|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-09-2007, 19:31 | #11 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-09-2007
Skąd: Łódź
Postów: 9
|
Hej. Zrobiłem już 165 tkm na automacie i:
W ASO mówią, żeby nic nie robić, ale jeżeli pogadasz ze specjalistą od automatów, to powinien Ci powiedzieć, żeby jednak po 100 tkm zmienić olej. Sprawdzić poziomu sam nie sprawdzisz, bo nie ma bagnetu (starsze auta miały). Jedyna metoda to podpięcie komputera i tam można odczytać poziom oleju w skrzyni. Mamy w firmie 6 sztuk i nikomu się nie rozsypało z braku oleju, więc przypuszczam że wystarczy dojechać do 100 tkm i spokojnie wymienić. Co do jazdy to tak: W mieście rewelacja. Po 2,5 roku nie chcę już manualnej skrzyni. Na długiej trasie z rodzinką zostawiam na automacie i mam spokój Jak jadę sam to zazwyczaj przerzucam na tiptronic i bawię się ręcznie :fcp1 bez skojarzeń proszę! Lepiej jeździ się zimą - nie masz tego momentu przy zmianie biegów kiedy może się poślizgnąć bo ciągnie praktycznie cały czas. Wadą tej skrzyni jest to, że zmienia wolno i trzeba dobrze wyczuć auto zanim zaczniesz ostro wyprzedzać - inaczej można się poważnie spocić. I uwaga z kick-down. Jak wdepniesz w podłogę to często przerzuci o 2 biegi w dół, obroty skoczą powyżej 4000, więc już nie pociągnie i za chwilę wrzuci 1 w górę. A minęły prawie 2 sekundy bez przyspieszenia. Trzeba go wyczuć i wcisnąć gaz tak, aby zredukował tylko o 1. Wtedy od razu pociągnie. Ogólnie: Pozytywnie Aha: Spalanie. W mieście potrafi spokojnie wziąć 10 litrów. Na trasie spokojnie jadąc zejdziesz na 7 - 7.5 ale na mniej raczej nie licz, chyba że pociągniesz autostradą 100 km/h [ Dodano: 2007-09-24, 20:37 ] Uzupełnienie. Oleju nie zdążyłem zmienić, bo przy 90 tkm przyszorowałem dołem - a najniższym punktem pojazdu jest korek spustowy od skrzyni biegów (niczym nie osłonięty IDIOTYZM) - i sciąłem tenże korek rozwalając przy okazji obudowę. Obudowa ASB nie występuje jak część, jest jedynie ASB kompletna - 18 000 PLN. Na szczęście autocasco objęło i wymienili. Tak więc zasada ogólna - automat TAK, tarcie dołem NIE Jeżeli coś takiego się już zdaży to należy (po gwarancji) wymontować skrzynię, zaspawać dziurę w obudowie, nagwintować nowy otwór spustowy i wmontować całość do auta. Całość około 2000 PLN
__________________
BoobeR |
02-10-2007, 22:14 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-07-2007
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 12
|
Wirtam sam przerabialem temat wymiany nie dawna a ze to jest juz moje 3 auto w automacie to dziwne bylo dlamnie aby oleju w nim nie zmieniac
w kazdym aso mowia ze niec sie robi ale pogadalem sobie znimi i stwierdzili ogolnie mowie o aso ze i tak nienaprawiaja skrzyn tylko oddaja do specjalych serwisow a teraz jak powinna wyglada eksploatacja tej skrzyni to po pierwszych 70 tys wymiana oleju potem co 35 tys poniewaz nie ma tu dostepu do filtra oleju te pozniejsze sa wlasnie co 35 i to nie wymianie sie calego oleju tylko w polowie nawet ostatnio bylo takie pytanie w autoswiecie i tam wypowiadal sie gosc z autotransmisji w jakach pod warszawa ogolnie mam do niego troche zaufania bo jak zrobil skrzynie mi w scorpio to po 3 latach osrtej jazdy w aucie padl silnik most a skrzynia chodzila dalej bo sie stoczyl na podworko ps czy w tej skrzyni normalne jest ze np przy 130 tys nieraz sobie szarpnie ?? pytam sie dlatego ze niechce mi sie jechac narazie do goscia od serwisu bo w sumnie to mam do niego kawelek a jak dlamnie to te skrzynie chodza dosc dziwnie zupelnie inaczej niz w scorpiakach ale podczas jazd testowych poniewaz wszytskie tak chodzily to sie zedecydowalem na kupno auta i po 2 miesiacach wlasnie zaczol nieraz dziwnie szarpac jak odpuszczam gaz to to raz jest plynnie a innym razem tak jak szybko puscicie w manualu np na 2 to bedzie tak lekke szarpniecie |
02-10-2007, 22:39 | #13 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: Gdańsk
Postów: 327
|
To ja też się dołącze. Mam Mondeo TDCi 130km 5-tronic do przebiegu 92tys.km. wszystko było ok. Później podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1500-1800 czuć było bardzo mocne szarpanie zwłaszcza na czwartym i piatym biegu. Umówiłem się na "komputer" w serwisie i juz do niego nie dojechałem (zabrakło 2km.) skrzynia przestała zmieniac biegi. Skrzynia została wyjęta i wysłana do serwisu w Poznaniu (komputer nie wykazywał żadnych błędów) Koszt naprawy 6500zł :fcp5 Mam w kartonie wymienione części i wyglądają tragicznie. Jedna zębatka pozostała zupełnie bez "zębów" wszystko zostało zmielone (aluminium) Najgorsze jest to, że szarpanie nie ustało i nie wiadomo co to jest.
Po naprawie powiedziano mi, ze po przejechaniu 1000km. musze koniecznie wymienic olej wraz z filtrem. W serwisie w Gdańsku powiedziano mi, że będzie to trwało 5godz. bo trzeba wyciągać całą skrzynię :065: W serwisie w Toruniu ( tam gdzie był oddany samochód do naprawy) mechanikowi wymiana oleju wraz z filtrem zajeła 1 godzinkę.
__________________
Mondeo 2,0 TDCi 5-Tronic Ghia Executive Platinum 11/2003r. Opel Frontera 2,2 16V Sport 1999R |
18-12-2007, 12:37 | #14 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-12-2007
Postów: 6
|
Marek92248,
Hej, a po wymianie oleju i fitru szarpanie ustało? Bo ja mam podobny problem, jest dzień ze nie ma problemu i skrzynia działa jak ta lala, ale nagle problem powraca jak bumerang :-( Żadna kotrolka sie nie zapala, w ASO powiedzieli mi ze to moze byc wina softu. |
17-03-2009, 08:41 | #15 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: Warszawa
Model: FORD MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 273
|
Odp: Skrzynia automatyczna w TDCi
Cytat:
__________________
MK4 TITANIUM X 1.8 TDCI 125 KM |
|