|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-10-2007, 08:57 | #1 |
ford::amateur
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 30-01-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI Duratorq 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 3
|
NOWOŚĆ - Nowe tarcze hamulcowe Motorcraft?
Witam Wszystkich.
Nie będę tutaj rozpisywał się nt. bicia na kierownicy (poruszane to już było milion razy). Chyba każdy użytkownik mondeo odczuł to na własnej skórze. Krótko: -tarcze ATE wytrzymały 1000 km !!! bez wjeżdżania w kałuże i ostrego hamowania (jechałem w nocy po autostradzie ze Szczecina do Monachium) - reklamacje uwzględnili -tarcze + klocki BOSCH wytrzymały 3500 km (sucho i bez gwałtownego hamowania) - jeszcze mam je w samochodzie Podjechałem ostatnio do serwisu specjalizującego się w fordach (nie ASO) i zapytałem się ich co proponują. Powiedzieli, że tylko wymiana na nowe oryginalene (Motorcraft). Mówie im, że oryginalne też się gną. Na to oni, że Motorcraft wypuścił ostatnio nowe tarcze i sami byli w szoku po ich rozpakowaniu. Pokazali mi je. Tak jak zwykłe tarcze są zazwyczaj koloru srebrnego to te były ciemne, coś jak stal narzędziowa. Cena ok. 200 zl/szt. Czy może ktoś z szanownych forumowiczów widział te tarcze i może coś o nich więcej powiedzieć. |
20-10-2007, 16:11 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Te zabarwienie może świadczyc o tym, ze sa ocynkowane. Niektorzy renomowani producenci tarcz stosują cynkowanie żeby uniknąć znieczyszczeń tarczy w postaci rdzawego nalotu.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |
20-10-2007, 16:25 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
robson0, a od kad to ocynk jest ciemny jak stal narzedziowa ??
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
20-10-2007, 16:51 | #4 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2004
Skąd: Lubuskie
Model: Ford Fiesta MK3,MK4 Ford Mondeo MKI
Silnik: 1,3 1,6
Rocznik: 1992/1996/1996
Postów: 91
|
Witam
Miłaem podobny problem ( kupiłem samochód z bijącymi tarczami) założyłem TEXTARA przejechałem coś koło 12000 km i jest OK ( może zatem nie wszystkie "podróbki" są do bani ? Pozdrawiam Edmund Dantes [ Dodano: 20-10-2007, 17:52 ] Witam Miłaem podobny problem ( kupiłem samochód z bijącymi tarczami) założyłem TEXTARA przejechałem coś koło 12000 km i jest OK ( może zatem nie wszystkie "podróbki" są do bani ? Pozdrawiam Edmund Dantes |
20-10-2007, 20:52 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-08-2006
Skąd: świętokrzyskie (TKN)
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 269
|
Z czystym sumieniem mogę polecić również Brembo. Po 10 tys. zero bicia.
__________________
"Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów" |
20-10-2007, 21:03 | #6 |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Zanim zainwestujesz w nowe tarcze posprawdzaj czy masz proste piasty, jeśli piasta będzie miała bicie to efektem będzie bicie na kierce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tarcz to z czystym sumieniem mogę polecić tarcze Mikoda. Mam, używam i jestem bardzo zadowolony. |
21-10-2007, 08:28 | #7 |
ford::amateur
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 30-01-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI Duratorq 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 3
|
Piasty raczej są proste. Po zmianie tarcz bicie kierownicy znikało. Zdjęte tarcze dla pewności wrzucone były na tokarkę i były wyraźnie krzywe.
Czy możliwe jest aby skrzywienie piasty powodowało krzywienie tarczy? Jeśli piasta jest krzywa to powinno bić również na nowiutkich tarczach. |
21-10-2007, 08:57 | #8 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2004
Skąd: Lubuskie
Model: Ford Fiesta MK3,MK4 Ford Mondeo MKI
Silnik: 1,3 1,6
Rocznik: 1992/1996/1996
Postów: 91
|
Witam
Skoro ustąpiło bicie po wymianie tarcz pozostałe elementy są sprawne , Na przyszłość by uchroniuć tarcze przed deformacją Staraj się omijać kałuże czy mycie keszerem rozgrzanych felg Pozdrawiam Edmund DAntes |
21-10-2007, 20:56 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
|
mi biło jak miałem luzy w zawieszeniu naprawiłem zawieche i jest super a biło tak jak przy krzywych tarczach bo to już też przerabiałęm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a mam załorzone tarcze Delphi (po 70zł szt mają już z 14k i jest narazie ok) a klocki orginał motorcraft od Jacka
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika" Jest: BMW E61 LCI 520D Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD były Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936 Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216 |
22-10-2007, 07:29 | #10 |
ford::amateur
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 30-01-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI Duratorq 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 3
|
Ostatnio (dwa tygodnie temu) wymieniałem amortyzatory i przy okazji sprawdzili wszystkie luzy. Nie było żadnych. Bicie troszkę się zmniejszyło (może nowe amortyzatory brały część drgań na siebie) ale całkowicie nie ustało.
Może słaby amortyzator przyspieszył wykrzywienie tarcz. Do Edmund Dantes: Pierwsze tarcze ATE pokrzywiły się w środku lata przy zupełnym braku deszczu. Jechałem w nocy po autostradzie ze Szczecina do Monachiumy. Nie było żadnych kałuż, ruch był znikomy więc gwałtownie nie musiałem hamować. Wydaje mi się, że tarcze są źle dobrane dla tak ciężkiego auta. Nigdy wcześniej (jeżdżąc innymi samochodami) nie pokrzywiłem tarcz nawet po wjechaniu z gorącymi tarczami do kałuży. |