|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-08-2007, 15:56 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-05-2006
Postów: 9
|
Jakie opinie, jak z awaryjnością ?
Szanowni koledzy, w związku z nadchodzącą bliską śmiercią Galaxiora :fcp11 zbliża się czas podjęcia decyzji na temat następnego forda. Bardzo atrakcyjny wydaje się S-Max, jest niedużo mniejszy od niego, a tańszy, no i właśnie: czy mniej awaryjny? Jak wypada w porównaniu do nowego Galaxy, Mondeo nowego i najnowszego, ewentualnie Focus i Connect, najbardziej interesuje mnie porównanie S-max, Galaxy i Focus. Samochód ma mieć duże przebiegio w krótkim okresie czasu, zawsze mocno dociążony w granicach DMC, jeżdżony w długich trasach. Interesują mnie: koszty serwisowania, awaryjność (grube usterki i drobne pierdółki), wersja silnikowa oczywiście ma być mocny Dieselek, proszę o ocenę niezawodności, parametrów, zalet i wad tego pojazdu oraz jego pakowności, bo to też ważne. Pozdrawiam i liczę na odzew!
|
31-08-2007, 17:56 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 05-01-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 448
|
Witam,na twoim miejscu zastanowil bym sie co chce bo focus lub s-max to dwa inne auta.
Chcesz mocnego diesla to kup sobie 2.0 tdci(w obu tych modelach jest ten sam silnik)-co do awaryjnosci wypada tu bardzo dobrze,jest to dobra konstrukcja,malo awaryjny motor. Jezeli chodzi o koszty utrzymania to napewno S-max bedzie drozszy w utrzymaniu przeglady,czesci,Wybor nalezy do ciebie. Pozdrawiam :fcp29 |
31-08-2007, 21:06 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-05-2006
Postów: 9
|
Tak jak pisałem, z naciskiem na S-MAX, nie zamieszczałbym w tym dziale ;P Chodzi mi o porównanie co so innych aut, bo wiem, że nowe Galaxy potrafi mieć poważne usterki nawet na początku swego żywota, focusy ogólnie marie wyglądają, i jedynie sensownie mondeo chyba z awaryjnością, ale o S-Max'ie wogóle nie mam wyrobionego zdania i poprostu o nim chce się coś dowiedzieć, utrzymanie i koszty czysto exploatacyjne to normalna sprawa, wóz ten nie należy do tanich, natomiast chodzi o awaryjność, występowanie drobnych usterek, grubszych -tych wpływających na jazdę -i tych nie tj. wyposażenia i inne pierdółki.Pozdrawiam i dzięki za pomoc z góry.
|
03-10-2007, 13:57 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
03-10-2007, 14:36 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi / V-tech
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Ja o silniku TDCI slyszalem tylko pochlebne opinie. Jasne ze 2.5 w paliwie ma wiekszego kopa, ale 2.0 diselek dla tych co czesto tankuja i robia sporo kilometrow niewatpliwie jest oplacalny i do tego daje rade. Z tego co wyczytalem s-max jest dobrze wyciszony i konfortu jazdy zbytnio disel nie obniza.
|
03-10-2007, 15:46 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
poczytaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|
03-10-2007, 17:24 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi / V-tech
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Niestety takie czasy, ze auta sa seryjnie robione na szybko itd.. To nie sa czasy gdzie wszystko na sruby, solidne - jak dokrecone to niezawodne... Mysle ze w wielu markach czesc aut po wyjechaniu z salonu wraca czasem na serwis. Od tego jest okres gwarancyjny. Mimo tego ze paru osobom przydazaly sie takie rzeczy mimo wszystko zaryzykuje i kupie w TDCI. Troche czytalem o tych silnikach literatury fachowej i mysle ze warto. Kwestia szczescia czy po wyjechaniu z salonu trzeba bedzie odwiedzic serwis. Mam jednak nadzieje, iz trafi mi sie sprawny model. Do tego dochodza nasze wspaniale drogi oraz stacje benzynowe.. Raz w zwyklym Escorcie TD zatankowalem taki szlam na markowej stacji, ze mulil i zabkowal na niskich obrotach i z trudem odpalal - myslalem wtedy ze cos w aucie padlo, az nie zatankowalem nowego paliwa - przeszlo od razu, ale nie wiem jak znosza to bardziej delikatne silniki..
Jak kupie i cos bedzie nie tak po kupnie auta, to bardziej bym sie martwil o serwis, bo akurat znam prawa konsumenta i umiem wyklucac sie o swoje, nie daje sie biurokracji, zatem w serwisie nie mieli by lekkiego zycia. Co do ceny to nie jest ona wygurowana moim zdaniem w zadnym wypadku. Wlasciwosci jezdne i wyposazenie sa jak najbardziej bogate. Wiadomo stare mankamenty jak plastiki itp, ale jak by chcieli w pelni full wypasione auto bez mankamentow zrobic z super wykonczeniem to niestety cena byla by jeszcze duzo wyzsza. |
03-10-2007, 19:14 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI,AFN,110KM
Rocznik: 1999
Postów: 629
|
Cytat:
__________________
Ford Escort 1.6i r.89, 90KM VW Golf III Variant 1.9TD r.97, 90KM Opel Vectra 1.6i r.96, 74KM Wybaczcie mi moje "czeskie błędy" Pozdrawiam Tomasz |
|