Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-07-2007, 15:17   #11
Marcin-Kraków
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-05-2007
Skąd: Kraków
Postów: 160
Domyślnie

Cytat:
Napisał jerzybor
lewarek chodzi tylko w przód i tył na zupełnym luzie.
To napewno przez to ze jezdzisz na luzie :fcp3 :fcp3 :fcp3 Auto sie broni przed takim stylem jazdy i niepozwala wyrzucic biegu :fcp2 :fcp2 :fcp2

__________________
pozdr
Marcin
--------------------------------
VW Sharan '96 VR6 Syncro
Marcin-Kraków jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2007, 16:49   #12
jerzybor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-04-2007
Skąd: Kraków
Model: Galaxy
Silnik: 2.8
Rocznik: 1996
Postów: 17
Domyślnie

Cytat:
Napisał Marcin-Kraków
Cytat:
Napisał jerzybor
lewarek chodzi tylko w przód i tył na zupełnym luzie.
To napewno przez to ze jezdzisz na luzie :fcp3 :fcp3 :fcp3 Auto sie broni przed takim stylem jazdy i niepozwala wyrzucic biegu :fcp2 :fcp2 :fcp2
Bardzo dobra interpretacja :fcp4

A tak a propo, samochód odebrałem dzisiaj rano, szef warsztatu powiedział że przedobrzyli ze smarem, bo posmarowali jakąś kulkę na którą się nakłada ten prostokątny plastik z końca cięgna no i się zsunęło. Przyznał że pierwszy raz robili taką naprawę. Ale w końcu zrobili. Żeby się do tego ustrojstwa dostać trzeba zdjąć pokrywę dolną i wyjąć rozrusznik a i tak podobno pracuje się na ślepo bo tak tam jest upchane.

Na razie pojeździłem trochę, nic się nie zsunęło, wszystko gra, oby jak najdłużej.
jerzybor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2007, 14:11   #13
zienek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: 3-miasto
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 17
Domyślnie

Wczoraj zdarzyło mi się coś podobnego lecz w gorszej wersji.
Ruszyłem z przymusowego postoju bieg 1, 2 i nagle koniec biegów.
Drążek zmiany biegów zupełnie luźny, brak wyczywania jakiegokolwiek biegu, oraz możliwości zmiany, skrzynia zablokowała się na 2 biegu.
Na miejscu rozkręciłem plastyki okalające dzwignie, cięgna linki niby ok, tzn pod wpływem ruchu drążka wchodzą w pancerz oraz wysuwają się.
Rozebrałem osłone silnika by cokolwiek zobaczyć.
Między przewodami zobaczyłem mechanizm gdzie dochodzą linki.
Pod wpływem jej ruchów cały mechanizm obraca się, a także przesuwa góra-dół, więc cięgna i linki chyba ok.
Wychodzi na to że coś rąbneło w samej skrzyni.
Poza tym nie było żadnego hałasu zgrzytu, sygnałów, że może coś się wydarzyć.
Mam nadzieję że to linki ewentualnie mechanizm, byle nie skrzynia.
Najgorsze że brak jest dojścia, doświadczenia z takim typem mechanizmu.
zienek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 17:33   #14
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

Cytat:
Napisał zienek
Ruszyłem z przymusowego postoju bieg 1, 2 i nagle koniec biegów.
Drążek zmiany biegów zupełnie luźny, brak wyczywania jakiegokolwiek biegu, oraz możliwości zmiany,
cholera, dziś mi sie wydarzyło to samo...tyle że został na luzie, odholowałem do mechanika, ale nie miał czas sie tym porządnie zająć, 1.sze ogłędziny jednak wskazują na to że coś w środku...bo cięgna i linki ok...
Jak się to skończyło? Jaki koszt? Odnowiłem temat bo nie chciałem zaczynać nowy...

[ Dodano: 2007-09-11, 18:35 ]
Cytat:
Napisał zienek
Na miejscu rozkręciłem plastyki okalające dzwignie, cięgna linki niby ok, tzn pod wpływem ruchu drążka wchodzą w pancerz oraz wysuwają się.
Rozebrałem osłone silnika by cokolwiek zobaczyć.
Między przewodami zobaczyłem mechanizm gdzie dochodzą linki.
Pod wpływem jej ruchów cały mechanizm obraca się, a także przesuwa góra-dół, więc cięgna i linki chyba ok.
Wychodzi na to że coś rąbneło w samej skrzyni.
Poza tym nie było żadnego hałasu zgrzytu, sygnałów, że może coś się wydarzyć.
dokłądnie tak samo było dziś u mnie...jeśli zaglądasz na Forum, odpisz prosze co było u ciebie...i jaki koszt, zgóry baaardzo dziękuję...
Ps.mam Galaxa od maja 07 tyle problemów już mam dosyć.... :fcp27
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 21:20   #15
zienek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: 3-miasto
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 17
Domyślnie

Witaj
Trochę się przeraziłem, że spotkało Cię to samo.
Wychodzi na to, że zdarza się to częściej, co znaczy, że jest to wadliwa konstrukcja.
U mnie pękła śruba w mechaniźmie który opisałem w temacie.
Mechanizm ten znajduje się w górnej części skrzyni i można go wyjąć.
Do niego przymocowane są cięgna za pomocą których sworzeń wchodzący do skrzyni obraca się i porusz góra dół.
Na końcu tego sworznia znajduje się a'la zębatka przymocowana do sworznia wspomnianą śrubą.
U mnie na szczęście urwany kawałek śruby nie wpadł w tryby i nie zrobił tam szkody.
Najgorsze było jednak wyjęcie owego kawałka.
Na szczęście udało mi się to zrobić bez wyciągania skrzyni.
Śruba ta jest wzmacniana tzn. o zwiększonej twardości, więc lepiej nie zastępować jej inną o tych samych wymiarach.
Koszt serwis vw 5 zł, ford 2,60, także nie jest źle.
Najgorszy w tym wszystkim był dostęp do mechanizmu, oraz wyjęcie śruby.
Najlepsze mały koszt naprawy - oczywiście gdy robi się to samemu.
zienek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 21:24   #16
dampez86
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 09-08-2007
Skąd: Tarnów
Model: Galaxy MKII
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2004
Postów: 264
Domyślnie

ja tez mysle ze ot synchronizatory zycze milej wymiany( o ile wymiana czegokolwiek w aucie jest przyjemna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.p)
__________________
http://img.userbars.pl/80/15976.gif

F.C.P- Najlepsze forum o motoryzacji!
dampez86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 21:32   #17
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

zienek,
dzięki, rano pojadę po samochód i się okaże...mam nadzieje że to jest to, bo objaw identyczny...jeśli mechanik się za to niezabrał , to sam spróbuję...
dam znać, dla wszystkich co było...
pozdro

[ Dodano: 2007-09-11, 22:34 ]
Cytat:
Napisał dampez86
ja tez mysle ze ot synchronizatory
czy mówisz o tym samym? a jak synchronizatory? to jaka procedura?
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 22:22   #18
zienek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: 3-miasto
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 17
Domyślnie

Gdyby były to synchronizatory przy próbie wrzucenia biegu byłby jeden wielki zgrzyt.

U mnie w ogóle nic nie było wyczuwalne, jakbym gałką od biegów mieszał we wiadrze, żadnych oporów.
Dodatkowo wspomnianym mechanizmem mogłem ręcznie obracać i ruszać góra-dół.
Działo się tak dlatego gdyż element zazębiający tryby w skrzyni był luźny na sworzniu.
zienek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-09-2007, 22:33   #19
tom seaman
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
Domyślnie

Cytat:
U mnie w ogóle nic nie było wyczuwalne, jakbym gałką od biegów mieszał we wiadrze, żadnych oporów.
Dodatkowo wspomnianym mechanizmem mogłem ręcznie obracać i ruszać góra-dół.
Działo się tak dlatego gdyż element zazębiający tryby w skrzyni był luźny na sworzniu.
jest identycznie u mnie...gałka jakby wogóle nie była z niczym podłączona, nie będę się ani ciebie powtarzał...mechanik wziął za mechanizm przy skrzyni i też mówił że sie swobodnie rusza...aż do mechanizmu przy skrzyni jest wszystko ok..poprostu zero oporu jak u zienka...
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM
VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM
Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM

Wybaczcie mi moje "czeskie błędy"
Pozdrawiam
Tomasz
tom seaman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-09-2007, 12:16   #20
dampez86
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 09-08-2007
Skąd: Tarnów
Model: Galaxy MKII
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2004
Postów: 264
Domyślnie

tom seaman, mialem tak w starej galaktyce tylko mi nie chcial 3 wrzucac i wsymiana pomogla !!
__________________
http://img.userbars.pl/80/15976.gif

F.C.P- Najlepsze forum o motoryzacji!
dampez86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.