|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-07-2007, 15:17 | #11 | |
ford::average
Zarejestrowany: 28-05-2007
Skąd: Kraków
Postów: 160
|
Cytat:
__________________
pozdr Marcin -------------------------------- VW Sharan '96 VR6 Syncro |
|
05-07-2007, 16:49 | #12 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-04-2007
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.8
Rocznik: 1996
Postów: 17
|
Cytat:
A tak a propo, samochód odebrałem dzisiaj rano, szef warsztatu powiedział że przedobrzyli ze smarem, bo posmarowali jakąś kulkę na którą się nakłada ten prostokątny plastik z końca cięgna no i się zsunęło. Przyznał że pierwszy raz robili taką naprawę. Ale w końcu zrobili. Żeby się do tego ustrojstwa dostać trzeba zdjąć pokrywę dolną i wyjąć rozrusznik a i tak podobno pracuje się na ślepo bo tak tam jest upchane. Na razie pojeździłem trochę, nic się nie zsunęło, wszystko gra, oby jak najdłużej. |
||
11-08-2007, 14:11 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: 3-miasto
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 17
|
Wczoraj zdarzyło mi się coś podobnego lecz w gorszej wersji.
Ruszyłem z przymusowego postoju bieg 1, 2 i nagle koniec biegów. Drążek zmiany biegów zupełnie luźny, brak wyczywania jakiegokolwiek biegu, oraz możliwości zmiany, skrzynia zablokowała się na 2 biegu. Na miejscu rozkręciłem plastyki okalające dzwignie, cięgna linki niby ok, tzn pod wpływem ruchu drążka wchodzą w pancerz oraz wysuwają się. Rozebrałem osłone silnika by cokolwiek zobaczyć. Między przewodami zobaczyłem mechanizm gdzie dochodzą linki. Pod wpływem jej ruchów cały mechanizm obraca się, a także przesuwa góra-dół, więc cięgna i linki chyba ok. Wychodzi na to że coś rąbneło w samej skrzyni. Poza tym nie było żadnego hałasu zgrzytu, sygnałów, że może coś się wydarzyć. Mam nadzieję że to linki ewentualnie mechanizm, byle nie skrzynia. Najgorsze że brak jest dojścia, doświadczenia z takim typem mechanizmu. |
11-09-2007, 17:33 | #14 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
Jak się to skończyło? Jaki koszt? Odnowiłem temat bo nie chciałem zaczynać nowy... [ Dodano: 2007-09-11, 18:35 ] Cytat:
Ps.mam Galaxa od maja 07 tyle problemów już mam dosyć.... :fcp27
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
||
11-09-2007, 21:20 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: 3-miasto
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 17
|
Witaj
Trochę się przeraziłem, że spotkało Cię to samo. Wychodzi na to, że zdarza się to częściej, co znaczy, że jest to wadliwa konstrukcja. U mnie pękła śruba w mechaniźmie który opisałem w temacie. Mechanizm ten znajduje się w górnej części skrzyni i można go wyjąć. Do niego przymocowane są cięgna za pomocą których sworzeń wchodzący do skrzyni obraca się i porusz góra dół. Na końcu tego sworznia znajduje się a'la zębatka przymocowana do sworznia wspomnianą śrubą. U mnie na szczęście urwany kawałek śruby nie wpadł w tryby i nie zrobił tam szkody. Najgorsze było jednak wyjęcie owego kawałka. Na szczęście udało mi się to zrobić bez wyciągania skrzyni. Śruba ta jest wzmacniana tzn. o zwiększonej twardości, więc lepiej nie zastępować jej inną o tych samych wymiarach. Koszt serwis vw 5 zł, ford 2,60, także nie jest źle. Najgorszy w tym wszystkim był dostęp do mechanizmu, oraz wyjęcie śruby. Najlepsze mały koszt naprawy - oczywiście gdy robi się to samemu. |
11-09-2007, 21:24 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-08-2007
Skąd: Tarnów
Model: Galaxy MKII
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2004
Postów: 264
|
ja tez mysle ze ot synchronizatory zycze milej wymiany( o ile wymiana czegokolwiek w aucie jest przyjemna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.p)
|
11-09-2007, 21:32 | #17 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
zienek,
dzięki, rano pojadę po samochód i się okaże...mam nadzieje że to jest to, bo objaw identyczny...jeśli mechanik się za to niezabrał , to sam spróbuję... dam znać, dla wszystkich co było... pozdro [ Dodano: 2007-09-11, 22:34 ] Cytat:
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
11-09-2007, 22:22 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: 3-miasto
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 17
|
Gdyby były to synchronizatory przy próbie wrzucenia biegu byłby jeden wielki zgrzyt.
U mnie w ogóle nic nie było wyczuwalne, jakbym gałką od biegów mieszał we wiadrze, żadnych oporów. Dodatkowo wspomnianym mechanizmem mogłem ręcznie obracać i ruszać góra-dół. Działo się tak dlatego gdyż element zazębiający tryby w skrzyni był luźny na sworzniu. |
11-09-2007, 22:33 | #19 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
12-09-2007, 12:16 | #20 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-08-2007
Skąd: Tarnów
Model: Galaxy MKII
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2004
Postów: 264
|
tom seaman, mialem tak w starej galaktyce tylko mi nie chcial 3 wrzucac i wsymiana pomogla !!
|