Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-08-2007, 15:48   #11
Gemini63
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-01-2007
Skąd: EL
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 TDCi 115/MMT6
Rocznik: 2004
Postów: 73
Domyślnie

Stwierdziłem, że dojeżdżę te zimówki na których go kupiłem. Na oko mają jakieś 3-4 mm. Na suchym jeszcze jakoś, na moktym tragedia. Wiadomo, wyją potwornie ale się do zimy przemęczę, gdzie czekają już nowiutkie 16'' Nokianki na stalówkach. Na lato już zamówiłem Nokian Y 205/50/17.

__________________
Pozdrawiam
Krzysiek
Gemini63 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2007, 21:46   #12
ArtGen
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-04-2007
Model: mondeo
Silnik: diesel
Rocznik: 2003
Postów: 40
Domyślnie

Moze opona byc zle ulozona czyli jezdzila kilka lat na tej samej stronie wowczas po wymianie np koncowki drazka ustawiasz zbierznosc i ta opona nie dopasuje sie tylko pozostanie przy starym wlasnym ulozeniu najlepiej i najlatwiej sprawdzic zamieniajac opony z prawej na lewa gdy bedzie sciagal na lewo to winna jest opona wowczas tylne zaloz na przod a przwednie na tyl, mialem taki sam problem zamienilem oponki i jest dobrze a tu masz ciekawy artykul i na pewno znjajdziesz swoj problem.
Przyczyn, dlaczego auto nie utrzymuje kierunku do jazdy na wprost, tylko zjeżdża w lewo lub prawo jest kilka i w zależności od objawów i okresów jego występowania można wstępnie stwierdzić jaki zespół jest za to odpowiedzialny. Powodem ściągania może być zła geometria zawieszenia, zużyte opony, luzy w zawieszeniu, blokujące hamulce lub źle wykonana naprawa blacharska.



Geometria zawieszenia ma decydujący wpływ na zachowanie się samochodu na drodze i nawet jedna nieprawidłowa wartość może powodować ściąganie. Auto będzie ściągało, gdy nieprawidłowe jest pochylenie koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lub zbieżność. Niestety w wielu autach kąty pochylenia i wyprzedzenia nie są regulowane i można je skorygować jedynie poprzez wymianę wahacza, sprężyn lub zwrotnicy. A to niestety powoduje duży koszt naprawy. Dostępne są jednak specjalne śruby z mimośrodem, którymi można zastąpić fabryczne mocujące amortyzator do zwrotnicy. Dzięki mimośrodowi możliwa jest zmiana kąta pochylenia koła. Taką naprawę można wykonać w większości samochodów, w których jest klasyczne zawieszenie McPhersona.

Samochód nie będzie utrzymywał kierunku jazdy jeśli w zawieszeniu będą luzy (uszkodzona tulejka metalowo-gumowa, wybity sworzeń wahacza). Wyraźne ściąganie będzie się zazwyczaj objawiało podczas przyspieszania lub hamowania, ponieważ występujące siły spowodują znaczne przesunięcie koła (do przodu podczas przyspieszania i do tyłu przy hamowaniu), a więc i dużą zmianę geometrii połączoną ze znacznym przesunięciem osi jednego z kół.



Kolejnym elementem odpowiadającym za ściąganie są opony. Może się zdarzyć, że ściąganie pojawi się po regulacji geometrii zawieszenia. Wówczas przyczyną będzie opona, która “ułożyła” się do złego kąta pochylenia koła. Aby mieć pewność, że jest to wina opon należy zamienić koła stronami, czyli lewe dać z prawej strony, a prawe z lewej. Jeśli po takiej zamianie auto będzie ściągało w drugą stronę to mamy już pewność, że winne są opony. Aby to wyeliminować należy przełożyć koła z przodu do tyłu lub kupić dwie nowe opony. Ściąganie może pojawić się również po przełożeniu kół z przodu do tyłu, a powodem będą różne kąty pochylenia osi przedniej i tylnej.



Układ hamulcowy ma również wpływ na utrzymywanie kierunku jazdy. Zablokowane klocki w jednym z kół na pewno będą przyczyną ściągania. Usterkę taką łatwo zdiagnozować. Wystarczy sprawdzić temperaturę lewego i prawego koła. Także niefachowo wykonana naprawa po wypadku (nierównoległość osi, złe kąty pochylenia) może być przyczyną ściągania. Niestety przywrócenie sprawności takiego auta jest bardzo kosztowne.
ArtGen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2007, 10:44   #13
Gemini63
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-01-2007
Skąd: EL
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 TDCi 115/MMT6
Rocznik: 2004
Postów: 73
Domyślnie

Dzięki ArtGen za sugestie, będę po kolei eliminował wszystkie czynniki aż będzie wiadomo co jest przyczyną.
__________________
Pozdrawiam
Krzysiek
Gemini63 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2007, 22:20   #14
momo
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-11-2006
Postów: 132
Domyślnie

aobserwowalem po przejechaniu ilus tamkilometrow ze prawa tarcza jest bardziej ciepla od lewej czy tom moze byc powodem ze tam cos sie dzieje
momo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2007, 23:07   #15
des34
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-04-2006
Model: fiesta
Silnik: 1,3 endura e
Rocznik: 2001
Postów: 93
Domyślnie

Moim zdaniem jest to przekładnia kierownicza :fcp5
des34 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2007, 10:49   #16
momo
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-11-2006
Postów: 132
Domyślnie

a co ma przekładnia kierownicza do cieplejszej tarczy hamulcowej i sciagania czy nie raczej szukac problemu w tarczy hamulcowej i klockach
momo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.