Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-12-2007, 18:31   #261
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

serio? napisz więcej... bo ja już tam lookałem i mi się to mało prawdopodobne wydawało. chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń a poobdzierane łapki za 15KM to nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 17:04   #262
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Panowie porównując silniki vag TDI i fora TD mówicie ze to nie te lata i nie ta technologia. Co do drugiego to sie zgodze , ale nie pierwszego bo pamiętajcie ze silniki TDI 90 KM były montowane w VW juz w 93 roku, więc lata montowania obu silników są podobne tylko poprostu ford troche zaspał i chyba w tym czasie nie mając zadnego innego silnika przez konieczność wsadził go do ecsorta i mondeo i to trwało do 2000 r, poprostu wstyd.
A przewaga w robieniu modów ( jesli w fordowskim TD mozna powiedziec wogóle o jakimkolwiek modzie) na korzysc VAG w najmniejszym stopniu polaga na różnicy pojemności oraz na tym ze tych silników na szrotach i w komisach jest pełno, ale chodzi tu głównie o elektronike sterującą silnikiem która to w TDI VW bardzo łatwo poddaje sie mądremu przeprogramowaniu,a w fordzie wszelkie zmiany mozemy dokonywac raczej tylko w kwestii mechaniki co daje marne pole do popisu.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 18:50   #263
woytek13
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
Domyślnie

Jeżeli sądzisz, że modyfikacja poprzez elektronikę jest łatwiejsza i lepsza to nie wiem czy całkiem masz rację. Z pewnością jest o wiele droższa. Chiptuning to kosz ok 1,5k a modyfikacje pompy i ciśnienia doładowania to drobne nie większy niż tankowanie do pełna. Chodzi tu bardziej o wytrzymałość silnika i reakcję na modyfikacje, która to diametralnie różni się w obu konstrukcjach.

Ale to nie temat o porównywaniu obu silników!!! :fcp12
woytek13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 19:51   #264
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Kolego nie twierdzę ze jest łatwiejsza ani tansza , ja mówie ze daje konkretne rezultaty, i taką modyfikacje zleca sie tunerowi który zna sie konkretnie w temacie, więc od podstaw programuje całkowicie nowe mapy w sterowniku, i cały pic polega na tym aby zrobic to tak zeby silnik wytrzymałościowo ucierpiał przy tym jak najmniej, i wg. mnie duzo bardziej niebezpieczne dla silnika czy tez turbiny jest samodzielne grzebanie w nastawach cisnienia doładowania czy tez w dawkowaniu paliwa, co jak czytałem juz dla kilku osób skonczyło sie przedwczesną agonią turbiny czy tez pompy wtryskowej.
Myślicie ze skąd w nowych autach przy konstruskcyjnie jednakowych silnikach i jednakowych pojemnościach dostepne są min dwie wersje o różnych mocach i momentach obrotowych ? Wszystko to kwestia innego oprogramowania, no chyba ze różnice w mocach są znaczne wtedy dochodzą zmiany konstrukcyjne mechaniki silnika, układu zasilania czy tez układu olejenia i chłodzenia.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 20:32   #265
woytek13
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
Domyślnie

Tak tyle, że w tym wypadku zagrożenie dla silnika stanowi tuner. W mechanicznej zabawie robimy to sami a jak coś wychodzi to dawkę zwiększamy ile się. A tak dla hecy żeby sprawdzić ile wytrzyma silnik, potem i tak zmniejszę... Przy chiptuningu żaden tuner o zdrowym rozsądku nie ustawi nam parametrów na granicy wytrzymałości silnika, bo on daje gwarancje (a raczej powinien ją dać). Jakby każdy potrafił samemu grzebać w elektronice sterującej pracą silnika to te motory kończyłyby tak samo jak madyfikowane "ręcznie"
woytek13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2007, 20:26   #266
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Kolego co ty wygadujesz " tak dla hecy zeby sprawdzic ile wytrzyma silnik" a powiedz mi jak ty to mozesz w garazu sprawdzić? dowiesz sie dopiero o tym jak turbina wysypie ci sie w wydech albo cos jeszcze gorszego. W tej chwili bronisz straconej pozycji bo dzisiaj elektronika jest wszędzie i poprostu innych silników juz nie ma, i tak samo jak tuner zapodaje sterownikowi nowy soft w aucie uzywanym, to tak samo gość robi to na etapie strojenia nowego silnika w fabryce, wszystko to tylko kwestia odpowiedniej wiedzy , doswiadczenia i odpowiedniego zaplecza mam tu na mysli hamownię. Oczywiście zawsze jest ryzyko ze coś moze sie posypać, ale takie ryzyko jest nawet podczas prób testowych na etapie projektowania nowego silnika.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2007, 20:53   #267
woytek13
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
Domyślnie

Sprawdzić to moge na tzw dupohamowni. która potrzebuje sporych modyfikacja aby zadziałała :fcp18 A żadnej pozycji nie bronię i swiadomy jestem, że nie ma i raczej nie będzie już silników ze sterowaniem mechanicznym ale O TAKICH SILNIKACH JEST TEN TEMAT.

Wspomniałeś o przewadze w robieniu modów w silnikach ze sterownikiem elektronicznym. tak mają przeagę ale koszty tych modyfikacji są wyższe. tutaj jest temat o robieniu tego w przydomowym garażu i przy uzyciu podstawowych narzędzi. Bez użycia komputera.


Napisałęś też, że modyfikacje mechaniczne w Fordzie dają marne pole do popisu. Dlaczego?? :fcp6 Tutaj ograniczeniem jest tylko jak już wyżej wspomniałem konstrukcja silnika a nie jego generacja i sposó sterowania paliwkiem i powietrzem.
woytek13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2007, 20:26   #268
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

A powiedz w czym z punktu widzenia konstruscji różni sie silnik forda od VW, ten i ten są spalinowymi silnikami tłokowymi o zapłonie samoczynnym, w jednym masz wtryk pośredni w drugim bezpośredni, tu i tu masz wtryskiwacze czysto mechaniczne i tu i tu ciśnienie wtrysku jest zgóry ustalone przez nastawy wtryskiwaczy i nie mozna go zmienic .Wtrysk bezpośredni vw wprowadził nie po to aby ułatwic modyfikacje slnika tylko po to aby ułatwic zapłon w niskich temp i spełnic odp. norme emisji spalin. Największa Różnica pojawia sie własnie w sterowaniu układem zasilania, w VW masz pompe sterowaną elektronicznie, ECU steruje katem wtrysku, dawką paliwa, ciśnieniem doładowania. Więc na tym polu jest największe pole do popisu dla tunerów.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2007, 21:09   #269
woytek13
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
Domyślnie

Pięknie opisałeś różnice konstrukcyjne :fcp4 Miałem na myśli jednak co innego pisząc o ograniczeniach konstrukcyjnych. Bardziej chodziło i o wady konstrukcyjne. O ogranicznenia wytrzymałościowe silników i osprzętu.

A co do modyfikacji to nadal będę się trzymał wersji, że łatwiej jest modzić w fordach (starych) właśnie ze względu na sterowanie praktycznie bez jakiejkolwiek elektroniki. I nadal chodzi mi o modyfikacje robione samodzielnie i własnoręcznie, bo chya nikt nie jeździ na regulację boost-u i dawki do dobrego tunera.
woytek13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2007, 20:34   #270
ElPaco
ford::average
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
Domyślnie

Panowie mam pytanko!!
Mam mondeo mk2 td i tak se pomyslalem ze mozna bylo by cos w rodzaju wiatrołapki wyprowadzic w zdezak zeby wiecej powietrza łapał czy to by dalo jakis efekt?? jak myslicie?? rura od poloneza starego od filtra powietrza byla by do tego celu idealna + cos w ksztaucie lejka zeby lapalo??

co wy na to??
ElPaco jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.