|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-11-2007, 23:46 | #21 |
ford::professional
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
Ja ładowałem całą noc na aucie.Rano odpał i bum - rozerwało aku.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec )) |
13-11-2007, 07:34 | #22 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-09-2006
Skąd: Piwniczna
Model: Galaxy
Silnik: 1.9Tdi AFN
Rocznik: 1998
Postów: 155
|
Cytat:
Naprawde niedużo trzeba żeby przewody o małym przekroju się potopiły i zrobiły zwarcie, sam miałem przypadek że przez bezpiecznik który wypadł z uchwytu (jeszce te stare bezpieczniki) zrobił zwarcie i zapaliła mi się instalacja elektryczna!! Pozdrawiam |
|
13-11-2007, 08:52 | #23 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
A nikt nie kontruje propozycji wymyślonych przez pseudo geniuszy, że można ładować bez wyjęcia. Krótko mówiąc ktoś rzucił hasło i czeka na reakcje "królików doświadczalnych" i są już pierwsze reakcje. Do tego jak dojdzie powolna reakcja rozlanego elektrolitu w komorze silnika to o możliwych szkodach nie wspomnę. [ Dodano: 13-11-2007, 12:44 ] Cytat:
Napięcie z GRAETZA na oscyloskopie nie jest linią prostą tylko ma kształt piły o zmiennej amplitudzie, której wielkość uzależniona jest od stanu aku. To napięcie jest bardzo groźne dla odbiorników elektronicznych ( procesor) podpiętych do obwodu. Na upartych i łatwowiernych jeszcze nie wymyślono lekarstwa a różne doświadczenia można robić na autach przeznaczonych do kasacji.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
||
13-11-2007, 15:23 | #24 | |
ford::advanced
Imię: Przemysław
Zarejestrowany: 20-10-2007
Skąd: Olsztyn
Model: FORD GALAXY GIA
Silnik: 1.8 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 226
|
Cytat:
__________________
Poprzednio sharan 2.0+LPG 1996, galaxy 2.8 TIPTRONIC 2001 |
|
13-11-2007, 16:10 | #25 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
Jeżeli aku jest bardzo rozładowane to prąd ładowania wzrasta i jednocześnie grzeją się diody i wzrastają zniekształcenia które są groźne dla procesora komp. i radia.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
13-11-2007, 20:52 | #26 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Tak, zgadzam się; trzeba przestrzegać przepisów, instrukcji.
Ale po pierwsze ja nie uzywam zwykłego prostownika, ale zasilacz prawie laboratoryjny do 20 A, oczywisie ze stabilizacją napiecia i atomatycznym odłaczeniem przeciążeniowym, nie zostawiam broń Bóg nigdy na noc, tylko jest podpiety prawie na 'moich oczach' w czasie mojej pracy. A jak myslicie co wyprawia alternator w samochodzie ????????????? radzę kiedyś zobaczyc jego wredne przebiegi na oscyloskopie!!! To juz nie bedzie mówił mi ktoś, ze szkoda radia, czy komputera w aucie ba są przebiegi ładowania nie proste, liniowe a bardzo tetniace z prostownika Po drugie gniazdo lodówki w bagazniku ma do 15 A, czyli przewody sa o odpowiednim przekroju, ja do ładowania najwięcej nastawiam na 5 A, czyli radzę sprawdzić temu, kto tam wczesniej groził swajczeniem auta, wystarczy zdjąć pokrywę przy tylnej nagrzewnicy powyzej gniazdek i zobaczy jakie sa solidne przekroje przewodów, tak ze bez obaw. Po trzecie pewnie, ze trzeba przestrzegac instrukcji, to sie zgzadza, bo to są rózne cymbały / sorry; uzytkowicy aut / i dla nich musi być napisane w instrukcji, że przy wysiadaniu lewe drzwi mozna otwierać tylko lewa reką, a prawe prawą. Widziałem ostatnio przypadek, co gosciu naładował odwrotnie biegunowo, rozładowany wczesniej akumulator i jakoś się mu udało??????? I co........ nie czytał pewnie instrukcji ładowania. Na koniec to tak zapytam ; kto wlecze się w miescie 50 km/h, aj złe porównanie, ale jakoś innego teraz nie mam. :fcp2 Pozdr. |
13-11-2007, 23:09 | #27 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
Co do alternatora to czytałem artykuł ogólny że wprowadzają elektronikę, ale nie będę się wypowiadał. Chyba jest wstawiany bezpieczny zwaszcza tam gdzie jest elektronika. A co do ładowania o odwrotnej biegunowości to coś musiało po krótkiej chwili odpuścić :fcp18
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
25-11-2007, 18:28 | #28 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-11-2007
Model: Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
Panowie, szkoda prądu... na wasze kłótnie
Jak baby na targu licytujecie się co daje więcej zakłóceń w.cz. prostownik czy alternator, a ja wam powiem tak jak elektronika jest przewidziana do auta to jest przygotowana do takich warunków pracy bo alternator nie jest jedynym źródłem zakłóceń, a apropos alternatora to mostek 6 diodowy 3-fazowy daje niemal idealny przebieg liniowy, za to regulator napięcia bruździ jak menda w gaciach... Co do komputera i radia to na wejściu powinny posiadać swoje własne filtry odkłócające, aby poprawić jakość pracy urządzeń. Akumulator powinien wygładzić większość tych wszystkich szpilek (wyłagodzić je) a co do prostowników-ładowarek to większość jest oparta na tyrystorowych układach regulacji prądu i napięcia i "piła" przy tym to "pikuś". Ładowanie przy odpiętym akku jest wysoce zalecane, ale jak ktoś lubi ryzyko to (mniejsze lub większe) to można ładować bez odpinania na własną odpowiedzialność. Tylko potem jak coś dupnie to pamiętajcie - jak nie uważałeś co robisz to rób co uważasz... |
25-11-2007, 18:57 | #29 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy 2001
Silnik: 1.9 tdi 90KM
Rocznik: 2000
Postów: 319
|
a wlasnie cos ostatnio zaczely mi migac swiatla ogolnie czyli lampy podswietlenie w kabinie itp.. czy to nie wina tych 6 diod?
__________________
Pozdrowienia |
08-12-2007, 21:35 | #30 |
Postów: n/a
|
|