Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-07-2007, 17:35   #1
ToMich
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-11-2004
Postów: 124
Domyślnie [Mk3] TDCi130 dość nagle stracił moc,kopci cały czas,pali 9

Przeczytałem wiele postów i obawiam sie najgorszego wyroku: padł(y) wtryski.
A moze to jednak coś innego?
Jak było:
Wczoraj nagrzanym samochodem jechałem w trasie, z Warszawy za granicę.
W PL takowałem na BP, dolałem w Shellu (dzielenie ryzyka) potem w Niemczech na Totalu.
Na początku w trasie czasem jakby silnik przyhamował, na chwilę zatrzymał się, ale prędkość trzymal i nie kopcil. Jadę dalej
Potem zaczął mulić i patrzę ze spalanie wskoczyło na ok. 9/100 !
Potem było jeszcze gorzej, nie trzyma prędkości na tempomacie, przymula, czasem zaterkocze i szarpnie, na VI biegu nie mogę wjechać pod górkę, strasznie kopci na czarno na stałe, pali 9 i więcej (wg komputerka).
Słowem: makabra! Bierze benzynę, ale nie aby dać moc, ale aby wszystko przekopcić!!!
Jak w innych postach, trochę lepiej jak przestygł. Na jałowym chodzi jak pszczółka. Ale potem koszmar powraca.
Diagnozy:
-zalałem złe paliwo
-padł wtrysk(i)
-pompa
-nie pali świeca

przejechałem bez problemów już prawie 100.000, ....prawie

co sądzicie?

ToMich jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2007, 18:03   #2
Pepik1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-08-2006
Skąd: świętokrzyskie (TKN)
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 269
Domyślnie

Wujaszek miał podobne objawy w Passacie, kopcił jak jakiś zarżnięty Jelcz, zero mocy - diagnoza: nieszczelna rura przed lub za turbiną (nie pamiętam dokładnie)
__________________
"Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów"
Pepik1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2007, 19:37   #3
ocznik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-07-2007
Skąd: Wawa/Piaseczno
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 373
Domyślnie

znajomy w mondeo mial to samo, okazalo sie ze rura za turbina stracil szczelnosc, jakos sie podobno zsunela. wymienili w serwisie na nowa, jakis inny typ i jest ok.
ocznik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2007, 14:03   #4
AKM
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 04-02-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2,0
Rocznik: 2003
Postów: 3
Domyślnie

Miałem identyczne objawy w kwietniu, sparciały (nieszczelny) przewód do intercoolera, oryginał 170 zł, wymiana+zaciski 80 zł.
Prowizoryczna naprawa w trasie (wymontowanie, uszczelnienie taśmą, zamontowanie) - 50 zł
AKM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2007, 10:38   #5
ToMich
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-11-2004
Postów: 124
Domyślnie

Panowie! Dziękuję (+ "pomógł")


Po dokładnych oględzinach faktycznie znalazłem pękniętą rurę między intercoolerem a silnikiem. Jak ona pękła, taka gruba i z plecionką w środku!!! Miejscowy mechanik wcale się nie zdziwił. Teraz wszystko OK, tylko cena w Brukseli inna (162 euro z czego 110 robota!!!).

Podsumowując, przy objawach typu (spadek mocy, stale czarno koppci i pali 10 l) przyczyn należy szukać w pękniętych, sparciałych, zsuniętych rurach doprowadzających.

PZDR
ToMich
ToMich jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2007, 10:48   #6
blur
ford::advanced
 
Avatar blur
 
Zarejestrowany: 06-10-2006
Skąd: Łęczna/lubelskie
Model: był :(Mondeusz ST 220
Silnik: 3 lytry ;)
Rocznik: 11.2004
Postów: 458
Domyślnie

Cytat:
Napisał ToMich
......
Słowem: makabra! Bierze benzynę, ale nie aby dać moc, ale aby wszystko przekopcić!!!
Jak w innych postach, trochę lepiej jak przestygł. Na jałowym chodzi jak pszczółka. Ale potem koszmar powraca. .....

co sądzicie?
Już sadziłem że naprawdę benzyny nalałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Swoją drogą chłopaki na forum to jednak debeściaki, diagnoza trafna i za darmoche Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
----------------------------
A6 3.0 TDI @ 280 KM 560 nM quattro
blur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2007, 11:36   #7
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał ToMich
Jak ona pękła, taka gruba i z plecionką w środku!!!
i to w 2 latku :fcp27
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2008, 20:26   #8
ziew
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-11-2007
Skąd: Kraków
Model: -
Silnik: --
Rocznik: -
Postów: 3
Domyślnie Re: TDCi 130 dość nagle stracił moc, kopci cały czas, pali 9

Cytat:
Napisał ToMich
(...)
Na początku w trasie czasem jakby silnik przyhamował, na chwilę zatrzymał się, ale prędkość trzymal i nie kopcil. Jadę dalej
Potem zaczął mulić i patrzę ze spalanie wskoczyło na ok. 9/100 !
Potem było jeszcze gorzej, nie trzyma prędkości na tempomacie, przymula, czasem zaterkocze i szarpnie, na VI biegu nie mogę wjechać pod górkę, strasznie kopci na czarno na stałe, pali 9 i więcej (wg komputerka).
Słowem: makabra! Bierze benzynę, ale nie aby dać moc, ale aby wszystko przekopcić!
Cześć,
Dobry opis.
Biorąc pod uwagę, że różni sie u mnie tylko tym, że jest 9.6/100L w trasie, powinienem iść od razu i powiedzieć, że to rurka? Można to jakoś sprawdzić podnosząc tylko klape?
Użyłem szukajki, ale nic poza radą 'wsadź rękę dodaj gazu szukaj świstu' nie znalazłem ;-)
Mam 87k na liczniku, robotę kompletu wtrysków mam już za sobą po 82k.

Drugie pytanie, jesli aso w swej prostocie oznajmi, że najbliższy termin ma na po świętach myślicie, że warto jechać gdziekolwiek indziej w Krakowie - jeśli tak to gdzie, czy czekać na termin w aso?
Padło mi to w trasie 500km temu (musiałem wrócić/objechać). Do pracy jeżdzę do 2000 obrotów i max 80. Wtedy nic sie oczywiscie nie dzieje.



edit:
Rurka zrobiona. Ozdrowiał. Dzięki.



Pozdr
ziew jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.