Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-10-2007, 22:07   #1
yaass
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
Domyślnie chip obnizajacy moc - mozliwe ?

Zastanawiam sie powaznie nad zawirusowaniem mondziaka, jest tylko jeden problem. Mianowicie nie posiadam esp/tcs. Juz teraz ciezko jest nim ruszyc szybko jak spadnie deszczyk bo stoi sie w miejscu i mieli. Boje sie pomyslec co bedzie w zimie... ;)

A teraz pytanie : Czy ktos sie orientuje czy da sie zrobic chip z przelacznikiem, powiedzmy dlubnac autko na 160 km/~390nm, ale na wszelki wypadek miec pstryka i przelaczac sie powiedzmy na 115 km ? Jak to sie moze odbic na silniku ? Wszystkie posty jakie czytalem mowia tylko o odpornosci silnika na dlubanie w gore, a nie zaszkodzi mu dlubniecie w dol ?

pozdrawiam


______________
TDCi ~130km -> po wtryskach :D
2003/2004

__________________
mondeo TDCi 2.0 130 km
http://img72.imageshack.us/img72/7496/2 ... 293oi9.jpg
yaass jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2007, 13:10   #2
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał yaass
Czy ktos sie orientuje czy da sie zrobic chip z przelacznikiem
oczywiscie ze tak....firma Vtech robi cos takiego i np Subaru maja w ofercie 3 programy przelaczane z kabiny (ekonomiczny- slabszy od serii, troszke mocniejszy od serii i znacznie mocniejszy od serii :fcp4 )
najtaniej to wstawic chipa z mozliwoscia wylaczania go i jezdzie na serii...

mysle ze za duzo nie pomoze obnizenie mocy gdyz na mokrym sliskim nawet te 115km i iles tam Nm to w zupelnosci wystarczy do zerwania przyczepnosci... praktycznie kazda moc do tego wystarczy tylko ze im auto mocniejsze tym wiecej traci bo poki nie zlapie przyczepnosci to pojedzie praktycznie rowno ze slabszym....

TCS tez szalu nie robi chcesz sprawnie ruszyc na sliskim kola zaczynaja buksowac i elektronika robi "odcinke" auto na chwile zamula i tez wcale szybciej nie pojedziesz...
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2007, 21:04   #3
yaass
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
Domyślnie ha

ale mi wcale nie chodzi o to zeby jechac szybciej tylko wogole pojechac, a najbardziej chodzi mi o to, ze jezdzenie po mokrym kostuje mnie opony, srednio zdzieram komplet na 2 sezony, chociaz w tym roku pobilem rekord na ostatni miesiac lata/jesieni i wyjazd wakacyjny do wloch musialem zalozyc nowki bo stare po 1,5 sezonu byly na ogranicznikach.. (dodam ze robie srednio 15-20 tys km rocznie)

heh powinienem zalozyc nowy topic pt: "moje auto jest za szybkie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Natomiast dodam, ze bylem w firmie c-tronic kolo wroclawia i powiedzieli mi, ze moga mu tylko podniesc moc, ze w tych silnikach jest to zupelnie bezpieczne, tylko zetrzeba miec pelny sprzet osd do tego, no i moc w tdci podnosi sie nie poprzez podkrecenie cisnienia doladowania i wtrysku, tylko poprzez wydluzenie czasow wtryskow i delikatna korekcje momentu zalaczenia turbiny. W tym miejscu tez uwaga do wszystkich zaslepiajacych EGR, powiedzieli mi ze robienie tego blaszka jest bez sensu bo mozna rozsadzic opaski mocujace dolot do/od turbiny. Zdecydowanie prostszym i mniej ingerencyjnym zabiegiem jest modyfikacja mapy recyrkulacji spalin, m.in moga np zrobic cos na ksztalt podtrzymania turbo, o ile dobrze zrozumialem goscia z korym rozmawialem, co ciekawe powedzial tez ze zmiana mapy recyrkulacji i podniesienie mocy tak jak opisalem wyzej, przy niezmienionym stylu jazdy spowoduja zmniejszenie zuzycia paliwa, no oczywiscie poa tym ze cyt. "jak ktos cisnal przed modyfikacja, i bedzie cisnal tak samo po modyfikacji to moze sie liczyc z +30-40% wzrostu". Ale w normalnym uzytkowaniu powinno sie zmniejszyc.


pozdrawiam, i dzieki za rady :fcp4
__________________
mondeo TDCi 2.0 130 km
http://img72.imageshack.us/img72/7496/2 ... 293oi9.jpg
yaass jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2007, 21:44   #4
Dominik_CK
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2006
Postów: 147
Domyślnie

Kolego a moze lepiej zainwestowac w lepsze opony??
Mialem tak ze moim 90 konnym dieslem mielilem na deszczuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakz alozylem nowe michelinki od razu przeszlo
__________________
Tylko Korona Kielce YBH01
Dominik_CK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2007, 22:58   #5
yaass
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
Domyślnie

chyba ciezko lepiej, jezdzilem na conti spor contact2, a teraz mam michelinki energy - paradoskalnie michelinki zdecydowanie lepiej, ale sciganie spod swiatel odpada.. dzisiaj mnie gosc objechal focusem nowym w dieslu, bo do trojki nie moglem przycisnac gazu do konca.. ;/ -> wiem wiem kazdy sie tak tlumaczy.. ;D
__________________
mondeo TDCi 2.0 130 km
http://img72.imageshack.us/img72/7496/2 ... 293oi9.jpg
yaass jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2007, 23:52   #6
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie

to Ty chyba ruszac nie umiesz albo opony masz jakies 185

Jedynie ze sprawa wyglada tak , jedziesz mondeo 2.0 tdci wieksza turbina program wydech 250km startujesz do 3 biegu nadal brak trakcji , nagle skad gdzie jak?? dzwoni budzik i sie budzisz.

Duzo ironii w tym ale na 3 biegu brak trakcji ?? jakies brednie. Nawet nie jestem wstanie sobie tego wyobrazic. Watpie czy przy 250 koniach i oponkach 165 dalo by rade cos takiego zrobic. Normalnie fantazja nosi
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2007, 13:52   #7
yaass
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 29
Domyślnie

jezdziles kiedys dieslem z 6 biegowa skrzynia biegow ?

2.0 tdci konczy trojke na 95 kmh, przy 60kmh, kiedy zaczynasz jazde na 3, lekki skret kol i mielisz, czasem wystarczy ze na asfalcie jest cokolwiek, pare kropel wody, moze garsc piasku, wtedy masz pelny moment, moc CI do tego jest srednio potrzebna ;p - piekny dym..

sprobuj zanim wysmiejesz czyjs problem..

pozdrawiam
__________________
mondeo TDCi 2.0 130 km
http://img72.imageshack.us/img72/7496/2 ... 293oi9.jpg
yaass jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2007, 19:22   #8
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

a moze sproboj lekko naciskac gaz gdy jest mokro ,a nie ciagle w podlodze trzymac
pedal gazu jest tak skonstruowany ,ze ma wiecej polozen niz 0 i 1 i warto je wyprobowac
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2007, 15:52   #9
qboslav
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-10-2007
Postów: 10
Domyślnie

tiaa :fcp14
zamiast kombinować jak koń pod górę ćwicz wyczucie w nodze
qboslav jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.