|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-10-2007, 21:08 | #11 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Nowy Sącz
Model: mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 176
|
obreb, producent w ogóle nie przewidział stosowania oleju mineralnego, do żadnego z silników w mondeo, "najgorszy" jaki dopuszcza to 10W40.
Ja mam 175tyś i jeżdżę na 5W40, nie dolewam między wymianami. |
02-10-2007, 08:52 | #12 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
|
Cytat:
Moja V-ka ma 130 tys przejechane. Wyiana oleju była robiona przy 126 000 tak że nie opłaca mi się na razie wymieniać. Przy 146 000 wymienię na 10w40 i wtedy zobaczymy. |
|
02-10-2007, 09:04 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Nic nowego nie dodam. Potwierdzam, że przy spokojnej jeździe V`ka 2.5 pobiera niewielkie ilości oleju. U mnie około 0.4 l na 5000km. Przy ostrej jeździe około 2 razy więcej. Jeżdżę na syntetyku 5W-40 Shell Ultra Helix i bardzo sobię chwalę ten olej w przeciwieństwie do pół syntetycznego oleju Forda 5W-30. Kultura pracy silnika na syntetyku jest jak dla mnie zdecydowanie lepsza.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |
02-10-2007, 13:42 | #14 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
|
hmm...
moim autem zrobiłem ponad 15 tys. km (przebieg na liczniku ok. 122 tys. z książką serwisową chyba niepodrabianą) od momentu zakupu do przejechania 10 tys. km nie wziął oleju nic wymiana zgodnie z zawieszoną u niemców etykietą kiedy zmienić olej tuż przed wymianą silnik został upgrade'owany o instalację LPG STAG300 przy okazji instalacji wymieniłem też wszystkie filtry i olej na gazie przejechałem już ponad 5 tys. km stan oleju > żadnych ubytków olej zalany przy zmianie to półsyntetyk Forda 5W-30. w związku z powyższym - NIE SĄDZĘ żeby V-ki tak miały! zdecydowanie raczej zależeć będzie to od stopnia wyeksploatowania silnika [ Dodano: 2007-10-02, 14:47 ] Cytat:
zo to za brednie ?? lepkość / gęstość oleju ma być wyznacznikiem czy olej jest lepszy czy gorszy ?? no moi drodzy - bez jaj |
|
02-10-2007, 14:29 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-07-2007
Postów: 105
|
orginalnie byla zalewana fordowskim 5w30 i tak do 120 tys.km byla serwisowana w fordzie jak jego kupilem mial przebieg 150 tys poprzedni wlasciciel zmienil na 10w40 a dlaczego to nie wiem generalnie wymieniam olej co 12 tys i nie musze dolewac pomiedzy, stan mi trzyma zadnych wyciekow, ani kopcenia nie ma.
|
02-10-2007, 14:47 | #16 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
|
Cytat:
|
||
02-10-2007, 15:44 | #17 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
|
Cytat:
ale o co chodzi ?? cena też nie jest wyznacznikiem jakości oleju - jeżeli o to ci chodzi - to raz. dwa - chyba nie dedukujesz że skoro coś jest tańsze to musi być gorsze ?? bo nie musi. w przypadku olejów samochodowych pamiętaj, że nie tylko jakość determinuje cenę ale też proces technologiczny wytwarzania razem z kosztami surowców, itd itd... trzy - olej oznacza się - moim skromnym zadaniem - po to aby w jasny i klarowny sposób przekazać informacje o parametrach technicznych produktu - jak czytać te informacje by było łatwo i przyjemnie - popatrz w google. |
|
03-10-2007, 08:23 | #18 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
|
Cytat:
Jaki dzienny przebieg robisz? Czy jeżdzisz w korkach ? Jakie odcinki pokonujesz: trasa, miasto ? |
||
03-10-2007, 16:44 | #19 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Potwierdzam to co wielu innych napisało - V-ki przy ostrym traktowaniu lubią "wypić" trochę oleju i nie ma tu kompletnie znaczenia czy jest założony gaz czy nie.
Stan silnika to jedno (bardzo ważne zresztą), a styl jazdy i częste wykorzystywanie możliwości jakie daje ten silnik to drugie, nie mniej istotne dla stopnia ubywania oleum :fcp26 Generalnie dobrze jest sprawdzać olej w V-ce minimum co 2-3 tysiace kilometrów, bo naprawdę wystarczy ostro przejechana trasa 1000km i już może zniknąć ze dwie-trzy setki oleju. W przypadku mojego autka i mojego stylu jazdy dolewam średnio około pół literka co 6-7 tysięcy km przebiegu - czyli można przyjąć iż około literka wypija pomiędzy wymianami (robię co 15tkm)
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
03-10-2007, 19:13 | #20 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Kiedyś w serwisie Forda wlali mi 5W-30. Powiedzieli, że to syntetyk. Wcześniej jeździłem na syntetyku SHELA 5W-40. Jednak na fordowskim 5W-30 zauważyłem wyraźnie inną kulture pracy silnika. Mam tu na myśli delikatne wibracje przenoszące się z silnika na kierownicę na biegu jałowym oraz nieco głośniejszą pracę jednostki napędowej. Cos mi tu nie pasowało. Żeby rozwiać wątpliwości zacząłem szukać informacji na temat tego oleju. W ten sposób dowiedziałem się, że olej na którym jeżdżę, to półsyntetyk. Przejeździłem na tym oleju około 3000km. Zalałem ponownie 5W-40, a tym samym zanikły wspomniane wcześniej wibracje na kierownicy, niemalże natychmiast.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |