Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-10-2007, 21:08   #11
mf9
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Nowy Sącz
Model: mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 176
Domyślnie

obreb, producent w ogóle nie przewidział stosowania oleju mineralnego, do żadnego z silników w mondeo, "najgorszy" jaki dopuszcza to 10W40.
Ja mam 175tyś i jeżdżę na 5W40, nie dolewam między wymianami.

mf9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 08:52   #12
obreb
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maciej 23
ja u siebie mam olej 10W40 i jak narazie nie ubywa mi ,autko ma 185 tys km okolo 40 tys na gazie i dodam ze mam ciezka noge.

pozdrawiam
A oryginalnie jaki miała zalany twoja V-ka ? Słyszałem właśnie że jak auto na LPG zaczyna brać olej to nalezy go wymienić na gorszy. Czy rzeczwiście 10w40 jest gorszy od 5w30 ?
Moja V-ka ma 130 tys przejechane. Wyiana oleju była robiona przy 126 000 tak że nie opłaca mi się na razie wymieniać. Przy 146 000 wymienię na 10w40 i wtedy zobaczymy.
obreb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 09:04   #13
robson0
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
Domyślnie

Nic nowego nie dodam. Potwierdzam, że przy spokojnej jeździe V`ka 2.5 pobiera niewielkie ilości oleju. U mnie około 0.4 l na 5000km. Przy ostrej jeździe około 2 razy więcej. Jeżdżę na syntetyku 5W-40 Shell Ultra Helix i bardzo sobię chwalę ten olej w przeciwieństwie do pół syntetycznego oleju Forda 5W-30. Kultura pracy silnika na syntetyku jest jak dla mnie zdecydowanie lepsza.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0
robson0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 13:42   #14
emge74
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
Domyślnie

hmm...

moim autem zrobiłem ponad 15 tys. km
(przebieg na liczniku ok. 122 tys. z książką serwisową chyba niepodrabianą)
od momentu zakupu do przejechania 10 tys. km nie wziął oleju nic
wymiana zgodnie z zawieszoną u niemców etykietą kiedy zmienić olej

tuż przed wymianą silnik został upgrade'owany o instalację LPG STAG300
przy okazji instalacji wymieniłem też wszystkie filtry i olej
na gazie przejechałem już ponad 5 tys. km stan oleju > żadnych ubytków

olej zalany przy zmianie to półsyntetyk Forda 5W-30.

w związku z powyższym - NIE SĄDZĘ żeby V-ki tak miały!

zdecydowanie raczej zależeć będzie to od stopnia wyeksploatowania silnika

[ Dodano: 2007-10-02, 14:47 ]
Cytat:
Słyszałem właśnie że jak auto na LPG zaczyna brać olej to nalezy go wymienić na gorszy. Czy rzeczwiście 10w40 jest gorszy od 5w30 ?
GORSZY ????
zo to za brednie ??

lepkość / gęstość oleju ma być wyznacznikiem czy olej jest lepszy czy gorszy ??
no moi drodzy - bez jaj
emge74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 14:29   #15
Maciej 23
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-07-2007
Postów: 105
Domyślnie

orginalnie byla zalewana fordowskim 5w30 i tak do 120 tys.km byla serwisowana w fordzie jak jego kupilem mial przebieg 150 tys poprzedni wlasciciel zmienil na 10w40 a dlaczego to nie wiem generalnie wymieniam olej co 12 tys i nie musze dolewac pomiedzy, stan mi trzyma zadnych wyciekow, ani kopcenia nie ma.
Maciej 23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 14:47   #16
obreb
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
Domyślnie

Cytat:
Napisał emge74
hmm...

moim autem zrobiłem ponad 15 tys. km
(przebieg na liczniku ok. 122 tys. z książką serwisową chyba niepodrabianą)
od momentu zakupu do przejechania 10 tys. km nie wziął oleju nic
wymiana zgodnie z zawieszoną u niemców etykietą kiedy zmienić olej

tuż przed wymianą silnik został upgrade'owany o instalację LPG STAG300
przy okazji instalacji wymieniłem też wszystkie filtry i olej
na gazie przejechałem już ponad 5 tys. km stan oleju > żadnych ubytków

olej zalany przy zmianie to półsyntetyk Forda 5W-30.

w związku z powyższym - NIE SĄDZĘ żeby V-ki tak miały!

zdecydowanie raczej zależeć będzie to od stopnia wyeksploatowania silnika

[ Dodano: 2007-10-02, 14:47 ]
Cytat:
Słyszałem właśnie że jak auto na LPG zaczyna brać olej to nalezy go wymienić na gorszy. Czy rzeczwiście 10w40 jest gorszy od 5w30 ?
GORSZY ????
zo to za brednie ??

lepkość / gęstość oleju ma być wyznacznikiem czy olej jest lepszy czy gorszy ??
no moi drodzy - bez jaj
Nie to cena jest głównym wyznacznikiem oleju a jak cen to trzeba zmienić oznaczenie TAK ??
obreb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 15:44   #17
emge74
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
Domyślnie

Cytat:
Napisał obreb
Nie to cena jest głównym wyznacznikiem oleju a jak cen to trzeba zmienić oznaczenie TAK ??
nie rozumiem co autor miał na myśli ??
ale o co chodzi ??

cena też nie jest wyznacznikiem jakości oleju - jeżeli o to ci chodzi - to raz.

dwa - chyba nie dedukujesz że skoro coś jest tańsze to musi być gorsze ?? bo nie musi.
w przypadku olejów samochodowych pamiętaj, że nie tylko jakość determinuje cenę
ale też proces technologiczny wytwarzania razem z kosztami surowców, itd itd...

trzy - olej oznacza się - moim skromnym zadaniem - po to aby w jasny i klarowny sposób
przekazać informacje o parametrach technicznych produktu - jak czytać te informacje
by było łatwo i przyjemnie - popatrz w google.
emge74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2007, 08:23   #18
obreb
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Postów: 35
Domyślnie

Cytat:
Napisał emge74
Cytat:
Napisał obreb
Nie to cena jest głównym wyznacznikiem oleju a jak cen to trzeba zmienić oznaczenie TAK ??
nie rozumiem co autor miał na myśli ??
ale o co chodzi ??

cena też nie jest wyznacznikiem jakości oleju - jeżeli o to ci chodzi - to raz.

dwa - chyba nie dedukujesz że skoro coś jest tańsze to musi być gorsze ?? bo nie musi.
w przypadku olejów samochodowych pamiętaj, że nie tylko jakość determinuje cenę
ale też proces technologiczny wytwarzania razem z kosztami surowców, itd itd...

trzy - olej oznacza się - moim skromnym zadaniem - po to aby w jasny i klarowny sposób
przekazać informacje o parametrach technicznych produktu - jak czytać te informacje
by było łatwo i przyjemnie - popatrz w google.
Kolego miałem na myśli że nie musisz się pocić w pisaniu ripost i poprawianiu potocznego nazewnictwa. A jeśli chcesz juz to robić to napisz coś sensownego. Co do towjego auta :
Jaki dzienny przebieg robisz?
Czy jeżdzisz w korkach ?
Jakie odcinki pokonujesz: trasa, miasto ?
obreb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2007, 16:44   #19
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie

Potwierdzam to co wielu innych napisało - V-ki przy ostrym traktowaniu lubią "wypić" trochę oleju i nie ma tu kompletnie znaczenia czy jest założony gaz czy nie.

Stan silnika to jedno (bardzo ważne zresztą), a styl jazdy i częste wykorzystywanie możliwości jakie daje ten silnik to drugie, nie mniej istotne dla stopnia ubywania oleum :fcp26

Generalnie dobrze jest sprawdzać olej w V-ce minimum co 2-3 tysiace kilometrów, bo naprawdę wystarczy ostro przejechana trasa 1000km i już może zniknąć ze dwie-trzy setki oleju.

W przypadku mojego autka i mojego stylu jazdy dolewam średnio około pół literka co 6-7 tysięcy km przebiegu - czyli można przyjąć iż około literka wypija pomiędzy wymianami (robię co 15tkm)
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2007, 19:13   #20
robson0
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
Domyślnie

Kiedyś w serwisie Forda wlali mi 5W-30. Powiedzieli, że to syntetyk. Wcześniej jeździłem na syntetyku SHELA 5W-40. Jednak na fordowskim 5W-30 zauważyłem wyraźnie inną kulture pracy silnika. Mam tu na myśli delikatne wibracje przenoszące się z silnika na kierownicę na biegu jałowym oraz nieco głośniejszą pracę jednostki napędowej. Cos mi tu nie pasowało. Żeby rozwiać wątpliwości zacząłem szukać informacji na temat tego oleju. W ten sposób dowiedziałem się, że olej na którym jeżdżę, to półsyntetyk. Przejeździłem na tym oleju około 3000km. Zalałem ponownie 5W-40, a tym samym zanikły wspomniane wcześniej wibracje na kierownicy, niemalże natychmiast.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0
robson0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.