|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-08-2007, 09:28 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: Ireland
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 DURATEC
Rocznik: 2003
Postów: 23
|
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zrób podstawowe wymiany (olej, komplet filtrów), posprawdzaj poziom wszelkich płynów, w razie braków uzupełnij. Nie sugeruj się tym, że sprzedawca zapewniał iż dokonał wszystkich wymian. Warto też sprawdzić stan zawieszenia (zużycie amortyzatorów). Paska rozrządu na szczęście nie musisz wymieniać ponieważ jest łańcuch (trochę kasy zaoszczędziłeś na tym). Jeżeli jest luz w kierownicy dokonaj wymian sworzni. Jak wszystko gra to tankuj i ruszaj w drogę.
Pozdrawiam. |
19-08-2007, 13:39 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-07-2007
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 46
|
W sumie to nie szaleje autkiem, teraz nawet staram się jeździć z tip-tronickiem i wymuszam mu wcześniej zmianę biegów przy ok 2tys obrotów, klimę bardzo mało w ostatnim czasie używam a mimo wszystko widzę wir w baku. Wymienię wszystkie filtry, tylko proszę o wskazówkę jakie to są wszystkie :fcp1
Mam nadzieję że to pomoże bo czuję się jakbym tankował ST :fcp1
__________________
Mondeo 2004 TDCi 130KM, Ghia Executive, Tiptronic Focus 2004 TDCi 100KM, Xenon, Alu 17" |
19-08-2007, 14:26 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-11-2006
Skąd: łódź
Postów: 37
|
zobacz w jakim stanie sa paski klinowe i tez powymieniaj.... zupelnie inaczej silnik pracuje :fcp1 jak klekocze mocno to jeszcze napinacz i rolki... skf to orginal!!! ma zamazany znaczek forda koszt jest bo napinacz 350 a dwie rolki po 75 ale spokoj na nastepne 80 tysia :fcp23
|
19-08-2007, 18:23 | #14 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-08-2006
Skąd: świętokrzyskie (TKN)
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 269
|
Z tym spalaniem to coś trochę za duzo. Własnie wróciłem z wakacji, zrobiłem coś ok. 900km na jednym baku.Trasa to ok. 700km reszta - miasta i miasteczka. Auto załadowane do granic możliwości, klima włączona przez ok. 40% podróży. Z trybu manualnego praktycznie nie korzystam. Prędkość 100-140, w porywach 170.
__________________
"Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów" |
19-08-2007, 18:36 | #15 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2006
Skąd: Łódź
Postów: 170
|
Cytat:
Coś na pewno jest nie tak. Mój "traktorek" TDDI (a one z reguły palą więcej niz TDCI) przy takich predkościach 100-130 w trasie pali 6,3 a w mieście nigdy nie spalił więcej niż 8,5 litra Podjedź do ASO na podpięcie do kompa i sprawdzenie układu zasilania w paliwo tj. pompa i wtryski. Niech sprawdzą jakie ciśnienie jest na szynie CR i pod jakim cisnieniem wtryski podają paliwo do cylindrów
__________________
Było MK III 2.0 TDDI 139 Km powered by Unitronic a jest BMW 525d Touring 01 163 Km max wypas |
|
21-08-2007, 12:29 | #16 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: Warszawa
Model: FORD MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 273
|
kwiatas
Ja mam MK III 2.0 TDCI Ghia 130 KM Tip-tronic od połowy lipca. Wracając nim z Belgii przez całe niemcy na włączonej klimie pokazywał spalanie 6,3 L/100 km. Jechałem średnio 140-170 km/h a czasami nawet 208 km/h max. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz po mieście (a zaznaczam że to Warszawa - przerąbana mieścina) pokazuje 7,8 L/100 km Tak więc spalanie jest niezłe ale mam jeden problem o którym już pisałem w innym poście, napiszę jeszcze raz to może tutaj ktoś będzie znał taki przypadek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co jakiś czas podczas jazdy słyszalny jest jakiś chrobot moim zdaniem ze skrzyni, czuć w tym momencie też to pod pedałem gazu. Odgłos jest taki jak by się wjechało na te biały pasy na szosie które powodują nieprzyjemny odgłos pod oponami (tylko ten u mnie znacznie ciszej). Po ponad miesiącu jazdy i obserwacji a zwłaszcza dłuższej trasie dwa dni temu już wiem że ten chrobot pojawia się głównie przy 4 i 5 biegu przy obrotach 1700-2000. Poniżej i powyżej nie występuje, jechałem prawie 200 km na sekwencyjnej starając się utrzymywać powyżej 2000 obr. i wszystko było ok. Stwierdziłem też że chrobot raczej się nie pojawia przy jeszcze nie rozgrzanym silniku. Dodam jeszcze że kiedy obroty wzrastają bardzo szybko też nie ma tego dźwięku nawet na 4 i 5 biegu, pojawia się kiedy jadę np. na 4ce 2600 obr i skrzynia przełoży na 5 i obroty spadną do np. 1900 i powoli wzrastają.
__________________
MK4 TITANIUM X 1.8 TDCI 125 KM |
21-08-2007, 21:37 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-07-2007
Postów: 1
|
Ja mam Mondeo z 2002 roku TDCI 130 KM i gdy wracałem z wakacji na 100Km przy jezdzie 80-90km/h (był duży ruch nie dało się szybciej) z włączoną klimą przez 40% drogi spalił według obliczeń 5.9litra na 100km. Przy jedzie do Wrocławia 100-130 a na autostradzie 140-180 w porywach ponad 200 spalił mi około 7.2. Pozdrawiam;]
|
22-08-2007, 12:25 | #18 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-03-2007
Skąd: Będzin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Duratec 145KM
Rocznik: 2011
Postów: 62
|
spalanie TDCI
to i ja się pochwlę spalaniem. Kombi zaladowane rodzinka i pełny bagaznik. Klima 60% czasu jazdy, ale jazda zgodnie z przepisami, max 100 km/h poza miastem - bo za granicą.
Obroty w okolicach 1800-2000, rzadko pow. 2,5 tys. Jazda nocna. A pedał gazu wręcz pieszczony a nie naciskany. Ale jak sobie policzyłem wyszlo mi 5,73 l/100Km. Nieźle nie .... :fcp12 .(750 km na 43 litrach), tym bardziej ze mi wtryski leja :fcp11 Lanie pod korek na tej samej stacji, nawet na tym samym dystrybutorze - tak dla zapewnienia poprwaności pomiaru. Ale jak wjechałem do Polski musialem odreagować :fcp27 - od razu mi spalanie wzrosło
__________________
---------------------------------------------- Pozdrawiam Mariusz |
22-08-2007, 21:24 | #19 | |||
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2006
Skąd: Łódź
Postów: 170
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jak ja ustawiłem Climatronic na 21 stopni niejakiego Celsjusza (świeć Panie nad Jego duszą) w chwili kupna auta tj. w styczniu 2006, tak jeszcze nic tam nie gmerałem.... Zima grzeje, latem schładza i to jest boooooooooooskie
__________________
Było MK III 2.0 TDDI 139 Km powered by Unitronic a jest BMW 525d Touring 01 163 Km max wypas |
|||
23-08-2007, 05:27 | #20 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-07-2007
Skąd: Wawa/Piaseczno
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 373
|
Cytat:
niektorzy wylaczaja klime jak im nie potrzebna mimo ze maja klimatronica. |
|