Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-07-2007, 06:31   #21
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomiscorpio
Zreszta przyszlosc i tak nalezy do turbo benzyny.
tak zdecydowanie pojawia sie silniki benzynowe o malych w stosunku do obecnych pojemnosciach tylko ze w nich ladny staly moment obrotowy bedzie w granicach od np. 2200 - 5400 obr/min, konstrukcyjnie nie beda stworzone do jazdy na mniejzych ani wiekszych obrotach ze wzgledu na ekologie
oczywiscie te turbo benzyny konstruowane w oparciu o teorie "downsizingu" nie beda juz tak trwale jak ta opisywana przez ciebie

natomiast nie moge sie zgodzic ze przyszlosc nalezy do turbo benzyny tylko i wylacznie
beda diesle i benzyny beda takze hybrydy dieles+silnik elektryczny, benzyna + silnik elektryczny, pojawi sie duzo aut na alkohol lub silnikow typu multifuel, do tego wszystkiego wodor (spalanie) wodor (ogniwa elektryczne) a co dalej to zobaczymy :-)

ty tomscorpio jestes strasznie uczulony na diesle, czepiasz sie kwestji spalania a powiem ci ze oslawiona turbo benzyna 1,4 w VW turan pali na trsie jak sie ja cisnie 10 czy 11 l a nie katalogowe 5,5
spalanie to styl jazdy a nie dane katalogowe

pozdrowienia

ford_driver

ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 08:27   #22
Gurek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-07-2007
Postów: 31
Domyślnie

Styl jazdy - oczywiscie, tylko kto wytrzyma psychicznie xeby jezdzic 60 km/h na piatym biegu. Wtedy to dopiero spalanie niskie :fcp18 Prawie ze produkuje paliwo :fcp27

ps oczywiscie , że mialem na mysli wtryskiwacze a nie spryskiwacze :fcp4 (lapsus lingua)
__________________
Kiedyś szczęśliwy posiadacz TDCi kombi, teraz szcześliwy posiadacz 1,6 ZETEC sedan
Gurek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 08:54   #23
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

Cytat:
Napisał Gurek
Styl jazdy - oczywiscie, tylko kto wytrzyma psychicznie xeby jezdzic 60 km/h na piatym biegu
nie jest tak zle jesli chodzi np o 2.0 tdci FFII to spalanie okoli 6 l/100km to autostrada z predkoscia 150 km/h
nie jest to tak ze nalezy jechac jak slimak zeby miec minimalne spalania

pozdrowienia

ford_driver

P.S.
sprawnosc silnika diesla (czy TD) jest wyzsza od silnika benzybowego ( takze z turbo) wiec zawsze bedzie on osczedniejszy
ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 09:48   #24
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie

Ja nigdy nie napisalem ze benzyna pali 4 litry. A wlascicieli diesli szczegolnie mondeo 130 tdci pisza ze przy mocnym cisnieciu pali 5,5-6 litrow , to takie historie moge wlozyc w ksiazki Krasickiego. Dlatego zaraz z gory napisalem na temat spalania zeby pozniej nie czytac takich wyplodow wyobrazni.

NA autostradzie to ja tez zrobie 8 litrow , tylko ile jezdzi sie po tych autostradach?? Wiekszosc to dzungle 2 pasmowe gdzie trawa jest wyzsza od samochodu, ustawia sie w kolumne samochodow i jada.


Ps a najwiekszy ubaw jest jak jeden pisze o takim spalaniu wyzej opisanym a drugi wlasciciel takiego mondeo pisze ze jak sie cisnie to i 9 spali.

Zaraz zeby uniknac zbednej dyskusji , prawo fizyki jest takie i sie nie zmieni. Moc silnika i jego praca powstaje na skutek spalania paliwa i powietrza. Im wiecej tego tym szybciej jedziemy, wiec jak ktos pisze ze przy cisnieciu pali mu 6 litrow to przy oszczednej jedzie 3?? A moze jak kolega Gurek napisal juz sam produkuje paliwo?

Turbo diesle sa juz fajne calkiem ale nie ma co robic 9 cudu swiata z tego.
Piszesz ze ma sprawnosc no dobrze moze miec tylko co po tym? Zakres obrotow tej mocy jest bardzo maly wiec w pewnym momencie zaczyna biegow brakowac.


Wiec jak tos chce zeby mu malo palilo i jezdzi jak emeryt i zanim zrobi 150 tys km sprzedac to tak diesel moze byc.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 10:01   #25
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomiscorpio
Piszesz ze ma sprawnosc no dobrze moze miec tylko co po tym? Zakres obrotow tej mocy jest bardzo maly wiec w pewnym momencie zaczyna biegow brakowac.
sprawnosc dzieki temu mniej energii w diesli marnowane jest w postaci ciepla stad teoretycznie silnik diesla i benzyna o tej samej mocy ekonomiczniejszy ale niewiele bedzie diesel

wczesniej jezdzilem monde 2,5 V6 teraz FF II 2.0 tdci roznicy w jezdzie specjalnej niewidze a spalanie przy tym samym stylu jazdy to przepasc rzedu 13-14 na 9-10

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 14:33   #26
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie

Cytat:
Napisał ford_driver
Cytat:
Napisał tomiscorpio
Piszesz ze ma sprawnosc no dobrze moze miec tylko co po tym? Zakres obrotow tej mocy jest bardzo maly wiec w pewnym momencie zaczyna biegow brakowac.
sprawnosc dzieki temu mniej energii w diesli marnowane jest w postaci ciepla stad teoretycznie silnik diesla i benzyna o tej samej mocy ekonomiczniejszy ale niewiele bedzie diesel

wczesniej jezdzilem monde 2,5 V6 teraz FF II 2.0 tdci roznicy w jezdzie specjalnej niewidze a spalanie przy tym samym stylu jazdy to przepasc rzedu 13-14 na 9-10

pozdrowienia

ford_driver
A ktore mondeo ? jak to wagowo wyglada , jakis gazik w mondku , bo jednak te 2.5 powinno lepiej isc. W dieslach sie wydaje ze jedzie szybciej bo jest wiekszy nagly kop.
A mozliwe ze ida rowno. Bardzo szanuje takich ludzi jak Ty ,potrafi spokojnie wypowiedziec swoje zdanie jakis argument , super tak mozna podyskutowac troszeczke :fcp1 :fcp1 :fcp1 Wielkie piwko
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 17:29   #27
PP
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-08-2006
Skąd: POMORZE
Model: Focus Ghia kombi
Silnik: 1,8 TDDI 90KM
Rocznik: grudzień 1999
Postów: 415
Domyślnie

Zgadzam się z tomiscorpio że jak coś w dieslu się sypnie to można zapomnieć o oszczędnościach - chodzi mi o wtryski,pompę wtryskową lub turbinę. Ale jak masz bezawaryjnego diesla to aż miło na duchu.

Pzdr :fcp29
Piotr
PP jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 20:25   #28
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomiscorpio
A ktore mondeo ? jak to wagowo wyglada , jakis gazik w mondku , bo jednak te 2.5 powinno lepiej isc. W dieslach sie wydaje ze jedzie szybciej bo jest wiekszy nagly kop.
A mozliwe ze ida rowno. Bardzo szanuje takich ludzi jak Ty ,potrafi spokojnie wypowiedziec swoje zdanie jakis argument , super tak mozna podyskutowac troszeczke Wielkie piwko
Tomscorpio mondeo MKII 2,5 V6 bez gazu, tylko Pb ale tu musze byc do konca szczery Focus 2.0 tdci po "chipie"
przyjemniejsze do jazdy bylo zdecydowanie Mondeo
Wagowo wyglada prawie tak samo Mondeo 1500kg FFII 2.0 tdci 1450 kg :-) jedno i drugie wazone

pozdrowienia

ford_driver

[ Dodano: 2007-07-27, 21:40 ]
Cytat:
Napisał PP
Zgadzam się z tomiscorpio że jak coś w dieslu się sypnie to można zapomnieć o oszczędnościach - chodzi mi o wtryski,pompę wtryskową lub turbinę. Ale jak masz bezawaryjnego diesla to aż miło na duchu
powiedzialbym im nowsza generacja silnika tm wieksza szansa ze sie sypnie :-)
z mojego doswiadczenia
Focus I 1.8 tdci 100KM - zero problemow od 0 do ponad 100 tys km (potem sprzedane)
Focus II 1.8 tdci 115KM - jak narazie przejechane okolo 50 tys km - zero problemow
Focus II 2.0 tdci - ciagle problemy z praca silnika minimum raz na kwartal serwis, osiagi ok ale tylko nigdy nie wiesz kiedy dobrze przyspieszy

Dla porownaia np. Scorpio 2.0 dohc (benzyna) z 1992 roku auto przywiezione z Belgii w 1993 roku jezdzilo w rodzinie z 9 lat w momencie zakupu przebieg 1300km przy sprzedazy cos okolo 240 tys - nic ale to kapletnie nic sie z nim nie dzialo

Escorty 1,6 16V 90KM wszytkie mialo ok 200 tys i wlasciwie zero problemow, jeden pozostawiony ma obecnie jakies 250 tys (rocznik 2000) od okolo 3 lat jezdzi na najtanszej instalacji gazowej i wszytko ok

Focus I 1,6 16V 100KM podobnie jak Escorty zero problemow

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 20:51   #29
leo74
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-09-2004
Skąd: Skarszewy
Model: Focus II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie

ja mam 1.6 benzynkę przerobioną na gaz, spalanie w trasie 6.9l/100km a zaliczając miasto około 8l/100km, co prawda na razie na gazie przejechałem 7000km a autko ma przebieg ponad 305000km, tak więc nie wiem jaki silnik wybrać, wszystko zależy od portfela przeznaczonego na paliwo... reszta to tylko szczęście lub pech
leo74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2007, 06:29   #30
Gurek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-07-2007
Postów: 31
Domyślnie

6,9 litrow gazu na trasie? hmmm
Ja mam 7 litrow benzyny w trasie- i to nie szalejac.

Dane fabryczne, ze 1,6 zetec pali 5,8 litra bezolowiowej na trasie można chyba raczej miedzy bajki wlozyc.
Co mam wymienic- filtr paliwa? oleju? powietrza?
__________________
Kiedyś szczęśliwy posiadacz TDCi kombi, teraz szcześliwy posiadacz 1,6 ZETEC sedan
Gurek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.