|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-10-2007, 21:57 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
Ok dzięki wielkie Panowie, więc mogę spać spokojnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
16-10-2007, 14:46 | #12 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Cytat:
Jest dokładnie jak napisał llechu. Najważniejsze, że wskazówka wchodzi w tą ramkę (czy też nawias). To oznacza, że silnik ma "temperaturę optymalną" przewidzianą przez inżynierów. A jak "weszła" to dobrze, żeby nie "zeszła" podczas pracy silnika. Bo jakby zeszła to trzeba będzie wymienić termostat. Nie dotyczy to sytuacji przy temperaturach poniżej minus 25*C i jazdy "w trasie". Wtedy mogą dziać się cyrki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Co do tego czy stoi w pionie, czy też lekko pochylona w którąś stronę. Panowie i Panie, czujniki, cewki wskaźników to wszystko masówa. Ma to jakiś tam błąd w granicach tolerancji i tyle. Niech się nałoży np 2*C na czujniku i 1*C na wskazówce i już jak napisał llechu piona nie będzie, tutaj jest skala (patrząc na zakres od zimnego do przegrzewania) bardzo nieliniowa z naciskiem na uwypuklenie prawidłowych temperatur pracy. A do tego jeszcze dołożyć, dokładność termostatu - jeden ma 89*C inny będzie miał 92*C i można zawału dostać, bo jest coś nie tak. No to dobranoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
|
17-10-2007, 08:46 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-05-2005
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk3 kombi Ghia
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: 2011
Postów: 94
|
U mnie jest podobnie - ale to nie termostat, tylko czujnik temperatury, sprawdzałem temperaturę - jest w porządku. Może u Ciebie to też tylko czujnik.
|
23-10-2007, 12:35 | #14 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 03-06-2007
Skąd: Białystok
Model: MONDEO MKIII kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Witam !! W moim Mondeo było podobnie. Wymieniłem termostat (na nieoryginalny) i nie podziałało. później wymieniłem czujnik (oryginał) niepodziałało. Niestety zaczął uciekać mi łyn chłodniczy. Okazało się że uszkodzona jest obudowa termosatu. Wymiana jej (oraz samego termostatu na oryginał) pomogła. Płynu już nie gubię a i temperatura jest pokazywana ok. lekko pnad środek NORMAL. W serwisie Forda powiedzieli że z tą temperaturą to najczęściej jest termostat ale bywają jeszcze brudne styki na czujniku jak i sam czujnik moze być uszkodzony.
Pozdrawiam Macko13 |
24-10-2007, 17:55 | #15 |
ford::professional
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: rumia
Model: mondeo mk3
Silnik: TDCI 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 1,497
|
a jak u mnie jest odwrotnie (tyle,ze mam napis normal zamiast C i H )? czyli wskaznik jest powyzej polowy skali w czasie normalnej jazdy (na wysokosci litery A)a w korkach prawie na maksa (dochodzi do L) i jakos nie podoba mi sie ,ze wentylator wlacza sie tak pozno to od czego zaczac sprawdzanie?? od wymiany termostatu?? no i jak wlacze klime to wiatrak od klimy pomaga troche w ochladzaniu silnika...
__________________
mondeo mk3 2.2 TDCI a było mondeo mk2, scorpio mk2 i mk1, sierra mk2 i Taunus 1982 r... |
24-10-2007, 19:16 | #16 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
mmmk, termostat: jeden czujnik jest do ECU, lub po prostu czujnik na deskę (ten drugi), bo tam możesz mieć przekłamaniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
25-10-2007, 08:24 | #17 |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Tutaj masz opisane czujniki, który za co odpowiada. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Zdejmując kostkę od czujnika od kompa powinien załączyć komp wentylator. Zwierając kostkę od wskaźnika wskazówka powinna wyjść poza skalę. Ale wydaje mi się, że masz OK. U mnie np. wentylator włącza dopiero na końcu litery L, a wyłącza na jej początku.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |