|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-05-2007, 14:48 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-05-2007
Skąd: Kościerzyna
Model: Focus
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 16
|
Temperatura wody
Witam
Po przejechaniu 50km wskaźnik temperatury wody w ogóle się nie ruszył. Z tego co wyczytałem w innych wątkach, może to być spowodowane termostatem lub czujnikiem. 1) Moje pytanie - jak zweryfikować czy jest to wina termostatu czy czujnika? 2) Czy jeżdżenie na zimnym silniku (jeśli to termostat) jest mocno szkodliwe? Fiesta 1.3 Endura-E 97r |
14-05-2007, 15:54 | #2 |
ford::specialist
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
|
mikofoto, obstawiam na czujnik- przy walniętym termostacie wskazówka chociaż trochę wędruje w góre a nie leży jak trup.
|
14-05-2007, 16:04 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
|
Żeby sprawdzić czy czujnik: zdejmnij wtyczke z czujnika temperatury i zewrzyj przewody, jeżeli na desce wskazówka się wychyli to bankowo czujnik, bo może być jeszcze wina wskażnika na desce. Nie ma takiej możliwości żeby wogóle nic nie wskazywał przy walniętym termostacie.
__________________
MONDEO KLUB POLSKA KRZYSIEK |
14-05-2007, 20:36 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: Basingstoke UK
Postów: 11
|
Temp. Wody
Co do czujnika temperatury to koledzy już pisali. A co do stanu termostatu to najlepiej ( bez rozkręcania bo to najpewniejszy spsób ) przeprowadzić mały teścik. Przejedź samochodem ok 10 km. Otwórz maskę i dotknij wąź który dochodzi do zbiornika wyrównawczego jeżeli jest zimny to termostat powinien być dobry. Jeżeli jest ciepły to znaczy że jest otwarty i cała woda krąży po całym obiegu chłodzenia i powinieneś go wymienić. Spotkałem sie z opinią że dobrze jak w lecie termostat jest stale otwarty bo lepsze chłodzenie ale ja wole jak wszystko jest sprawne bo przy niedogrzanym silniku szybciej zbiera sie "majonez" i śilnik sie niepotrzebnie sie "zaświnia". Myśle że udzieliłem Tobie wyczerpującej odpowiedzi ta temat termostatu. Pozdrawiam Bakuzi.
__________________
Bakuzi |
15-05-2007, 07:18 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-08-2006
Skąd: Pułtusk
Postów: 17
|
Re: Temp. Wody
Cytat:
Na postoju (zimny silnik z rana) otwierasz maske odpalasz samochod, łapiesz za rure co idzie do chłodnicy z obudowy termostatu jeżeli nagrzewa sie od początku razem z ta doprowadzajaca płyn to termostat jest caly czas otwarty i wtedy co najwyzej moze wiecej palic. Prawidłowo działający termostat otwiera sie po paru minutach pracy silnika puszczajac duzy obieg płynu. Lepiej wymienic czujnik razem z termostatem bo nie zaszkodzi a cały czas zamkniety termostat grozi przegrzaniem silnika. |
|
16-07-2007, 21:51 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
W mojej fieścinie wskazówka nigdy nie wychyla się dalej niż literka M napisu NORM, efekt testu - wszystkie rury od razu ciepłe, tzn termostat cały czas otwarty. Chcę go sobie wymienić sam (chyba nie jest to coś specjalnie trudnego?), w związku z tym parę pytanek:
Czy [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] termostat będzie w 100% pasował do mojej mk3 '95 1,1? Pytam, bo książka "Sam naprawiam..." mówi o termostacie o temperaturze początku otwierania 82-89° i pełnego otwarcia 102ą3°, a ten pod linkiem ma trochę inne temperatury i nie wiem komu wierzyć... Czy koniecznie przy wymianie termostatu muszę mu wymienić uszczelkę? Co muszę wiedzieć jeżeli chcę go sam wymienić (jakieś ułatwienia, podpowiedzi mile widziane)? Z góry dzięki i pzdr |
16-07-2007, 22:13 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
|
Myślę że będzie pasował bez problemu i różnica temperatury między książką a opisem ze sklepu nie zaważy na jakości pracy auta.
A co do uszczelki (oring) warto ją dokupić bo nigdy nie wiesz co zastaniesz po rozebraniu, a później biegać i szukać to bez sensu. No i kup chociaż z 1 litr płynu do chłodnic bo trochę na pewno ci ucieknie jak zdejmiesz węże. Żeby spuścić płyn proponuję zdjąć wąż co dochodzi najniżej do chłodnicy. To tyle ode mnie. Miłej pracy!
__________________
MONDEO KLUB POLSKA KRZYSIEK |
29-07-2007, 22:43 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
No i cacy, wszystko się udało (wymieniłem termostat i czujnik pod nim). Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Otóż po wymianie zanim wskazówka temperatury ustawi się elegancko w samym środku skali, przechodzi za literę N, całkiem niedaleko czerwonego pola, po czym szybko wraca na środek i tam już zostaje. To normalne czy po prostu termostat otwiera się trochę za późno?
|
30-07-2007, 19:55 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
|
to jest normalne następóje wymieszanie płynu z chlodnicy z płynem bloku
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW |