|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2007, 18:31 | #261 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
serio? napisz więcej... bo ja już tam lookałem i mi się to mało prawdopodobne wydawało. chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń a poobdzierane łapki za 15KM to nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
05-12-2007, 17:04 | #262 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
|
Panowie porównując silniki vag TDI i fora TD mówicie ze to nie te lata i nie ta technologia. Co do drugiego to sie zgodze , ale nie pierwszego bo pamiętajcie ze silniki TDI 90 KM były montowane w VW juz w 93 roku, więc lata montowania obu silników są podobne tylko poprostu ford troche zaspał i chyba w tym czasie nie mając zadnego innego silnika przez konieczność wsadził go do ecsorta i mondeo i to trwało do 2000 r, poprostu wstyd.
A przewaga w robieniu modów ( jesli w fordowskim TD mozna powiedziec wogóle o jakimkolwiek modzie) na korzysc VAG w najmniejszym stopniu polaga na różnicy pojemności oraz na tym ze tych silników na szrotach i w komisach jest pełno, ale chodzi tu głównie o elektronike sterującą silnikiem która to w TDI VW bardzo łatwo poddaje sie mądremu przeprogramowaniu,a w fordzie wszelkie zmiany mozemy dokonywac raczej tylko w kwestii mechaniki co daje marne pole do popisu. |
05-12-2007, 18:50 | #263 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
|
Jeżeli sądzisz, że modyfikacja poprzez elektronikę jest łatwiejsza i lepsza to nie wiem czy całkiem masz rację. Z pewnością jest o wiele droższa. Chiptuning to kosz ok 1,5k a modyfikacje pompy i ciśnienia doładowania to drobne nie większy niż tankowanie do pełna. Chodzi tu bardziej o wytrzymałość silnika i reakcję na modyfikacje, która to diametralnie różni się w obu konstrukcjach.
Ale to nie temat o porównywaniu obu silników!!! :fcp12 |
05-12-2007, 19:51 | #264 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
|
Kolego nie twierdzę ze jest łatwiejsza ani tansza , ja mówie ze daje konkretne rezultaty, i taką modyfikacje zleca sie tunerowi który zna sie konkretnie w temacie, więc od podstaw programuje całkowicie nowe mapy w sterowniku, i cały pic polega na tym aby zrobic to tak zeby silnik wytrzymałościowo ucierpiał przy tym jak najmniej, i wg. mnie duzo bardziej niebezpieczne dla silnika czy tez turbiny jest samodzielne grzebanie w nastawach cisnienia doładowania czy tez w dawkowaniu paliwa, co jak czytałem juz dla kilku osób skonczyło sie przedwczesną agonią turbiny czy tez pompy wtryskowej.
Myślicie ze skąd w nowych autach przy konstruskcyjnie jednakowych silnikach i jednakowych pojemnościach dostepne są min dwie wersje o różnych mocach i momentach obrotowych ? Wszystko to kwestia innego oprogramowania, no chyba ze różnice w mocach są znaczne wtedy dochodzą zmiany konstrukcyjne mechaniki silnika, układu zasilania czy tez układu olejenia i chłodzenia. |
05-12-2007, 20:32 | #265 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
|
Tak tyle, że w tym wypadku zagrożenie dla silnika stanowi tuner. W mechanicznej zabawie robimy to sami a jak coś wychodzi to dawkę zwiększamy ile się. A tak dla hecy żeby sprawdzić ile wytrzyma silnik, potem i tak zmniejszę... Przy chiptuningu żaden tuner o zdrowym rozsądku nie ustawi nam parametrów na granicy wytrzymałości silnika, bo on daje gwarancje (a raczej powinien ją dać). Jakby każdy potrafił samemu grzebać w elektronice sterującej pracą silnika to te motory kończyłyby tak samo jak madyfikowane "ręcznie"
|
06-12-2007, 20:26 | #266 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
|
Kolego co ty wygadujesz " tak dla hecy zeby sprawdzic ile wytrzyma silnik" a powiedz mi jak ty to mozesz w garazu sprawdzić? dowiesz sie dopiero o tym jak turbina wysypie ci sie w wydech albo cos jeszcze gorszego. W tej chwili bronisz straconej pozycji bo dzisiaj elektronika jest wszędzie i poprostu innych silników juz nie ma, i tak samo jak tuner zapodaje sterownikowi nowy soft w aucie uzywanym, to tak samo gość robi to na etapie strojenia nowego silnika w fabryce, wszystko to tylko kwestia odpowiedniej wiedzy , doswiadczenia i odpowiedniego zaplecza mam tu na mysli hamownię. Oczywiście zawsze jest ryzyko ze coś moze sie posypać, ale takie ryzyko jest nawet podczas prób testowych na etapie projektowania nowego silnika.
|
06-12-2007, 20:53 | #267 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
|
Sprawdzić to moge na tzw dupohamowni. która potrzebuje sporych modyfikacja aby zadziałała :fcp18 A żadnej pozycji nie bronię i swiadomy jestem, że nie ma i raczej nie będzie już silników ze sterowaniem mechanicznym ale O TAKICH SILNIKACH JEST TEN TEMAT.
Wspomniałeś o przewadze w robieniu modów w silnikach ze sterownikiem elektronicznym. tak mają przeagę ale koszty tych modyfikacji są wyższe. tutaj jest temat o robieniu tego w przydomowym garażu i przy uzyciu podstawowych narzędzi. Bez użycia komputera. Napisałęś też, że modyfikacje mechaniczne w Fordzie dają marne pole do popisu. Dlaczego?? :fcp6 Tutaj ograniczeniem jest tylko jak już wyżej wspomniałem konstrukcja silnika a nie jego generacja i sposó sterowania paliwkiem i powietrzem. |
08-12-2007, 20:26 | #268 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
|
A powiedz w czym z punktu widzenia konstruscji różni sie silnik forda od VW, ten i ten są spalinowymi silnikami tłokowymi o zapłonie samoczynnym, w jednym masz wtryk pośredni w drugim bezpośredni, tu i tu masz wtryskiwacze czysto mechaniczne i tu i tu ciśnienie wtrysku jest zgóry ustalone przez nastawy wtryskiwaczy i nie mozna go zmienic .Wtrysk bezpośredni vw wprowadził nie po to aby ułatwic modyfikacje slnika tylko po to aby ułatwic zapłon w niskich temp i spełnic odp. norme emisji spalin. Największa Różnica pojawia sie własnie w sterowaniu układem zasilania, w VW masz pompe sterowaną elektronicznie, ECU steruje katem wtrysku, dawką paliwa, ciśnieniem doładowania. Więc na tym polu jest największe pole do popisu dla tunerów.
|
08-12-2007, 21:09 | #269 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2007
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 188800
Postów: 25
|
Pięknie opisałeś różnice konstrukcyjne :fcp4 Miałem na myśli jednak co innego pisząc o ograniczeniach konstrukcyjnych. Bardziej chodziło i o wady konstrukcyjne. O ogranicznenia wytrzymałościowe silników i osprzętu.
A co do modyfikacji to nadal będę się trzymał wersji, że łatwiej jest modzić w fordach (starych) właśnie ze względu na sterowanie praktycznie bez jakiejkolwiek elektroniki. I nadal chodzi mi o modyfikacje robione samodzielnie i własnoręcznie, bo chya nikt nie jeździ na regulację boost-u i dawki do dobrego tunera. |
14-12-2007, 20:34 | #270 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
Panowie mam pytanko!!
Mam mondeo mk2 td i tak se pomyslalem ze mozna bylo by cos w rodzaju wiatrołapki wyprowadzic w zdezak zeby wiecej powietrza łapał czy to by dalo jakis efekt?? jak myslicie?? rura od poloneza starego od filtra powietrza byla by do tego celu idealna + cos w ksztaucie lejka zeby lapalo?? co wy na to?? |
|
|
|