|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-09-2007, 13:17 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
BLOS w Escortcie 1.6 16V Zetec, pare pytan do posiadaczy
Witam! :-)
Postanowilem napisac bo mam pare pytan i watpliwosci, a moze ktos mi je rozwieje albo lepiej poinformuje... Glownie tego posta kieruje do osob ktore posiadaja BLOSa w Fordzie Escorcie silnik 1.6 16V ZETEC (wlasnie to jest istotne, aby to byl nowszy ZETEC z plastikowym kolektorem a nie starczy DOHC). Oczywiscie poczytam chetnie kazdej wypowiedzi. Mysle nad zalozeniem do powyzszego samochodu BLOSa (bo mam dosc dziwnych problemow z gazem itp.), samochod z 98 roku, silnik jak powyzej napisalem (plastikowy kolektor). Posiadam obecnie instalacje II generacji (zakladana przez poprzedniego wlasciciela) i moim zdaniem dosc badziewna i zalozona na taniosc... Jest to instalacja na ukladzie Autronic Al-604 ktora jest regulowana krokowiec+sruba, do tego zalozony dosc toporny mixer... Efekt jest taki ze samochod jest wyraznie (ale to naprawde wyraznie, mialem wczesniej samochod z LPG i az takich roznic nie bylo) slabszy na gazie niz benzynie, do tego spalanie na gazie mi sie zaczyna niepodobac - na trasie spokojnie jadac jest w miare OK (okolo 8.5L/100), ale jak juz chce pogonic to zre pod 10litrow/100km... A w miescie to juz absurdalna padaka jest bo w korkach (ale takich naprawde korkach w szczycie) to pali mi 15-16 litrow/100km, jak sa mniejsze korki to okolo 14 litrow... Wszystko duzo, na dodatek benzyna jest oslabiona , dolot przymkniety z przodu by nie gasl po wysprzegleniu, itd. Polak to potrafi popsuc mysl konstruktora jednym slowem :-D Dodam ze jestem po regeneracji parownika (z mysla ze cos sie poprawi ale jednak niewiele), po wielu regulacjach w roznych zakladach + moje wlasne regulacje na sonde lambda i jakos to spalanie specjalnie nie spada, ogolnie instalacja jest gownianie dobrana i dlatego tak sie dzieje zdaniem wielu ludzi. Wiec nie piszcie mi tylko ze to kwestia regulacji, bo tak nie jest. Dodam jeszcze ze samochod jest sprawny i silnik chodzi jak zloto, wszystkie czujniki posprawdzane , wszystko powymieniane, wiec autko jest sprawne technicznie. I teraz pytania i watpliwosci: 1. Chce BLOSa, bo uwazam ze to pomoze w wielu "schorzeniach" ;-) Chyba dobrze mysle ? Wiec pierwsze pytanie, ile wam na takim silniku jak moj BLOS optymalnie ustawiony spala ? Chodzi o duze miasto i korki w szczycie, a takze jak trasie spala z predkoscia ekonomiczna 100-110km/h i troche szybciej czyli 130-140km/h ? 2. Odnosnie regulacji... Czy regulacja na sonde lambda (napewno jest 100% sprawna i pokazuje dobrze) i pozniej ewentualna weryfikacja ustawienia na analizatorze ma sens ? Bo nie chce sie w za duze koszty pakowac, sam lubie dlubac przy samochodzie i pobawie sie w rozne ustawienia blosa. 3. Sprawa montazu, gdzie w tym silniku powinienem go umiescic ? Rozumiem ze napewno za czujnikiem temperatury powietrza - tam jest odcinek prosty zaraz przed "zakretem" w strone przepustnicy i chyba tam by bylo najlepsze miejsce ? Tylko pojawia sie pytanie i watpliwosc - czy on sie zmiesci pod maska , bo z tego co czytalem blos ma byc ustawiony pionowo (kroccem gazowym do gory?) a tam chyba miejsca jest bardzo malo by go zamontowac, rura jest blisko maski po zamknieciu... Chyba ze dozwolone jest kroccem na bok (w prawa strone) ? Moze jesli ktos posiada jakies fotki BLOSa w takim silniku (jak jest zlozony itd.) to bardzo bym prosil, bym to wizualnie widzial bo na takim silniku blosa na oczy jeszcze nie widzialem. 4. Czy w przypadku tego silnika to rura dolotowa ma srednice blosa? Czy moze trzeba dodac jakies zwiezki/kolanka/redukcje ? Glupie pytanie , pytam z gory bo nie mierzylem jeszcze srednicy :-) 5. Z dawnej instalacji gazowej wywalam oczywiscie mixer , silniczek krokowy ze sruba itd. Reszta zostaje ? Typu przelacznik w kabinie ktory ma podac +12V do elektrozaworow i otwierac gaz ? A co z centralka emulatora sondy lambda ? Tez zostaje i tez emuluje swoje square wave 0-800mV (bo tak mam ustawione) ? 6. Jak wyglada sprawa przegladu rejestracyjnego (jestem swierzo po przegladzie to na rok mam narazie spokoj), czepiaja sie BLOSa ? (bo w mysl ustawy samochod z katem musi miec elektroniczna regulacje dawki), czy wystarczy na czas przegladu zalozyc na rure blosa jakiegos krokowca od gazu i sie czepiac nie beda ? To chyba wstepnie tyle moim pytan ktore mi sie nasuwaja przed rozpoczeciem przygody z BLOSem... Bardzo bymbyl wdzieczny za odpowiedzi na zadane pytania :-) Bo sie jeszcze waham z BLOSem ale fakt ze samochod jest slaby + to ze spala w miescie jak cholera (a za ostatnie 2 miesiace prawie jezdze tylko w miescie i dlatego tak to odczulem bo wczesniej duzo po trasach latalem). Dziekuje i pozdrawiam ! |
14-09-2007, 13:31 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Fotki. Co prawda samochód nie ten, ale silnik taki sam:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ad1. Spalanie mam podobne do twojego. Przy makabrycznych korkach 14l/100km. W trasie (autostrada) poniżej 10l/100km, ale samochód to mondeo, więc trochę cięższy. Ale nie o spalanie przy blosie chodzi, a o zachowanie silnika na depnięcie po pedale gazu. Ad2. Niektórzy mówią, że regulacja "na sondę" jest lepsza bo odczytów nie zakłóca katalizator. Ad3. Looknij na zdjęcia. Może cię zainspirują. - to kolanko na wężu parownik-blos zlikwidowałem. Ad4. U mnie idealnie się wpasował po przecięciu tej karbowanej rury. Ad5. Tak, niech emuluje. Zapobiegnie to ogłupieniu ECU przez płaski przebieg sygnału (na blosie powinien być płaski). Ad6. Nawet słowem nikt nic nie wspomniał na przeglądzie. |
15-09-2007, 13:03 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Dzieki za fotki , silnik jest ten sam , ale sposob doprowadzania powietrza troche inny... Takze nadal poszukuje zdjecia blosa z escorta z nowymi Zetecami (po bodaj 97 roku), z tego co dzis sie przygladalo to nie obedzie u mnie sie bez kolana , ale jak i gdzie to wszystko zmiescic to ja nie wiem :/
|
15-09-2007, 16:29 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
To może zróbmy inaczej - przyślij fotki swojego silnika, a na forum są osoby, które na pewno coś sensownego doradzą.
|
15-09-2007, 21:07 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Owy uzytkownik escorta osadzil BLOSa zaraz za czujnikiem temperatury powietrza i ja bym chcial tak zrobic , ale z tego co widze (choc zdjecie jest slabe) to za blosem uzyl kolana redukcyjnego... Wszystko by bylo fajnie , gdyby nie to ze wiele osob pisze ze 100% wydajnosc blosa daje jego ustawienie w pionie (krociec u gory) , a tutaj owy uzytkownik przekrecil dosc znacznie go w bok (w co sie nie dziwie bo tam poprostu nie ma miejsca bo maska dotyka :-/ Takze mam troche dylemt jak to powinno byc i jak to zamontowac i czy w takiej pozycji bedzie to dobrze chodzilo (bo bardzo negatywne zdania czytalem nt. pochylania blosa w bok). Pozdrawiam, przy okazji ktoregos razu obpstrykam swoj silnik , ale juz wiadomo o co chodzi , a silnik na zdjeciach jest identyczny. |
|
16-09-2007, 09:51 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
|
wg producenta blos powinien być w pionie, odchylenie jest dopuszczalne ale im bardziej pionowo tym lepiej przy czym chodzi nie tyle o wydajność co o szybkość reakcji (mniej) i długowieczność (więcej)
w praktyce prawie zawsze jest pochylany (właśnie bo maska), do 30-40° od pionu od biedy ujdzie ale nie więcej niż 45° zastanów się, czy nie byłoby bardziej sensownym pokombinować z rurami i upchnąć blosa koło dekla (tam gdzie drugie zdjęcie ma parownik) - na wysokość powinien się zmieścić i nie będzie siedział na przepustnicy.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup == = http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl === |
16-09-2007, 14:47 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Cytat:
Jak ktos ma jakies pomysly albo jak zrobil u siebie w takim samym silniku jak na zdjeciach to prosze o informacje ewentualnie jakies zdjecia... Dziekuje. Pozdrawiam |
|
16-09-2007, 21:39 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Ten czujnik temperatury to tak naprawdę możesz wyjąć i zamontować gdziekolwiek, gdzie nie będzie się grzał od silnika. Należałoby się zastanowić, czy nie lepiej by było gdyby wskazywał on temperaturę mieszanki gaz/powietrze. I tak na początku będzie to temperatura powietrza, bo zakładam, że nie będziesz przełączał od razu na gaz. A nawet jak będziesz przełączał, to na początku gaz nie jest podgrzany - później już jest :-) Nie wiem czy jest się czym stresować.
|
18-09-2007, 10:07 | #9 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-09-2006
Skąd: Wro
Model: Smax
Silnik: 2.0 DW10
Rocznik: 10
Postów: 78
|
witam
rowniez zamontowalem blos-a jak na fotkach-ale mam pytan kilka. w mojej instalacji mialem silnik krok od gazu-wywalilem go i przewod sterujacy nim wisial sobie ot tak.blos-a wyregulowalem wg instrukcji. jadac w trasie-autostrada-po pewnm czasie dostalem takie sygnaly od centralki JUST [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] cytuje: "...Przesyłanie sygnałów sondy lambda nie emulowanych lub sondy lambda nie działającej poprawnie.Anomalia zostaną zasygnalizowane jeśli system nie odbierze sygnału sondy lambda przez dłuższy czas, zarówno w fazie pierwszego odbioru jak i przy normalnym działaniu na gaz..." wychodziloby na to iz padnieta jest lambda?mozliwe to to? wymieniac? ps. jest tylko jedna sonda racja?to ta dostepna z gory patrzac na silnik przy chodnicy? Inna sprawa ze myslalem ze moze to jest dlatego iz silniczek krok nie byl zamontowany i komputer JUST glupial?teraz zalozylem-znaczy podlaczylem pod ten wiszacy kabel i sobie lezy-ale chwilowo nie mam jak sprawdzic. Co o tym sadzicie? Pozdro! kozi ps. teraz jeszcze tylko zostala regulacja na analizatorze. a zalozenie blos-a to lajcik. wydawalo sie gorzej... |
18-09-2007, 12:30 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Cytat:
Wydaje mi sie ze fakt odlaczenia silniczka krokowego jest zauwazalny jako blad bo w koncu to centralka sprawdzala sonde lambda i regulowala silniczkiem tak aby mieszkanka byla w miare ok, a teraz to jest zaburzone (byc moze obecna regulacja blosa ktora masz nie jest tez idealnie poprawna wiec centralka widzi ze z sondy jest zly odczyt , proboje regulowac silniczkiem ktorego nie ma i wszystko lezy, ja bym sie nie przejmowal tym... Mam prosbe , mozesz cyknac pare fotek okolic montazu blosa ? Chcialbym zobaczyc jak to u ciebie wyglada i jak sobie poradziles :-) Napisz jak mozesz slowko czy uzywales redukcji lub kolan redukcyjnych ? Jesli tak to jakich ? Dziekuje i pozdrawiam |
|