie w okolicach którejś z półosi . Szukaj przewodów ,wychodzących ze skrzyni , któryś musi być od tego .
Z góry uprzedzam , że nie jestem tego pewny na 100% :fcp5 Ale napewno przez rozłączenie jakiejś wtyczki nic nie zepsujesz . Jakby samochód nie chciał odpalić ,to połączysz kabelki spowrotwem i nie ma sprawy .
Janeczek1975 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2007, 23:00   #10
lukashh
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-12-2006
Postów: 21
Domyślnie

No miałem identycznie w moim Fordzie 1.8, coz sie okazalo, mechanicy mowili ze to silniczek krokowy, jednak po jego wyczyszczeniu obroty dalej skskakaly jak chcialy, czasami wiadomo sam przyspieszalGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kolega polecil mi dobre mechanika i on stwierdzil ze to sonda lambda, po jej wymianie i ustawieniu obrotow smiga jak zegarekGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam
lukashh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.