|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-10-2007, 11:39 | #11 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
Cytat:
ale jesli ma czas i jakiekolwiek watpliwosci to moze skorzystac z tego co tu zostalo napisane tymbardziej, ze zajmie mu to gora 15 sekund. Pozdrawiam |
|
04-10-2007, 11:59 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
|
tak czy siak działanie i kondycje wewnetrzna modułu warto sprawdzic. Trwa to 5 min, a wiadomo co i jak
|
04-10-2007, 12:09 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
|
Dzięki za wszelkie rady i sugestie. Jak pisałem w weekend sprawdze działanie IMRC i napiszę jak się to przedstawia.
|
04-10-2007, 12:14 | #14 | ||
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Cytat:
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
||
04-10-2007, 14:32 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-07-2007
Postów: 105
|
Najlepiej by bylo jakbyś zrobil jemu testu komputerowy wdsa i wtedy dokladnie wyjdzie co i jak, ja mialem podobny problem powyzej 3.5 tys widoczny brak mocy na wdsie wyszlo zacinanie sie modulu ircm, wymienilem tranzystor i jest oki.
|
05-10-2007, 16:00 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Gdyby moduł IMRC był uszkodzony, powyżej 4000 obr. silnik z trudem wkręcałby się na wyższe obroty, a z tego co wyczytałem wkręca się (z krótką przerwą przy 3500rpm) bez problemu.
Gdyby moduł częściowo padał, a tranzystor generowałby niewystarczający prąd, to teoretycznie moduł otworzyłby na chwilę po czym po chwili zamknąłby drugą przepustnicę. W tym wypadku objawem byłoby odzuwalne szarpnięcie lub seria szarpnięć przy około 3500-7000 rpm i wyraźny spadek momentu w tym przedziale obrotów. Osobiście miałem problemy z trzema takimi modułami i w każdym przypadku silnik palił znacząco mniej benzyny. Ale to pewnie dlatego, że nie wkręcałem go na wyższe obr. bo to nie miało żadnego sensu. Co do lekkiego przymulenia przy 3500 obr. jest , to całkowicie normalne w tym silniku. Od dwóch tygodni jeżdżę z fabrycznie nowym IMRC i samochód także dostaje lekkiego dołka w momencie przełaczania przez moduł długości kanałów dolotowych. Po prostu mieszanka przez chwilę zostaje zubożona przez nagły wzrost ilości powietrza w kanałach dolotowych. Te odczucia potwierdzają wszystkie wykresy z różnych testów na hamownii, które widziałem, a było ich kilka. Niestety inżynierowie z Forda zestroili w ten, a nie w inny sposób silnik z elektroniką. Innaczej sprawa wygląda gdy moduł otwiera się przy 4000-4400 rpm. Wtedy przyśpieszanie odbywa się bardzo płynnie. Nie odczuwalny jest w/w dołek w momencie obrotowym silnika. Niestety żeby moduł otwierał się wtedy kiedy chcemy niezbędna jest ingerencja fachowca czyli dobrego tunera.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |
16-10-2007, 14:28 | #17 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
|
MODUŁ IMRC
Witam ponownie, Zabrałem się w mininą sobotę do tego modułu. Zdjałem obudowę z napisem DURATEC sprubowałem zdjąć pokrywę modułu IMRC ale zaważyłem że była brana na silicon albo od nowości na jakieś dobre uszczelnienie. Powiem szczerze samochód wziąłem z salonu używany na gwarancji i stwierdziłem w tym momecie że niech zajmą się tym fachowcy. Jutro wybieram się do serwisu. W między czasie dodatkowo zauważyłem że na benzynie samochód poprostu dławi mi się w zakresie 2500-4000 powyżej 4000 jest bez problemów. Odczucie jest takie że na LPG lepiej chodzi niż na PB. Tutaj jednak przypuszczam że będą to świece które jak zuważyłem nie wymieniane były jeszcze od nowości ( nie ma wpisu w książce). Ford zaleca wymianę co 120 000 tys. Samochód ma przejechane 132 000 i myśle że już czas na nie. Co Pan-owie/-ie o tym myślą ?
|
16-10-2007, 14:34 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
|
watpie zeby producent zalecal wymiane swiec co 120k km (co 60 - 70k km to i owszem). Do tego instalacja gazowa daje im "popalic".
Co do IMRC.... jezeli faktycznie jest uwalony to serwis nie naprawi go (tak jak to jest opisane na forum...koszt 5 pln), tylko zechce wymienic (cena nowego modulu to cos okolo 700pln). Jezeli dajesz im auto "do naprawy" to niech zdiagnozuja ale nie wymieniaja.... chyba, ze pieniedzy masz za duzo... ale kto bogatemu zabroni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdro |
17-10-2007, 15:35 | #19 | |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Cytat:
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
|