|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-07-2007, 18:01 | #21 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-02-2006
Model: Fiesta
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 10
|
Ten problem masz od początku używania auta czy pojawił się w czasie używania?
Miałem przypadek, że klientka zjeździła kilka warsztatów z problemem przegrzewania silnika, wymieniono praktycznie wszystkie elementy w układzie chłodzenia i bez rezultatu. Wentylatory chodziły na I i II biegu a pomimo tego silnik się przegrzewał. Przyczyna była banalna... ktoś tak podłączył kable wentylatorów, że kręciły się "w drugą strone" :fcp1
__________________
Digi Tech www.tuning-tdi.pl diagnostyka, chiptuning, usuwanie FAP - DPF, obciążeniowa hamownia podwoziowa |
22-07-2007, 10:09 | #22 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-02-2006
Postów: 364
|
no to ja mam pytanie. na chlodnicy sa 2 wentylatory i zauwazylem, ze jeden wogole mi sie nie kreci (ten blizej akumulatora) a drugi wlacza sie chyba odrazu na 2 bieg. kiedy wlacza sie ten drugi wentylator i czy on wogole sie kiedys wlacza?
pzdr rz
__________________
off |
22-07-2007, 21:48 | #23 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Wałcz
Model: Mondeo
Silnik: 2,5V6
Rocznik: 1999
Postów: 213
|
Wczoraj wracałem z zawodów pływackich i okazało się, że mam podobny problem tylko w Mondeo. Jak jadę powyżej 40 km/h temperatura w chłodnicy jest OK. Poniżej wchodzi na czerwone i to bardzo szybko. Od czego zacząć? Wentylator czy chłodnica? Wycieków nie mam.
[ Dodano: 2007-07-23, 12:07 ] Przed chwilą sprawdziłem dokładnie. Wentylator stoi nawet przy wysokiej temperaturze płynu. Czyli winne są kable, bezpieczniki, wentylator lub termostat. Jadę do elektryka.
__________________
Mondeo MKII 99; 2,5V6 GHIA |
23-07-2007, 11:30 | #24 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2007
Model: Smax MK1
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
No więc tak. Jak napisałem wcześniej w czwartek oddałem galaxego do serwisu chłodnic. Wymontowali ją , okazała się w pełni drożna , jednak miała na sobie , na całej powierzchni od strony atrapy "dywanik" z kurzu,kawałków liści , much i innego syfu , który sie tam nazbierał przez 7 lat. Wyczyścili to wszystko , przy okazji to samo z chłodnicą klimatyzacji. Po zamontowaniu jeździłem do dziś w różnych warunkach , temp +39st. na zewnątrz, krakowskie korki po 30 minut itd. I wskazówka nie ruszyła mi się ani na milimetr ze środka skali !!! Efekt idealny !!! Że też żaden "mądry" mechanik na to wcześniej nie wpadł. Reasumując problem rozwiązany.
Przy okazji widzę inne pozytywne efekty: Sprężarka klimatyzacji dużo rzadziej się włącza - czyli chłodzenie jest dużo efektywniejsze. No i cisza w samochodzie - wentylatory na II biegu pracują sporadycznie , wcześniej nie wiedziałem , na którym biegu pracują , bo właściwie od razu włączały się na II bieg nie mogąc przeciągnął powietrza przez ten korzuch. Tak więc sprawa zamknięta , dziękuję wszystkim za zainteresowanie i cenne sugestie. Pozdrawiam , Andrzej. [ Dodano: 2007-07-23, 12:37 ] W uzupełnieniu do darek1 i rz : Problem z wyłączonym jednym z wentylatorów przerobiłem jakieś 2 miesiące temu . Winny był przekażnik , który włącza wentylator , miał wypalone styki. Elektryk mi to wymienił i problem przeszedł. To już był 3 przekaźnik , który w ciągu roku , po 7 latachh eksploatacji , musiałem wymienić , czy to kolejny "kwiatuszek" w tym samochodzie ? pozdrawiam. |
23-07-2007, 16:27 | #25 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-02-2006
Model: Fiesta
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 10
|
Cytat:
Jesli by ją wyciagli, to by zobaczyli co jest nie tak.
__________________
Digi Tech www.tuning-tdi.pl diagnostyka, chiptuning, usuwanie FAP - DPF, obciążeniowa hamownia podwoziowa |
|
24-07-2007, 07:18 | #26 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Wałcz
Model: Mondeo
Silnik: 2,5V6
Rocznik: 1999
Postów: 213
|
Gotowe i to bez kosztów! Okazało się, że odłączył się jeden z kabelków na wentylatorze. Swoją drogą to wcześniej ktoś tam grzebał bo nie było oryginalnej wtyczki.
Niemnij bardzo przydały mi się wasze posty.
__________________
Mondeo MKII 99; 2,5V6 GHIA |