|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-12-2007, 13:04 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-12-2007
Postów: 4
|
Wysokie obroty przy jeździe na biegu jałowym! MASAKRA!
Witam serdecznie Forumowiczów!
Mam Forda Focusa rocznik 1999, silnik 1800 benzyna. Pojawiła się dość uciążliwa usterka: Podczas jazdy, gdy wrzucę "na luz" obroty silnika wzrastaja nawet do 3000-4000 - dzieje sie tak tylko wtedy, gdy auto jest w ruchy. W chwili, kiedy autko sie zatrzyma obroty wracaja do normy i wszystko jest ok. Ponadto ciezko hamowac silnikiem, czasem mam wrazenie jakbym mial tempomat. Komputer nie wykryl zadnej usterki. Jak sadzicie co jest nie tak? Czy moze to byc czujnik położenia przepustnicy? albo czujnik predkosci jazy (VSS)? kazdy "magik" mowi co innegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. POMOCY!!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i Pozdrawiam! |
16-12-2007, 13:40 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-01-2007
Postów: 89
|
Re: Wysokie obroty przy jeździe na biegu jałowym! MASAKRA!
Witam
Mam taki sam model tylko, że u mnie obroty po włączeniu luzu zatrzymuja się na ok 1,5 tys. po zatrzymaniu wszystko wraca do normy. Pytałem w ASO to powiedzieli, że jakiś tam komputer to zapisuje i tak ma być. Podłączam się do pytania dlaczego tak jest ? pozdrawiam
__________________
grześ |
16-12-2007, 14:25 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Cieszyn
Model: Ford Focus MKIII
Silnik: 1.6 16 v benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 75
|
Cytat:
Kiedy samochód stoi ,komputer obniża obroty do 900 obr/min. Nie jestem pewien dlaczego tak jest , ale tak to sobie obmyślili inżynierowie z Forda . I jest to całkowicie normalne . Do racooh ! spróbuj odszukać ten czujnik , powinien być gdzieś na skrzyni ,i odłącz go przy pierwszej wtyczce . zobaczysz co się stanie . Jeśli samochód stoi i go przegazujesz ,to obroty spadają prawda ? A jak jedziesz i wrzucisz na luz ,to silik wchodzi sam na obroty chodziaż nie dodajesz gazu . Więc to nie wiana przepustnicy , ani silnika krokowego . Sam miałem taki problem . I to nawalał ten czujik właśnie . |
|
16-12-2007, 14:36 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 17-08-2006
Skąd: Lublin/K-staw
Model: Puma / Focus I/AlfaRomeo147
Silnik: 1.6 benz; 1.9jtdm
Rocznik: 2004/2007
Postów: 114
|
Cytat:
gdybys chciał zahamować to też potrzebna jest pompa hamulcowa i no dlatego! Silnik musi podtrzymać obroty aby mógł zasilać cały ten osprzęt :fcp4 Pozdro!
__________________
http://www.klubpumy.pl |
|
16-12-2007, 15:03 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-12-2007
Postów: 4
|
Jest dokladnie tak jak mówisz Janeczek1975 - jak samochód stoi to wszystko jest w porzadku, po przygazowaniu obroty ladnie spadaja. Nie wiem czy to istotne ale dodam, ze te objawy "choroby" foki sa takie same zarowno na zimnym jak i cieplym silniku. Czy moglby ktos mi pomóc odnaleźć ten czujnik? Jak on mniejwięcej wyglada? Jak go znaleźć?
|
16-12-2007, 18:39 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-09-2007
Skąd: Dzierzoniow
Model: focus
Silnik: 1.4 s benzyna
Rocznik: 98r.
Postów: 130
|
witaj Racooh ja mialem identyczny objaw w 1.4 ZETEC i komputer nie wykryl nic a jak sie okazalo to byl nieszczelny kolektor ssacy i to bylo glowna przyczyna warto to sprawdzic bo z tego co piszesz to masz ten sam problem a jesli jeszcze bedzie ci wariowac to jest jeszcze czujnik wolnych obrotow ale objawy sa duzo lagodniejsze<male skoki wolnych obrotow> ale ja na ten dzujnik czekam juz 2miesiace bo jest z tym problem chyba ze u dilera ale tam jeszcze nie pytalem
__________________
KUCHCIK78 |
17-12-2007, 13:45 | #7 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-12-2007
Postów: 4
|
Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
17-12-2007, 14:47 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
|
hmm nie jest to czasem wąż który łączy klawiaturę z o budową filtra powietrza. Dziwne z tego co widziałem to każda klawiatura była połączania z obudową. Po co to ja już nie wiem
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą |
17-12-2007, 17:06 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Cieszyn
Model: Ford Focus MKIII
Silnik: 1.6 16 v benzyna
Rocznik: 2017
Postów: 75
|
Cytat:
Do racooh ! Ten wężyk powinieneś sobie załatwić ,ewentualnie zmontować jakiś inny . Ale to i tak pewnie nie jest główną przyczyną zachowania twego silnika . Co do czujnika . Nie wiem gdzie dokładnie jest . Na 90% obstawiam skrzynie biegów .prawdopodobnie w okolicach którejś z półosi . Szukaj przewodów ,wychodzących ze skrzyni , któryś musi być od tego . Z góry uprzedzam , że nie jestem tego pewny na 100% :fcp5 Ale napewno przez rozłączenie jakiejś wtyczki nic nie zepsujesz . Jakby samochód nie chciał odpalić ,to połączysz kabelki spowrotwem i nie ma sprawy . |
|
22-12-2007, 23:00 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-12-2006
Postów: 21
|
No miałem identycznie w moim Fordzie 1.8, coz sie okazalo, mechanicy mowili ze to silniczek krokowy, jednak po jego wyczyszczeniu obroty dalej skskakaly jak chcialy, czasami wiadomo sam przyspieszalGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kolega polecil mi dobre mechanika i on stwierdzil ze to sonda lambda, po jej wymianie i ustawieniu obrotow smiga jak zegarekGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam
|