|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-10-2007, 19:25 | #41 | |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2005
Skąd: PRUSZKÓW
Postów: 82
|
Cytat:
|
|
09-10-2007, 19:27 | #42 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
nikt nie mówi że jest tak niebezpieczna jak jazda na podwójnym gazie :fcp29 ale napewno bezpieczniej jak masz na biegu...oczywiście nie mówimy o jeżdzie 100m od świateł do świateł, choć też nie wyrzucam zawsze..
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
09-10-2007, 19:33 | #43 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 21-07-2007
Skąd: Zgorzelec (DZG)
Postów: 152
|
Cytat:
Cofnij się i poczytaj wszystkie dokładnie Cytat:
__________________
2fast4U |
||
09-10-2007, 19:34 | #44 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
z racji przytoczenia tu argumentu tragedi polskiego autobusu pozwole sobie do niej wrocic i zacytowac co przyczynilo sie do niej
"Co mógł zrobić kierowca? Po pierwsze ....................... Po trzecie - oszczędzać hamulec przy kołach. Na drodze o tak znacznym spadku nie wolno używać hamulca nożnego w sposób ciągły, lecz sporadycznie (krótko i mocno), podczas dohamowywania przed co ostrzejszymi zakrętami. Ciężarówki i autokary mają systemy spowalniania silnikiem (retarder hydrokinetyczny lub elektromagnetyczny, hamulec wydechowy), z których należy korzystać w pierwszym rzędzie. W zasadzie losy Scanii z polskimi pielgrzymami były przesądzone w momencie, gdy osiągnęła 70-80 km/h na końcowej stromiźnie. Teoretycznie kierowca mógł jeszcze skierować autokar na pobocze i ryjąc nadwoziem o skały starać się wytracić prędkość, ............. ...........5) Nauczyć się kontrolować prędkość pojazdu nie tylko gazem i hamulcem, ale też dźwignią zmiany biegów. Taka umiejętność przydaje się w górach (pochyłości), zimą (śliska nawierzchnia) oraz wtedy, gdy ciągniemy przyczepę." zródło: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] sorry za OT ale DZIDA_ZGO w kazdym samochodzie ale w szczegolnosci tym o duzej masie hamulca przy zjezdzie z gory uzywa sie mozliwie najzrzadziej, kontrole nad predkoscia zjazdu utrzymuje sie przez wlasnie hamowanie silnikem oraz jesli auto jest w to wypozazone dodatkowe sytemy nigdy nie puszcza sie auta na luzie - raz jeszcze nigdy pozdrowienia ford_driver |
09-10-2007, 19:40 | #45 | |
ford::average
Zarejestrowany: 21-07-2007
Skąd: Zgorzelec (DZG)
Postów: 152
|
Cytat:
Z koniem kopał się nie będę...... Ostatnie pytanie i już się nie wypowiadam bo nie widzę sensu: Jakby w tym samym źródle napisali, że swoim Fordem możesz wjechać w ogień i stać tam 2 godziny i nic się nie stanie to wjechałbyś nie??? pozdrawiam..
__________________
2fast4U |
|
09-10-2007, 19:45 | #46 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
dobra, rób jak chcesz, ale radzę popytać sie innych swoich kolegów których zdanie przyjmujesz, ja kończe, bo zrobiliśmy z forum GG i nie chcę dostać kopa od Modera.. ciebie nie przekonam, ale może inni sobie poczytają i zrobią własną ocenę...
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
09-10-2007, 19:47 | #47 | |
ford::average
Zarejestrowany: 21-07-2007
Skąd: Zgorzelec (DZG)
Postów: 152
|
[quote=tom seaman]
Cytat:
dobra, rób jak chcesz, ale radzę popytać sie innych swoich kolegów których zdanie przyjmujesz, ja kończe, bo zrobiliśmy z forum GG i nie chcę dostać kopa od Modera.. ciebie nie przekonam, ale może inni sobie poczytają i zrobią własną ocenę...[/quote:kvhvlnme] dobsz.....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
2fast4U |
|
09-10-2007, 20:45 | #48 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 27-04-2005
Skąd: Łódz
Postów: 117
|
Cytat:
Nie zajarzyłem że to TDCI. A starsze diesle, D i TD zawsze lały paliwo, dawkę taką jak na luzie. Czyli po mojemu: po co hamować hamulcami jak można silnikiem. Ale czasem dojeżdżam na luzie. |
||
09-10-2007, 20:53 | #49 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-08-2006
Skąd: POMORZE
Model: Focus Ghia kombi
Silnik: 1,8 TDDI 90KM
Rocznik: grudzień 1999
Postów: 415
|
Witam
Często wrzucam na luz dojeżdżając i nie widzę w tym nic złego. We wrześniu dwa razy załapałem się na radar (8pkt.400zł,6pkt.300zł) więc trochę nogę ostatnio mam lżejszą i przy dzisiejszym tankowaniu wyliczyłem że fox spalił mi 5,2l/100km (Shell V-Power). Wcześniej spalanie wypadało między 6,2 a 6,5l/100km. Pzdr :fcp29 Piotr |
09-10-2007, 21:07 | #50 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
prędzej o sytuacji że po autostradzie/obwodnicy jadę 150km/h i za 300-400m mam zjazd (50km/h) to zamiast wyrzucać na luz i męczyć hamulce poprostu zdejmę nogę z gazu i jade "zadarmo" na 5.biegu aż do 1300obr. potem wrzucam 4.lub 3.i jade se te 50km/h...
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
|
|
|