|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2007, 19:04 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-11-2006
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 4
|
Kopcenie podczas jazdy w mondeo III
Witam.Mam ostatnio problem ,bo strasznie kopci podczas jazdy.Dwa razy sprawdzałem w serwisie w Bydgoszczy,czy może to wtryski lub turbina,ale nie.Sprawdzali wszystkie układy i nic,wszystko w normie.A modeo gdy dodaję gazu strasznie kopci,a na trasie szarpie lekko.
Gdzie mam jechać?Filtr paliwa i powietrza zmieniony i co dalej?Samochód ma przebieg 140tys. 2004r.
__________________
adifot |
27-08-2007, 19:10 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-09-2006
Postów: 88
|
Zobacz na rure od turba. Moze tu lezy przyczyna. U mojego taty w fokusie byla peknieta i autko kopcilo ze hej. Caly zdezak po stronie wydechu byl czarny. Po wymianie jak reka odjol. Pozdrawiam
|
28-08-2007, 10:02 | #3 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
Cytat:
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
|
28-08-2007, 10:44 | #4 | ||
ford::professional
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 22-02-2007
Skąd: Koło
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9 TDI (AUY)
Rocznik: 2002
Postów: 1,393
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Rysiek Poprzednie auto: Mondeo MkII V6 Ghia |
||
28-08-2007, 14:30 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
Kolego,jest taka opcja sukaj i tam znajdziesz wszystko o EGR-e i jego mzatykaniu.
Powie Ci jednak tylko tyle że jest to poare minut roboty,blaszka,tylko nie z coca coli jak niektórzy sugeruja.Musi być ciut grubsza.Odpowiednio ja musisz dociąć i wsadzić gdzie trzeba :fcp26
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
28-08-2007, 19:53 | #6 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2007
Skąd: Krakow
Model: Ford Mondeo
Silnik: TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 236
|
Cytat:
Jakis czas temu mialem dokladnie ten samo problem - dymiace autko, bylem juz u mechanika zeby zaslepic EGR'a - nawet mechanik juz odkrecil sriubki, po czym zapytal co mam do zarzucenia - po tym jak sie dowiedzial ze tylko dym - stwierdzil ze to nie ma sensu - i rzeczywiscie jakis czas pozniej okazalo sie ze wspomniana wyzej rura padla. Wniosek - EGR jest czesto typowany, ale to czesto nie dotyka sedna problemu. Ot taki moj wniosek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zgadzam sie z EGR tez pada i wtedy zaslepienie ma sens, ale czesto zbyt szybko sie siega po ten zabieg. Kolejna obserwacja - samochod jak sie nim dluzej jedzi bardzo powoli jakby sie "zamulal" (zaczyna przydymiac) - po kilkukrotnym przegazowaniu autko przestaje dymic i zdecydowanie lepiej sie zbiera. |
||
28-08-2007, 20:16 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 587
|
Jeżeli rura od turbo jest pęknięta to będzie słychać świst powietrza po naciśnięciu pedału gazu.
|
28-08-2007, 20:36 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2006
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 39
|
Cytat:
__________________
GHIA: czarna skóra | elektryka dachu szyb siedzeń | tempomat | mp3 | xenon | kurtyny |
|
28-08-2007, 21:32 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
ja bym szukał przyczyny w trakcie powietrznym. Poszukaj nieszczelności w rurach gumowych od intercoolera i od turbo i myślę że tam znajdziesz przyczynę.
Pozdrawiam
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
28-08-2007, 22:08 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-11-2004
Postów: 124
|
stawiam na rurę od intercoolera czy turbo jak kto woli. To taka gruba lekko wygięta rura, tylko uwaga bo o ile sie orientuję jedna jest przed a druga za. Trudno dostrzec pęknięcie, zwłaszcza od spodu. a efekt właśnie taki: KOPCI!!!
Miałem to niedawno (a też mam TDCI) i właśnie dzięki forum dowiedziłąem się o takich przyczynach. potem w serwisie potwierdzenie, szybka wymiana i już po sprawie. Kliknij w szukaj "rura intercoolera" a znajdziesz kilka postów ToMich |