Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-06-2007, 07:17   #11
leszek
ford::professional
 
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
Domyślnie

jeszcze dodam że mi ostatnio pękł katalizator ostatni i też stracił na mocy

leszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2007, 07:40   #12
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
Domyślnie

o IMRC to powiesc wnet by mozna bylo zrobic z postów, ktore byly poruszane na forum tak wiec....... gdyby kolega sie bardziej przyłozyl do "szukaj" byloby ciekawiej...

mimo to doradze, poniewaz dokladnie tydzien temu przerobilem ten problem na swoim V6.... byly identyczne objawy....

po pierwsze to zaznajomic sie z tą lektura
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

po drugie kupic (najszybciej mozna dostac) tranzystor BDW93C. Do nabycia prawie w kazdym sklepie z czesciami elektonicznymi lub od majstrow naprawiajacych sprzet RTV. Koszt okolo 6 PLN!!!!

lub kupic tranzystor TIP122 albo TIP121 (koszt okolo 80 groszy)

osobiscie zamontowalem BDW93C (ma wieksza moc i troszke wyzsze napiecie niz oryginal, jest bardziej odporny na przegrzanie)
poki co dziala bez zarzutu...... swietnie i bezpiecznie sie teraz wyprzedza
i rzeczywiscie czuc teraz te 170 KM szczegolnie po przekroczeniu 4 tys. obr

a wracajac jeszcze do tego jak sprawdzic IMRC...... jesli juz dostaniesz sie do tego modulu i odkrecisz pokrywe to odpal autko, popros kogos aby usiadl za kierownica i nacisnal gaz tak aby obroty przekroczyly 4tys. Trzymaj palcem silniczek w tym module bo wyskoczy jak zacznie dzialac :fcp1
jesli nic nie zatrybi tzn. silniczekj nie zacznie pracowac przy tych obrotach i nie zacznie przekrecac zebatek i naciagac linki to napewno jest trzasniety tranzystor.

mogla jeszcze zerwac lub zaciac sie linka od IMRC do silnika lub co najgorsze wylamać taka blaszka w module IMRC (oby nie to). Jesli blaszka jest cala a silniczek nie zacznie dzialac to bedzie tranzystor.

i na koniec obrazowe przedstawienie przebiegu momentu obrotowego i mocy w V6
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

i jak widac na zalaczonym obrazku..... tak to powinno teraz wygladac

zycze milej pracy i czekamy na efekty.
lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2007, 14:23   #13
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,211
Domyślnie

Cytat:
Napisał lapers
co najgorsze wylamać taka blaszka w module IMRC (oby nie to)
Mnie to jakiś czas temu spotkało i trzeba było kupować nowy moduł :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2007, 19:11   #14
qabqa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-01-2007
Skąd: Cracovia
Postów: 11
Domyślnie

Rozkreciłem ustrojstwo i sprawa wyglada tak...Wlonczam zaplon odpalam silnik po jakichs 2-3 sekundach silniczek sie uruchamia i napina linke poczym nic sie nic dzieje nawet jak wkrece te obroty na 4000 to silniczek sie nie rusza...Wiec jedyna jego praca jest tuz zaraz po odpaleniu silnika..
i co wy na to???
qabqa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2007, 19:22   #15
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,211
Domyślnie

Cytat:
Napisał qabqa
Wlonczam zaplon odpalam silnik po jakichs 2-3 sekundach silniczek sie uruchamia i napina linke poczym nic sie nic dzieje nawet jak wkrece te obroty na 4000 to silniczek sie nie rusza
Na wolnych obrotach może Ci dopiero się otworzyc powyżej 4 tyś obrotów ,bo nie ma silnik obciążenia,pokręć do 5 tyś .Jak nie działa to zapewne tranzystor do wymiany
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2007, 08:47   #16
qabqa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-01-2007
Skąd: Cracovia
Postów: 11
Domyślnie

Cytat:
Napisał norbi333
Na wolnych obrotach może Ci dopiero się otworzyc powyżej 4 tyś obrotów ,bo nie ma silnik obciążenia,pokręć do 5 tyś .Jak nie działa to zapewne tranzystor do wymiany
Ja to rozumiem ale nie pojmujem czemu mi od razu zaraz po zapłonie silnika bez mojej ingerencji w podkrecanie gazu itp itd on sie zaczyna krecic i naciaga ta linke ( ktora recznie jest bardzo ciezka do naciagniecia i nie ma zadnej blokady bo jest tam sprezynka ktora od razu po zwolnieniu zwalnia naciąg linki) z tego wnioskuje ze ten silnik musi caly czas pracowac powyzej tych 3700 zeby linka byla naciagnieta(a to troche chyba meczace dla takiego silniczka bo dostaje prad a nie ma sie jak ruszyc) umnie przynajmniej to tak wyglada. Niewiem czy jesi tranzstor jest spalony to moze wlasnie tak sie dzieje w kazdym razie rozebralem to i kolega mi to zlutuje bo ma sprzety precyzyjne a ja zwykla lutownice.. Zaloze i zobacze co jest grane
qabqa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2007, 10:12   #17
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,211
Domyślnie

Cytat:
Napisał qabqa
a to rozumiem ale nie pojmujem czemu mi od razu zaraz po zapłonie silnika bez mojej ingerencji w podkrecanie gazu itp itd on sie zaczyna krecic i naciaga ta linke ( ktora recznie jest bardzo ciezka do naciagniecia i nie ma zadnej blokady bo jest tam sprezynka ktora od razu po zwolnieniu zwalnia naciąg linki)
Nie wiem ale u mnie też tak jest ,że naciąga linkę.Jak podłączysz sam silniczek to cały czas się kręci
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2007, 18:37   #18
Grzegorzlas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Śrem
Postów: 19
Domyślnie

Witam!
A gdzie znajduje się ten cały mechanizm pod maską, bo nie mam pojęcia?
Też chciałbym sprawdzić czy działa w moim Mondeo IMRC?
Grzegorzlas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2007, 18:46   #19
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
Domyślnie

Cytat:
Napisał Grzegorzlas
A gdzie znajduje się ten cały mechanizm pod maską, bo nie mam pojęcia?
moglbys sie bardziej wczytac w temat :fcp12

podlaczylem cala lekturke troszke wyzej...... przesun suwak to znajdziesz ten link

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] :fcp2
lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2007, 20:32   #20
Grzegorzlas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-11-2006
Skąd: Śrem
Postów: 19
Domyślnie

Hej!
No teraz to już chyba wszystko przeczytałem!
Jutro będe sprawdzał czy działa to moje IMCR.
Czy ono też bierze udział jak silnik działa na gaz?
Dzięuja za pomoc!
Pozrawiam!
Grzegorzlas
Grzegorzlas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.