|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-11-2007, 12:47 | #1 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 25-01-2007
Skąd: Włocławek
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
prosze o pomoc bo nie mam ogrzewania w mondeo
Witam i bardzo proszę o pomoc...
Czytałem juz dużo postów i nie za wiele znalazłem mam problem który dolego Mi i mojemu samochodowi a mianowicie mam mondeo 93 1.6 16v + gaz i mam całkowity brak ciepłego nawiewu za to zimnego mam tyle ile tylko chce i jest to wersja z klinatyzacja. A cały problem wyglada tak samochód nie grzeje a jeśli już to bardzo żadko wskazówka kontrolki wody wcale sie nie unosi chyba ze pare milimetrów nawet nie wchodzi na białe pole a zeby za nie przeszła to musi nie wiem co sie dziać...Dziś na dotatek zagotowała mi sie płyn w zbiorniku wyrównawczym i pewnie w całym układzie a na kontrolce nic tak jak by był zimny i samochód też nie grzał wiec nie wiem co sie z nim dzieje :fcp9 :fcp11 i dlaczego? na bezynie jak sie przełaczy tez nie chce grzeć a zima juz prawie nadeszła i nie wiem co mam robić... ostatnio wymontowałem trmostat i sprawdziłem go w domu wiec jak sie prawie zagotował to sie otworzył wiec włożtłem go spowrotem to ogrzewanie działało moze przez jeden dzien i znowu go nie ma.... Bardzo prosze o pomoc bo samochodzika potrzebuje ostatni bardzo czesto... z góry dziekuje :fcp1
__________________
Nigdy nie oglądaj się za siebie... |
20-11-2007, 13:17 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-07-2007
Postów: 345
|
Termostat raczej nie pownien włączać się dopiero podczas gotowania
wody tylko raczej nie powinien do tego zagotowania dopuścić Stawiam na termostat |
20-11-2007, 13:56 | #3 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
To nie bedzie termostat.
1. Gdyby byl zablokowany w pozycji zamknietej to bylby obieg krotki i owszem mogloby dojsc do zagotowania sie plynu chlodzacego ale..... nagrzewnica tez bylaby goraca wiec grzaloby jak szalone. 2. Gdyby sytuacja byla odwrotna czyli termostat zablokowany w pozycji otwartej to silnik nagrzewalby sie powoli ze wzgledu na duzy obieg plynu chlodzacego ale...... nigdy by sie nie zagotowal (chyba ze ktos katuje silnik na parkingu) 3. Na moje skromne doswiadczenie.... Cytat:
Cytat:
Pytanie podstawowe: Czy w ukladzie masz plyn czy wode? Woda dziala cuda (oczywiscie w zlym tego slowa znaczeniu) :fcp4 Pozdrawiam |
||
20-11-2007, 14:18 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-05-2007
Skąd: Keflavik
Postów: 26
|
Miałem podobny problem, przyczyną okazał się reduktor-mieszalnik od gazu. Był wpięty w złym miejscu w obieg i cała ciepła woda szła bokiem przez reduktor i wracała do chłodnicy omijając nagrzewnicę i blok silnika. samochód się gotował, a w środku nie grzał.
Pojechałem do porządnego gazownika i ten zmienił miejsce wpięcia i średnice węży doprowadzających do reduktora. Od tej pory było OK, samochód sprzedałem koledze i jak dotąd nie narzeka. :fcp26 |
21-11-2007, 12:18 | #5 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 25-01-2007
Skąd: Włocławek
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
w zbiorniku mam płyn chłodniczy bo nie dawno zmieniłem a płyn zagotował mi sie w trasie jak przejechałen ok22 km i zajrzałem pod maskę by sprawdzić czy wszystko jest ok i podłączone i wtedy zobaczyłen ze płyn mi sie zagodował...
a dlaczego wskaznik nic nie pokazuje??? i czy gaz może tak broić by samochód był zimny? Pozdrawiam :fcp1
__________________
Nigdy nie oglądaj się za siebie... |
21-11-2007, 12:40 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
Pytanie kiedy w ogole bylo dobrze. Jesli przed montazem LPG to tak jak pisalmirusiek, ale jesli przy LPG kiedys grzal a teraz nie to sprawdz pompe najpierw bo z objawow na to wskazuje.
Ogolnie zasada dzialania jest dosc prosta. Najpierw masz tzw. obieg krotki czyli blok silnika>pompa wody>nagrzewnica>blok silnika ( w Twoim przypadku dochodzi jeszcze obwod cieczy do parownika LPG) Potem po osiagnieciu temp. otwarcia termostatu okolo 89-92 stopnie krotki obieg jest otwierany przez termostat i tworzy sie obieg dlugi czyli dodatkowo zwiekszony o chlodnice. Jesli temperatura cieczy spadnie ponizej temp. otwarcia termostatu znow zrobi sie obieg krotki. I tak wyglada ten caly cykl i idea. Twoje objawy to gotujacy sie plyn wiec logicznym byloby przy zacietym termostacie i krotkim obiegu nagrzanie sie tez nagrzewnicy co u Ciebie nie wystepuje... Mozna zrobic test: Odpalic zimne auto i reką sprawdzac jak rozprowadza sie cieplo po przewodach gumowych.... U ciebie cieplo rozchodzi sie widocznie z bloku silnika wprost do zbiornika wyrownawczego bez wspomagania/wymuszenia czyli bez udzialu pompy i przez to sie w koncu zagotuje wiec obstawiam na zaklinowana pompe co juz widzialem na wlasne oczy. Takie zjawisko tez zdarza sie przy peknietej lub nadpeknietej uszczelce pod glowica. Pozdrawiam |
21-11-2007, 15:13 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Moim zdaniem to może być też zapchana/zamulona nagrzewnica. Jeśli chodzi o wskaźnik to niestety jest to w mondeo dosyć często awaryjny element i to, że nic nie pokazuje o niczym nie musi świadczyć.
Ale pompa wody też jest podejrzana. |
22-11-2007, 02:08 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 105
|
Miałem taki przypadek:
Po awarii uszczeki pod głowicą wypuściłem płyn chłodzący, wyleciało bardzo mało. Po wymianie uszczelki wywaliłem termostat (przyczynę awarii uszczeki - przegrzałem silnik bo termostat nie puścił), wymieniłem też uszkodzony czujnik temperatury - wskaźnik nic nie pokazywał. Układ zalałem wodą i było wszystki OK. Następnego dnia kupiłem termostat i zamontowałem go, chciałem też wypuścić wodę, żeby zalać płynem. Miałem problem, bo zleciało bardzo mało. Musiałem kombinować naciskając na węże, żeby coś wyleciało. Gdy już mi się udało wylać tyle wody, żeby weszła odpowiednia ilość koncentratu płynu, zalałem i odpaliłem silnik. I w tym momencie miałem dokładnie taki objaw - silnik zimny, nagrzewnica zimna a płyn w zbiorniczku się gotował. Nie wiedziałem co jest grane, bo przed założeniem termostatu i zalaniem płynem było OK. Znów zacząłem naciskać na przewody chłodzące co powodowało ruch płynu (przy pracującym silniku). Powoli cały silnik się rozgrzał i nagle załapał, płyn poszedł pełnym obiegiem i teraz jest wszystko jak trzeba. Wydaje mi się, że miałem zapowietrzoną pompę cieczy i dlatego nie było obiegu. W twoim przypadku też wygląda na brak obiegu cieczy tylko czy pompa jest zapowietrzona czy zablokowana? To musisz sprawdzić. |
24-11-2007, 07:14 | #9 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 25-01-2007
Skąd: Włocławek
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
dzieki sprawdze pompe wodna i zobacze czy działa i napisze jak i co ale zrobie to jutro bo niestety praca i nie bardzo miałem kiedy ale dziek za pomocGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a czy mozecie napisac jak sprawdzic pompe wodna?i jak sie do niej dostac? i ewentalnie gdzie znajduje sie nagrzewnica by mozna ja ewentualnie przeczyscic?i jak sie do niej tez dostac??? Dzieki Pozdrawiam...
__________________
Nigdy nie oglądaj się za siebie... |
24-11-2007, 07:23 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-11-2007
Skąd: Lublin
Postów: 141
|
No kolego z pompą to nie jest tak hop siup, bo musisz rozrząd zdemontować, a sprawdzić ją to tylko chyba na wierzchu czy się kręci.
__________________
...przeze mnie droga w wiekuiste męki, jam dzieło wielkiej, sprawiedliwej ręki... |