Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-10-2007, 11:39   #11
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
Domyślnie

Cytat:
Napisał MAG
a takie zachowanie jest typowe dla prawidłowo działającego układu IMRC
caly czas twierdze, ze masz racje :fcp4 i nigdzie nie napisalem odwrotnie
ale jesli ma czas i jakiekolwiek watpliwosci to moze skorzystac z tego co tu zostalo napisane tymbardziej, ze zajmie mu to gora 15 sekund.

Pozdrawiam

lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2007, 11:59   #12
cosin
ford::average
 
Avatar cosin
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
Domyślnie

tak czy siak działanie i kondycje wewnetrzna modułu warto sprawdzic. Trwa to 5 min, a wiadomo co i jak
__________________
Bordeo:
http://www.pinkbike.com/photo/692646/
cosin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2007, 12:09   #13
obreb
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
Domyślnie

Dzięki za wszelkie rady i sugestie. Jak pisałem w weekend sprawdze działanie IMRC i napiszę jak się to przedstawia.
obreb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2007, 12:14   #14
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie

Cytat:
Napisał lapers
Cytat:
Napisał MAG
a takie zachowanie jest typowe dla prawidłowo działającego układu IMRC
caly czas twierdze, ze masz racje :fcp4 i nigdzie nie napisalem odwrotnie
ale jesli ma czas i jakiekolwiek watpliwosci to moze skorzystac z tego co tu zostalo napisane tymbardziej, ze zajmie mu to gora 15 sekund.

Pozdrawiam
Tyż fakt :fcp1
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2007, 14:32   #15
Maciej 23
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-07-2007
Postów: 105
Domyślnie

Najlepiej by bylo jakbyś zrobil jemu testu komputerowy wdsa i wtedy dokladnie wyjdzie co i jak, ja mialem podobny problem powyzej 3.5 tys widoczny brak mocy na wdsie wyszlo zacinanie sie modulu ircm, wymienilem tranzystor i jest oki.
Maciej 23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2007, 16:00   #16
robson0
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
Domyślnie

Gdyby moduł IMRC był uszkodzony, powyżej 4000 obr. silnik z trudem wkręcałby się na wyższe obroty, a z tego co wyczytałem wkręca się (z krótką przerwą przy 3500rpm) bez problemu.
Gdyby moduł częściowo padał, a tranzystor generowałby niewystarczający prąd, to teoretycznie moduł otworzyłby na chwilę po czym po chwili zamknąłby drugą przepustnicę. W tym wypadku objawem byłoby odzuwalne szarpnięcie lub seria szarpnięć przy około 3500-7000 rpm i wyraźny spadek momentu w tym przedziale obrotów.

Osobiście miałem problemy z trzema takimi modułami i w każdym przypadku silnik palił znacząco mniej benzyny. Ale to pewnie dlatego, że nie wkręcałem go na wyższe obr. bo to nie miało żadnego sensu.

Co do lekkiego przymulenia przy 3500 obr. jest , to całkowicie normalne w tym silniku. Od dwóch tygodni jeżdżę z fabrycznie nowym IMRC i samochód także dostaje lekkiego dołka
w momencie przełaczania przez moduł długości kanałów dolotowych. Po prostu mieszanka przez chwilę zostaje zubożona przez nagły wzrost ilości powietrza w kanałach dolotowych. Te odczucia potwierdzają wszystkie wykresy z różnych testów na hamownii, które widziałem, a było ich kilka.
Niestety inżynierowie z Forda zestroili w ten, a nie w inny sposób silnik z elektroniką.
Innaczej sprawa wygląda gdy moduł otwiera się przy 4000-4400 rpm. Wtedy przyśpieszanie odbywa się bardzo płynnie. Nie odczuwalny jest w/w dołek w momencie obrotowym silnika. Niestety żeby moduł otwierał się wtedy kiedy chcemy niezbędna jest ingerencja fachowca czyli dobrego tunera.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0
robson0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2007, 14:28   #17
obreb
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
Domyślnie MODUŁ IMRC

Witam ponownie, Zabrałem się w mininą sobotę do tego modułu. Zdjałem obudowę z napisem DURATEC sprubowałem zdjąć pokrywę modułu IMRC ale zaważyłem że była brana na silicon albo od nowości na jakieś dobre uszczelnienie. Powiem szczerze samochód wziąłem z salonu używany na gwarancji i stwierdziłem w tym momecie że niech zajmą się tym fachowcy. Jutro wybieram się do serwisu. W między czasie dodatkowo zauważyłem że na benzynie samochód poprostu dławi mi się w zakresie 2500-4000 powyżej 4000 jest bez problemów. Odczucie jest takie że na LPG lepiej chodzi niż na PB. Tutaj jednak przypuszczam że będą to świece które jak zuważyłem nie wymieniane były jeszcze od nowości ( nie ma wpisu w książce). Ford zaleca wymianę co 120 000 tys. Samochód ma przejechane 132 000 i myśle że już czas na nie. Co Pan-owie/-ie o tym myślą ?
obreb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2007, 14:34   #18
cosin
ford::average
 
Avatar cosin
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
Domyślnie

watpie zeby producent zalecal wymiane swiec co 120k km (co 60 - 70k km to i owszem). Do tego instalacja gazowa daje im "popalic".

Co do IMRC.... jezeli faktycznie jest uwalony to serwis nie naprawi go (tak jak to jest opisane na forum...koszt 5 pln), tylko zechce wymienic (cena nowego modulu to cos okolo 700pln). Jezeli dajesz im auto "do naprawy" to niech zdiagnozuja ale nie wymieniaja.... chyba, ze pieniedzy masz za duzo... ale kto bogatemu zabroni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pozdro
__________________
Bordeo:
http://www.pinkbike.com/photo/692646/
cosin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 15:35   #19
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie

Cytat:
Napisał cosin
watpie zeby producent zalecal wymiane swiec co 120k km (co 60 - 70k km to i owszem). Do tego instalacja gazowa daje im "popalic".
V6 ma w instrukcji wymianę świec co 90 tysięcy - przynajmniej MkII
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 15:41   #20
cosin
ford::average
 
Avatar cosin
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Wawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 EB 240
Rocznik: 2012
Postów: 193
Domyślnie

90k km mimo ze strasznie duzo to do 120k km daleko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Bordeo:
http://www.pinkbike.com/photo/692646/
cosin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.