|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-10-2007, 22:28 | #31 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
im starsze auto z wiekszym przebiegiem tym bardziej syfiasty olej.
Ta teoria sie wziela glownie od handlarzy bo : gdy zalejemy syntetyk do dziurawego jak sito silnik bedzie lecialo , gdy zalejemy olej mineralny bedzie duzo lepiej. -Silnik ciszej chodzi. A co do olejow mamy syntetyk i pol syntetyk a takie cos jak pol syntetyk wzbogacony to brzmi jak te magnetyzery + ekstra gratisy :fcp2 :fcp2 |
10-10-2007, 07:49 | #32 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
|
ja tez nie czaje o co chodzi z tym "wzbogaceniem" albo olej jest syntetyczny albo nie, a jakies wzbogacenia dalej nie czynia z polsyntetyku pelnego synt.
|
10-10-2007, 10:18 | #33 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
[quote=kor1011][quote="Ciekawe ile tej ropy zostało w wale i innych zakamarkach silnika?[/quote]
Dzięki za troskę o silnik- ropę zalałem na niepracujący silnik.. a przy zalaniu olejem 5/30 "poświęciłem ok 0.5 litra na usunięcie ...ropy... takie kółko graniaste wyszło ale wiesz o co chodzi!
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
10-10-2007, 11:52 | #34 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
Koledzy, płukanie silnika przed zalaniem innego oleju, tak jak napisał wcześniej llechu, jest całkowicie bez sensu. Wystarczy porządnie rozgrzać motor i po odkręceniu korka z misy cierpliwie poczekać aż olej zleci, jak napisał kristopher. Jeśli zalewamy olej "gorszy", to pozostałości "lepszego" napewno mu nie zaszkodzą a jeśli zmieniamy na lepszy, to niewielka ilość gorszego też praktycznie nie ma istotnego znaczenia, skoro jeździliśmy do tej pory na tym gorszym i nic się nie działo. Olej lepszy, sam wypłucze wszystkie osady i zanieczyszczenia, których żadne płukanki i tak w 100% nie usuną, chyba, że rozbierzemy silnik na czynniki pierwsze i złożymy dopiero po wypłukaniu części. Kolejna wymiana oleju, już lepszego na lepszy załatwi sprawę do końca. Jedyne co można zrobić, to zmniejszyć przebieg do wymiany oleju o 10-20% po pierwszym zalaniu tego lepszego, bo rzeczywiście filtr będzie miał trudniejsze zadanie.
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
10-10-2007, 13:35 | #35 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Cytat:
Co do nazewnictwa - tak kombinuję, że półsyntetyk musi być mieszaniną oleju mineralnego i syntetycznego. I w tym momencie się pojawia pytanie w jakich proporcjach. To, że w nazwie jest "pół", nie musi chyba oznaczać, że 50:50. Tak więc półsyntetyk o podwyższonych parametrach może oznaczać np. 75:25 na korzyść syntetyka. I co wszyscy wyśmiewacze teorii "oleju półsyntetycznego o podwyższonych parametrach"? Dodam, że tak naprawdę nie wiem jak to jest robione/mieszane/cudowane ale wiem, że Ford formula 5w30 sprawdza się w tym silniku wyśmienicie. Osobiście wolę taki wymieniać nawet nieco częściej niż zalewać super syntetykiem i jeździć 30kkm (pomimo zaleceń producenta, że ma być 15kkm) z nadzieją, że ten olej jeszcze nie stracił właściwości. |
|
10-10-2007, 21:39 | #36 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-06-2006
Postów: 147
|
Ja jednego nie rozumiem po co ludzie zmieniaja olej samo chyba sobie problemy chca stwarzac
Ja tam jezdze na formule zalecany przez forda dla forda i dopoki mi nie ebdzie bral i nie mam wyciekow a mam juz 165 tys przejechane to nie bede zmienial bo i po co skoro mu dobrze na takim
__________________
Tylko Korona Kielce YBH01 |
10-10-2007, 22:09 | #37 | |||
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Cytat:
[ Dodano: 2007-10-10, 23:23 ] Cytat:
półsyntetyk to jest olej na bazie mineralnej z syntetycznymi dodatkami myjącymi, regulatoirami zasadowści TBN i innymi składnikami uszlachetniającymi. natomiast jego lepkość i gęstość są wynikami tej bazy mineralnej (choć tu się moge mylić). olej mineralny leje się do zużytych silników ze względu na brak składników myjących i niewielką zdolność do utrzymywania zasadowości na odpowiednim poziomie. wynikiem tego sa powstające osady (zużyte cząstki oleju, resztki produktów spalania... ) osady te zatykają część nieszczelności, zmniejszają średnice... osady te posiadają również własności destrukcyjne. dlatego nie wolno zalewać silnika pracującego poprzednio na oleju mineralnym, syntetykiem. syntetyk, ze względu na mnustwo składników mujących i zdolność usuwania osadów wypłuka wszytkie "uszczelnienia" i będzie ciekło. silnik zacznie klepać itd. natomiast 5W30 to olej ZIMOWY do pracy w teperaturach powietrza atmosferycznego pomiędzy 0 a -30 i niżej. Czy ktoś wybiera się mondeo na biegun? [ Dodano: 2007-10-10, 23:26 ] Cytat:
|
|||
10-10-2007, 23:57 | #38 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
subratri, coś kolego popierdzieliło ci się z tą zimowością oleju Ford formula E 5w30. Poczytaj może więcej o liczbach w oznaczaniu lepkości. Z twojej interpretacji wynikałoby, że np 5w50 nadaje się tylko na jeszcze większe mrozy. :-)
|
11-10-2007, 12:14 | #39 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
nie to -30 stopni wynika z oznaczenia 5W a nie 30Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale fakt wybiórczo potraktowałem sprawe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choć na podstawie wykresu forda
|
11-10-2007, 12:32 | #40 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
Cytat:
Pozdrawiam [ Dodano: 2007-10-11, 13:34 ] a co do "zimowości" oleju, to llechu ma rację, ta druga liczba oznacza raczej indeks wyższej temperatury a nie niższej (z tego co pamiętam) :fcp1
__________________
Emmm |
|
|
|
|