|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-07-2007, 20:07 | #1 |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 19-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 B
Rocznik: 2007
Postów: 138
|
Przestał palic w upale
Spotkała mnie przykrość, przestał palić w upale, nagle zaczął szarpać przełączać sam za gazu na benzynę i zgasł. Zdarzyło to się już drugi raz zawsze w upale po dłuższej trasie (teraz 300km). Poprzednio jak ostygł to odpalił i jeżdził aż do dziś bez żadnego jąkania się ale dzisiaj już tak dobrze nie było, owszem jeszcze po dłuższym kreceniu odpalił i po 300m gasł znowu.
Laweciarz , że to objaw jak przy trafionej cewce ale gdzie w XP jest cewka ? Próbowałem nawet odpinac bezpieczniki od instalacji LPG ale nic nie pomagało. Co mu może nie pasować ? Napewno coś z elektryką, ale od gazu (nienormalne przełączanie samoczynne gaz/benzyna)czy od zapłonu(nie chodzi na benzynie po odpięciu LPG)? Może ktoś miał już takie przejścia, podpowiedzcie gdzie uderzyć. Ale dziś grzało na poboczu, miałem ciepła za cały urlop :fcp14
__________________
Pzdr kszesz "Witaj w krainie, gdzie obcy zginie"-A.Pilipiuk |
15-07-2007, 20:44 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 746
|
najlepiej sprawdź co ci wymruga check engine.może to być cewka(cewka to to gdzie wchodzą wszystkie przewody zapłonowe),czujnik położenia wału,albo coś w instalacji elektrycznej(najtrudniejsze do zdjagnozowania)jak check nic nie pokaże to jak to się znowu zdarzy sprawdź czy ma iskrę.sprawdź instalację elektryczną w koło silnika,czy gdzieś się izolacja nie przeciera,wtyczki czy nie zaśniedziałe.dokładnie obejrzyj przewód od czujnika położenia wału,wychodzi z wiązki koło termostatu i idzie w dół koło koła pasowego od pompy wody jest tam przyczepiony do silnika metalową opaską,często tam się przeciera lub opaska przerdzewieje i przewód trze o koło pasowe aż zaczyna robić spinola.
[ Dodano: 2007-07-15, 21:52 ] to że przełączał benzyna -gaz to z powodu że lpg gubił impulsy z obrotów silnika dlatego najprawdopodobniej siada czujnik położenia walłu lub elektryka.
__________________
] |
16-07-2007, 06:56 | #3 |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 19-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 B
Rocznik: 2007
Postów: 138
|
Dzięki za podpowiedź gdzie szukać :fcp1
Check engine u mnie mrugał od początku więc nic tutaj nie wywnioskuję (tak miało być przy instalacji LPG) Zastanawia mnie tylko dlaczego to sie robi w upał, tydzien wczesniej przejechałem 1500 km i nic sie nie działo?
__________________
Pzdr kszesz "Witaj w krainie, gdzie obcy zginie"-A.Pilipiuk |
16-07-2007, 11:06 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-07-2006
Skąd: WND
Model: Explorer
Silnik: 4.0
Rocznik: 1991
Postów: 722
|
postaraj się zczytać kody błędów (samodzielnie) było gdzies na forym jak to zrobić.
U mnie też sporo zamieszania narobiła elektryka (wtyczka od czujnika ciśnienia oleju) :fcp27 DB! Nemrod
__________________
Explorer '91 4.0L V6 Manual, LPG, 4" up, 7x15 ET-25, 31x10,5x15 AT Forumowym oszołomom stanowczo mówimy nie a innych zapraszamy na: EXPLORER CLUB POLSKA ...a gdzie moje ostrzezenia? chce je zpowrotem |
16-07-2007, 20:50 | #5 |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 19-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 B
Rocznik: 2007
Postów: 138
|
No i udało się już chodzi.
Dzięki za sugestie - browar się należy. Pomogło czyszczenie wtyczki czujnika położenia wału (wtyczka była zasyfiona olejem), reset kompa i popchniecie wszystkich wtyczek jakie tylko udało mi się odnaleźć. Zobaczymy na jak długo to pomoże ? Teraz jestem bogatszy o doświadczenie i lżejszy o 300 zł za lawetę :fcp18
__________________
Pzdr kszesz "Witaj w krainie, gdzie obcy zginie"-A.Pilipiuk |
16-07-2007, 20:59 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 746
|
i lżejszy o browarek.
__________________
] |
16-07-2007, 21:06 | #7 | |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 19-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 B
Rocznik: 2007
Postów: 138
|
Cytat:
__________________
Pzdr kszesz "Witaj w krainie, gdzie obcy zginie"-A.Pilipiuk |
|
17-07-2007, 09:33 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-07-2006
Skąd: WND
Model: Explorer
Silnik: 4.0
Rocznik: 1991
Postów: 722
|
kup sobie kontak spray i .... "taki z szczoteczką" dziś sprawdzę.
fantastycznie czyści styki. Ja dodatkowo do wtyczki od ciśnienia oleju napsikałem smaru miedziwego i wtyczkę na opaskę zaciskową zamocowałem. problem z ciśnieniem oleju znikł. DB! Nemrod
__________________
Explorer '91 4.0L V6 Manual, LPG, 4" up, 7x15 ET-25, 31x10,5x15 AT Forumowym oszołomom stanowczo mówimy nie a innych zapraszamy na: EXPLORER CLUB POLSKA ...a gdzie moje ostrzezenia? chce je zpowrotem |