|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-11-2007, 10:21 | #11 |
ford::specialist
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001 po lifcie
Postów: 512
|
Panowie a co regulatorem napięcia lub szczotkami na alternatorze. Ten sam efekt będzie.Sprawdź ładowanie aku.
|
22-11-2007, 15:06 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Łódź
Postów: 25
|
Witam. Panowie a więc tak: ładowanie akumulatora 14 voltów z hakiem, jak dotykałem klemy minusowej przy wkładaniu akumulatora i przytykaniu klemy zauważyłem iskrzenie. Zacząłem mierzyć napięcia na centralce bezpieczników i zauważyłem że, przy wyłaczonym samochodzie, wyłączonych światłach wewnątrz, zgaszonym światełku w bagażniku na niektórych bezpiecznikach pojawia się 0.05V - 0,07V nie wiem czy to normalny objaw czy nie powinno być bezwględnie 0V. Wracając do iskrzenia, wyjąłem przekaźnik taki duży chyba on jest od świateł. Umiejscowiony jest po prawej stronie blisko miejsca gdzie wlewa się płyn do spryskiwaczy. Wyciągnąłem go i dotknąłem klem i z tego co zauważyłem iskrzenie i charakterysktyczny trzask przeskakującej iskry bardzo się zmniejszył. Styki tegóż przekaźnika były zaśniedziałe więc potraktowałem je odrdzewiaczem założyłem. Iskrzenie jest znacznie mniejsze praktycznie niezauważalne również nie wiem czy to norma czy jeszcze coś mu siedzi. Dodam że iskrzenie nie było wielkie nawet przed zabiegiem wyjęcia ale było. Teraz jest dosłownie malutkie praktycznie niezauważalne ale jest. Pojawia się przy dotykaniu klemy do akumulatora. Czy to jest norma? Pozdrawiam serdecznie
|
22-11-2007, 15:08 | #13 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
jak dla mnie to norma - odłacz radio i juz bedzie niewiele lub wogóle nie bedzie sie iskrzyc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
22-11-2007, 15:33 | #14 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
Z tego co piszesz to klopotem nie jest samoistne rozłądowywanie akumulatora z zbyt krótkie jazdy. Możesz jeszcze sprawdzić miernikiem, ale raczej nie znajdziesz nic szczególnego. Iskrzenie to tak jak pisał WALDI nie jest czymś czym powinieneś się przejmować. Uzupełnij profil, napisz skąd jesteś, łatwiej będzie ci pomóc.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
22-11-2007, 15:58 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Łódź
Postów: 25
|
radia ani alarmu obecnie nie mam podłączonego , profil uzupełniony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. postanowiłem nie wiem czy słusznie ale sprawdzić jeszcze czy akumulator nie jest wadliwy i na noc odłączam klemę plusową od niego. W tym momencie według mojego rozumowania nie powinien się szybko rozładowywać. Po prostu schodzę rano zakładam kleme i jadę. Jeśli przez dwa tygodnie nie padnie to założę go na stałe i będę obserwował po moich zabiegach czy nadal rozładowuje mi się już podłączony. Chyba dobrze kombinuje prawda? pozdrawiam
|
25-11-2007, 21:33 | #16 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-10-2007
Skąd: Łobez
Model: Ford Escort Ghia Hb
Silnik: 1.8 16V 115Km
Rocznik: 1996
Postów: 17
|
witam, podlacze sie do tematu... w moim autku cos podjada prad. sprawdzilem i na bezpieczeniku u mnie (odpowiadajacym za swiatla wewnatrz, radio i zegarek) jest pobor 12.08V. powyciagalem wszystkie zbedne zarowki. radio tez juz sprawdzalem, po odlaczeniu kostki nadal jest ten pobor. czy ktos moze poradzi jakas kolejnosc jak to wszystko jest popodlaczane (rozumiem ze chyba szeregowo te urzadzenia?? czy jak??) i po kolei moznaby szukac...
|
25-11-2007, 21:48 | #17 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
|
Gizzmak, 12.08V to nie jest pobór prądu :fcp14 , tylko jego napięcie. Akurat ten bezpiecznik, bodaj F29 jest zasilany na stałe z akumulatora. Mimo wyłączonej stacyjki tam nadal jest napięcie.
|
25-11-2007, 21:56 | #18 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 09-10-2007
Skąd: Łobez
Model: Ford Escort Ghia Hb
Silnik: 1.8 16V 115Km
Rocznik: 1996
Postów: 17
|
aa, no to fakt. hehe, po szkole nasepuje degeneracja muzgó. czyli tam powinno byc na stale, ok. to rozwiewa moja teorie. zauwazylem ze jak mam lampke wewnetrzna, ta ktora powinna gasnac po zamknieciu drzwi (ta 20s.) pali sie caly czas. wylaczylem ja calkowicie, ale zerkne na te wlaczniki przy drzwiach..
|
26-11-2007, 11:23 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-11-2007
Model: Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
Może to prozaiczna rada, ale spróbuj:
1. sprawdź stan kabla z akumulatora do rozrusznika; 2. rozrusznik-alternator; 3. akumulator-skrzynka bezpieczników i stacyjka; Szukaj wszelkich śladów zgnieceń i mech uszkodzeń izolacji (nakłucia i nacięcia). Takie uszkodzenia możesz szybko naprawić sam taśmą samowulkanizującą lub koszulką termokurczliwą. Jeśli nie to to jeszcze sprawdź stan gumowej osłonki śruby na rozruszniku i czy sam rozrusznik nie ma pękniętej obudowy. To wszystko to miejsca, gdzie najczęściej spotykałem upływności z instalacji... |
28-11-2007, 19:58 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-08-2006
Postów: 40
|
|