|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-10-2007, 22:07 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
chip obnizajacy moc - mozliwe ?
Zastanawiam sie powaznie nad zawirusowaniem mondziaka, jest tylko jeden problem. Mianowicie nie posiadam esp/tcs. Juz teraz ciezko jest nim ruszyc szybko jak spadnie deszczyk bo stoi sie w miejscu i mieli. Boje sie pomyslec co bedzie w zimie... ;)
A teraz pytanie : Czy ktos sie orientuje czy da sie zrobic chip z przelacznikiem, powiedzmy dlubnac autko na 160 km/~390nm, ale na wszelki wypadek miec pstryka i przelaczac sie powiedzmy na 115 km ? Jak to sie moze odbic na silniku ? Wszystkie posty jakie czytalem mowia tylko o odpornosci silnika na dlubanie w gore, a nie zaszkodzi mu dlubniecie w dol ? pozdrawiam ______________ TDCi ~130km -> po wtryskach :D 2003/2004 |
05-10-2007, 13:10 | #2 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
Cytat:
najtaniej to wstawic chipa z mozliwoscia wylaczania go i jezdzie na serii... mysle ze za duzo nie pomoze obnizenie mocy gdyz na mokrym sliskim nawet te 115km i iles tam Nm to w zupelnosci wystarczy do zerwania przyczepnosci... praktycznie kazda moc do tego wystarczy tylko ze im auto mocniejsze tym wiecej traci bo poki nie zlapie przyczepnosci to pojedzie praktycznie rowno ze slabszym.... TCS tez szalu nie robi chcesz sprawnie ruszyc na sliskim kola zaczynaja buksowac i elektronika robi "odcinke" auto na chwile zamula i tez wcale szybciej nie pojedziesz...
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
|
08-10-2007, 21:04 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
ha
ale mi wcale nie chodzi o to zeby jechac szybciej tylko wogole pojechac, a najbardziej chodzi mi o to, ze jezdzenie po mokrym kostuje mnie opony, srednio zdzieram komplet na 2 sezony, chociaz w tym roku pobilem rekord na ostatni miesiac lata/jesieni i wyjazd wakacyjny do wloch musialem zalozyc nowki bo stare po 1,5 sezonu byly na ogranicznikach.. (dodam ze robie srednio 15-20 tys km rocznie)
heh powinienem zalozyc nowy topic pt: "moje auto jest za szybkie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Natomiast dodam, ze bylem w firmie c-tronic kolo wroclawia i powiedzieli mi, ze moga mu tylko podniesc moc, ze w tych silnikach jest to zupelnie bezpieczne, tylko zetrzeba miec pelny sprzet osd do tego, no i moc w tdci podnosi sie nie poprzez podkrecenie cisnienia doladowania i wtrysku, tylko poprzez wydluzenie czasow wtryskow i delikatna korekcje momentu zalaczenia turbiny. W tym miejscu tez uwaga do wszystkich zaslepiajacych EGR, powiedzieli mi ze robienie tego blaszka jest bez sensu bo mozna rozsadzic opaski mocujace dolot do/od turbiny. Zdecydowanie prostszym i mniej ingerencyjnym zabiegiem jest modyfikacja mapy recyrkulacji spalin, m.in moga np zrobic cos na ksztalt podtrzymania turbo, o ile dobrze zrozumialem goscia z korym rozmawialem, co ciekawe powedzial tez ze zmiana mapy recyrkulacji i podniesienie mocy tak jak opisalem wyzej, przy niezmienionym stylu jazdy spowoduja zmniejszenie zuzycia paliwa, no oczywiscie poa tym ze cyt. "jak ktos cisnal przed modyfikacja, i bedzie cisnal tak samo po modyfikacji to moze sie liczyc z +30-40% wzrostu". Ale w normalnym uzytkowaniu powinno sie zmniejszyc. pozdrawiam, i dzieki za rady :fcp4 |
10-10-2007, 21:44 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-06-2006
Postów: 147
|
Kolego a moze lepiej zainwestowac w lepsze opony??
Mialem tak ze moim 90 konnym dieslem mielilem na deszczuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakz alozylem nowe michelinki od razu przeszlo
__________________
Tylko Korona Kielce YBH01 |
18-10-2007, 22:58 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
chyba ciezko lepiej, jezdzilem na conti spor contact2, a teraz mam michelinki energy - paradoskalnie michelinki zdecydowanie lepiej, ale sciganie spod swiatel odpada.. dzisiaj mnie gosc objechal focusem nowym w dieslu, bo do trojki nie moglem przycisnac gazu do konca.. ;/ -> wiem wiem kazdy sie tak tlumaczy.. ;D
|
18-10-2007, 23:52 | #6 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
to Ty chyba ruszac nie umiesz albo opony masz jakies 185
Jedynie ze sprawa wyglada tak , jedziesz mondeo 2.0 tdci wieksza turbina program wydech 250km startujesz do 3 biegu nadal brak trakcji , nagle skad gdzie jak?? dzwoni budzik i sie budzisz. Duzo ironii w tym ale na 3 biegu brak trakcji ?? jakies brednie. Nawet nie jestem wstanie sobie tego wyobrazic. Watpie czy przy 250 koniach i oponkach 165 dalo by rade cos takiego zrobic. Normalnie fantazja nosi |
23-10-2007, 13:52 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
jezdziles kiedys dieslem z 6 biegowa skrzynia biegow ?
2.0 tdci konczy trojke na 95 kmh, przy 60kmh, kiedy zaczynasz jazde na 3, lekki skret kol i mielisz, czasem wystarczy ze na asfalcie jest cokolwiek, pare kropel wody, moze garsc piasku, wtedy masz pelny moment, moc CI do tego jest srednio potrzebna ;p - piekny dym.. sprobuj zanim wysmiejesz czyjs problem.. pozdrawiam |
10-11-2007, 19:22 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
a moze sproboj lekko naciskac gaz gdy jest mokro ,a nie ciagle w podlodze trzymac
pedal gazu jest tak skonstruowany ,ze ma wiecej polozen niz 0 i 1 i warto je wyprobowac
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
11-11-2007, 15:52 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-10-2007
Postów: 10
|
tiaa :fcp14
zamiast kombinować jak koń pod górę ćwicz wyczucie w nodze |