|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-09-2007, 13:46 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-06-2007
Postów: 35
|
Biegi ciężko wchodzą przy zimnym silniku...
Witam.
Czy to normalne, ze biegi (zwłaszcza dwójka) ciężko wchodzą przy zimnym silniku ? Jak już auto się rozgrzeje to problem znika i biegi wchodzą normalnie. Może olej jest już zużyty w skrzyni i należy go wymienić ? |
16-09-2007, 13:50 | #2 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Cytat:
P.S. Jezeli chodzi o zmiane biegow przy zimnym lub cieplym silniku, to u mnie nie ma zadnej roznicy i tak tez byc powinno. |
|
16-09-2007, 14:42 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 692
|
W książce nie znalazłem info o wymianie oleju w skrzyni w focusie.
To wymienia się ten olej czy nie? Pozdrawiam |
16-09-2007, 14:55 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Cytat:
Ale fachowcy zalecaja zmiane najpuzniej po 10000 km . Tak jak kazdy olej ,rowniez przekladniowy sie z czasem stazeje ,traci swoje wlasciwosci smarne i ulega zanieczyszczeniu. Wiec lepiej wymienic olej, niz inwestowac w najgorszym przypadku w nowa skrzynie biegow,taka zmiana nie trwa dluzej niz zmiana oleju silnikowego ,w warsztatach maja specjalna "strzykawke" ,ktora sie olej wstrzykuje do skrzyni (otwor jest z boku). |
|
16-09-2007, 15:21 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 692
|
Hmmm. To może ja też wymienię. Mój focus ma przebieg 104kkm.
Może wypowie się ktoś jeszcze w kwestii wymiany oleju w skrzyni? Apropo "wchodzenia biegów" - czy wodziki do skrzyni da sięjakoś regulować? Coś ciężko wchodzi mi jedynka czasami. Z takim haczeniem. Niezależnie od temperatury. Pozdrawiam |
16-09-2007, 15:31 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Cytat:
Ale ja najpierw zmienilbym olej , a potem ewntualnie regulowal. |
|
16-09-2007, 20:17 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-07-2007
Postów: 31
|
a propos biegow:
mam denerwujaca wlasciwosc- trzeba "wcelowac" w trojke. Jak czasami szybko chce zmienic bieg 2-> 3 , zdarza mi sie ze nie moge wrzucic biegu. Denerwujace, zwlaszcza jesli dzieje sie to w czasie wyprzedzania (!!!) Co moze byc wedlug was przyczyna tego problemu?
__________________
Kiedyś szczęśliwy posiadacz TDCi kombi, teraz szcześliwy posiadacz 1,6 ZETEC sedan |
20-09-2007, 18:54 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-06-2007
Postów: 35
|
Jaki olej będzie najlepszy do skrzyni biegów ?
|
20-09-2007, 19:17 | #9 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 05-01-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 448
|
Oryginal bedzie najlepszy :fcp1
|
20-09-2007, 19:52 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
|