Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2007, 14:48   #1
mikofoto
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-05-2007
Skąd: Kościerzyna
Model: Focus
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 16
Domyślnie Temperatura wody

Witam

Po przejechaniu 50km wskaźnik temperatury wody w ogóle się nie ruszył. Z tego co wyczytałem w innych wątkach, może to być spowodowane termostatem lub czujnikiem.

1) Moje pytanie - jak zweryfikować czy jest to wina termostatu czy czujnika?

2) Czy jeżdżenie na zimnym silniku (jeśli to termostat) jest mocno szkodliwe?

Fiesta 1.3 Endura-E 97r

mikofoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 15:54   #2
kuba
ford::specialist
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
Domyślnie

mikofoto, obstawiam na czujnik- przy walniętym termostacie wskazówka chociaż trochę wędruje w góre a nie leży jak trup.
kuba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 16:04   #3
NODDI11
ford::average
 
Avatar NODDI11
 
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
Domyślnie

Żeby sprawdzić czy czujnik: zdejmnij wtyczke z czujnika temperatury i zewrzyj przewody, jeżeli na desce wskazówka się wychyli to bankowo czujnik, bo może być jeszcze wina wskażnika na desce. Nie ma takiej możliwości żeby wogóle nic nie wskazywał przy walniętym termostacie.
__________________

MONDEO KLUB POLSKA
KRZYSIEK
NODDI11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 20:36   #4
Bakuzi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-02-2007
Skąd: Basingstoke UK
Postów: 11
Domyślnie Temp. Wody

Co do czujnika temperatury to koledzy już pisali. A co do stanu termostatu to najlepiej ( bez rozkręcania bo to najpewniejszy spsób ) przeprowadzić mały teścik. Przejedź samochodem ok 10 km. Otwórz maskę i dotknij wąź który dochodzi do zbiornika wyrównawczego jeżeli jest zimny to termostat powinien być dobry. Jeżeli jest ciepły to znaczy że jest otwarty i cała woda krąży po całym obiegu chłodzenia i powinieneś go wymienić. Spotkałem sie z opinią że dobrze jak w lecie termostat jest stale otwarty bo lepsze chłodzenie ale ja wole jak wszystko jest sprawne bo przy niedogrzanym silniku szybciej zbiera sie "majonez" i śilnik sie niepotrzebnie sie "zaświnia". Myśle że udzieliłem Tobie wyczerpującej odpowiedzi ta temat termostatu. Pozdrawiam Bakuzi.
__________________
Bakuzi
Bakuzi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2007, 07:18   #5
interrex
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-08-2006
Skąd: Pułtusk
Postów: 17
Domyślnie Re: Temp. Wody

Cytat:
Napisał Bakuzi
przeprowadzić mały teścik. Przejedź samochodem ok 10 km. Otwórz maskę i dotknij wąź który dochodzi do zbiornika wyrównawczego jeżeli jest zimny to termostat powinien być dobry. Jeżeli jest ciepły to znaczy że jest otwarty i cała woda krąży po całym obiegu chłodzenia i powinieneś go wymienić.
Troche nie tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na postoju (zimny silnik z rana) otwierasz maske odpalasz samochod, łapiesz za rure co idzie do chłodnicy z obudowy termostatu jeżeli nagrzewa sie od początku razem z ta doprowadzajaca płyn to termostat jest caly czas otwarty i wtedy co najwyzej moze wiecej palic. Prawidłowo działający termostat otwiera sie po paru minutach pracy silnika puszczajac duzy obieg płynu. Lepiej wymienic czujnik razem z termostatem bo nie zaszkodzi a cały czas zamkniety termostat grozi przegrzaniem silnika.
interrex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2007, 21:51   #6
bidżej
ford::professional
 
Avatar bidżej
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
Domyślnie

W mojej fieścinie wskazówka nigdy nie wychyla się dalej niż literka M napisu NORM, efekt testu - wszystkie rury od razu ciepłe, tzn termostat cały czas otwarty. Chcę go sobie wymienić sam (chyba nie jest to coś specjalnie trudnego?), w związku z tym parę pytanek:

Czy [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] termostat będzie w 100% pasował do mojej mk3 '95 1,1? Pytam, bo książka "Sam naprawiam..." mówi o termostacie o temperaturze początku otwierania 82-89° i pełnego otwarcia 102ą3°, a ten pod linkiem ma trochę inne temperatury i nie wiem komu wierzyć...

Czy koniecznie przy wymianie termostatu muszę mu wymienić uszczelkę?

Co muszę wiedzieć jeżeli chcę go sam wymienić (jakieś ułatwienia, podpowiedzi mile widziane)?

Z góry dzięki i pzdr
bidżej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2007, 22:13   #7
NODDI11
ford::average
 
Avatar NODDI11
 
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
Domyślnie

Myślę że będzie pasował bez problemu i różnica temperatury między książką a opisem ze sklepu nie zaważy na jakości pracy auta.
A co do uszczelki (oring) warto ją dokupić bo nigdy nie wiesz co zastaniesz po rozebraniu, a później biegać i szukać to bez sensu.
No i kup chociaż z 1 litr płynu do chłodnic bo trochę na pewno ci ucieknie jak zdejmiesz węże.
Żeby spuścić płyn proponuję zdjąć wąż co dochodzi najniżej do chłodnicy.
To tyle ode mnie. Miłej pracy!
__________________

MONDEO KLUB POLSKA
KRZYSIEK
NODDI11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2007, 22:43   #8
bidżej
ford::professional
 
Avatar bidżej
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
Domyślnie

No i cacy, wszystko się udało (wymieniłem termostat i czujnik pod nim). Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Otóż po wymianie zanim wskazówka temperatury ustawi się elegancko w samym środku skali, przechodzi za literę N, całkiem niedaleko czerwonego pola, po czym szybko wraca na środek i tam już zostaje. To normalne czy po prostu termostat otwiera się trochę za późno?
bidżej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2007, 19:55   #9
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie

to jest normalne następóje wymieszanie płynu z chlodnicy z płynem bloku
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.