Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-09-2007, 14:45   #1
grzechlud
ford::beginner
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 01-02-2006
Skąd: chorzów
Model: focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2004
Postów: 19
Domyślnie brak ogrzewania w mk1

Witam!!!
Mam ogromny problem z moim mondkiem. Od 2 zim walczę z ogrzewaniem. Oglądało to też już ze trzech mechaników.
Chodzi mianowicie o to, że brak w nim całkowicie ogrzewania. Robiłem już wszystko. Wymiana termostatu, odpowietrzanie układu, płukanie nagrzewnicy...
Teraz przyszły chłodne dni i na dystansie 60 km przy włączonym ogrzewaniu wiało tylko chłodem :fcp25
Pomóżcie co robić. Kolejna zima z zamarzniętymi szybami w zimnie jakoś mi się nie uśmiecha.
Z góry dzięki

grzechlud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 15:03   #2
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał grzechlud
Kolejna zima z zamarzniętymi szybami w zimnie jakoś mi się nie uśmiecha
Wobec tego kilka pytań:
1. Czy masz pewność, że nagrzewnica jest drożna? - wjechać na kanał, włączyć ogrzewanie i zobaczyć ręką temperaturę przewodów idących od silnika do nagrzewnicy (widać wyraźnie od dołu, które to przewody - oba powinny być przy gorącym silniku i włączonym ogrzewaniu gorące)
2. Czy masz pewność, że sterowanie zaworami, klapkami nawiewu etc. działa prawidłowo? Nie zdażyło się, że któryś z przewodów podciśnieniowych (takie cienkie rurki pod kokpitem - sporo o tym jest na forum) są gdzieś pęknięte albo spadły? Z tego co pamiętam, taka rurka idzie również w stronę silnika i i ma łączenie, może gdzieś w tym tkwi problem...?

U mnie odkamienianie nagrzewnicy wystarczyło (po jej wyjęciu, a to dość karkołomna robota, choć udało się nie demontować pół auta)


Pozdrawiam,
Mareq
__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2007, 20:28   #3
grzechlud
ford::beginner
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 01-02-2006
Skąd: chorzów
Model: focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2004
Postów: 19
Domyślnie

Dzięki za szybką reakcję!!!
W tym roku nie sprawdzałem temperatury przewodów prowadzących do nagrzewnicy pod samochodem. W zeszłym roku były one gorące.
Nagrzewnice mam przetkaną i odkamienioną - kret i inne środki.
A co do tych kapilar to nigdy ich nie sprawdzałem. Czytałem że one sterują rozdziałem kierunku nawiewu, ale nigdzie nie spotkałem się że mogą one mieć wpływ na całokształt ogrzewania. Dzięki za radę - spróbuję coś oglądnąć.
Jakby ktoś miał jeszcze inny pomysł, to chętnie posłucham, bo jestem zdesperowany by zwalczyć zimno.
grzechlud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2007, 08:45   #4
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał grzechlud
kret i inne środki
Kreta podobno nie powinno się stosować ze względu na to, że wodorotlenek sodu bardzo silnie reaguje z aluminium. Skutek może być taki, że nagrzewnica zacznie przeciekać :/ Ja swoją odkamieniałem jakimś środkiem do odkamieniania czajnika elektryczego, takie srodki są na bazie kwasów spożywczych (octowy, cytrynowy) i też dość skutecznie działają.


Życzę zwycięstwa w wojnie o ciepło! Choć w moim, kiedy ruszyło ogrzewanie to samochód stracił jakiś taki hmmmm... surowy klimat. To już nie to samo auto :/ Za to cieplejsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Pozdrawiam,
Mareq
__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2007, 09:06   #5
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
Domyślnie

Cytat:
Napisał grzechlud
Czytałem że one sterują rozdziałem kierunku nawiewu, ale nigdzie nie spotkałem się że mogą one mieć wpływ na całokształt ogrzewania.
a wiec maja w sumie bardzo mocny wplyw. Musisz poswiecic troszke czasu aby posprawdzac caly system podcisnienia.

Napewno bardzo pomocny bedzie artykul ze stronki MKP. Rzetelnie przedstawiony i uwazam profesjonalnie opisany.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Dasz rade

Pozdrawiam
lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2007, 11:14   #6
vuker
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-12-2007
Postów: 8
Domyślnie

Ja mam troche bardziej idiotyczne objawy, a mianowicie:
Po odpaleniu i zagrzaniu auta ogrzewanie jest, potem po przejechaniu okolo 5 km zaczyna wiac chlodem, chyba ze biore ostry zakret w lewo wtedy natychmias zaczyna wiac goracym powietrzem. Sprawidzilem tez ze pomaga zalanie zbiorniczka po "full" wtedy ciepla "starcza" na jakies 30 km.

Moze ktos mial podobny przypadek i pomoze.
vuker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2007, 21:35   #7
robertt361
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: konin
Model: focus
Silnik: Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 137
Domyślnie

wymiencie nagrzewnine(chłodniczke)a bedzie wam za gorąco miałem kiedys te same objawyi tez dlugo z tym walczyłem dopiero po wymianie nagrzewnigy na nową pomogło
robertt361 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2007, 13:12   #8
SsMyQ
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-08-2006
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo
Silnik: 2,5 V6
Rocznik: 95'
Postów: 255
Domyślnie

Kolego Sprawdz Silniczek Sterujący klapą Gorącego powietrza.

u mnie nie działał

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Wymieniłem Go i działa, wymieniłem też nagrzewnice bo była Przytkana. Ogrzewanie Full ...

jest też opcja ze regulację masz na linkach,

[ Dodano: 12-12-2007, 14:17 ]
Cytat:
Napisał mbartosz
Czy masz pewność, że sterowanie zaworami, klapkami nawiewu etc. działa prawidłowo? Nie zdażyło się, że któryś z przewodów podciśnieniowych (takie cienkie rurki pod kokpitem - sporo o tym jest na forum) są gdzieś pęknięte albo spadły? Z tego co pamiętam, taka rurka idzie również w stronę silnika i i ma łączenie, może gdzieś w tym tkwi problem...?
podcisnienie tyczy sie regulacji pozycji nawiewu, regolacja temperatury z tego co Mi wiadomo jest za posrednictwem Linki (starsze modele) i Silniczek Klapy Gorącego (nowsze modele MKI)
__________________
Balony Reklamowe
Serwis Balonow
SsMyQ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2008, 14:20   #9
orzech_2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-12-2007
Postów: 31
Domyślnie

czy to jest jedyne sterowanie tą klapką ?
rozumiem ze znajduje sie to po stronie pasazera , i skoro od pokretła ciepło -zimno idzie linka mechaniczna to sterowanie klapka jest mechaniczne .

czy przy sterowaniu mechanicznym sa jeszcze jakies dodatkowe opcje odpowiedzialne za przepływ ciepłego powietrza ?
orzech_2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.