|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-06-2007, 11:06 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2007
Postów: 15
|
grzanie silnika v6?
Witam
Mam problem z moim mondeo 2.5 v6. Ciągle gotuje mi sie woda w chłodnicy i wywala mi plyn chlodniczy ze zbiornika. Wskaznik temperatury nie dochodzi nawet do połowy. Niedawno był wymieniany termostat, robione uszczelki pod glowicami itp. Co moze byc tego przyczyna? Moze zasyfila sie chlodnica? moze to cos innego? Prosze o jakies rady. |
20-06-2007, 11:18 | #2 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
Cytat:
jesli chlodnica to daruj sobie srodki pluczace szkoda czasu pieniedzy i nerwow a efekt jesli w ogole wystapi to znikomy tym bardziej ze nowa kokosow nie kosztuje a co spokoj to spokoj....
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
|
20-06-2007, 11:48 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2007
Postów: 15
|
a moze byc zapowietrzone albo cos?
[ Dodano: 2007-06-20, 19:36 ] zastanawia mnie jeszcze dlaczego wskaznik temperatury pokazuje ze nie jest jeszcze tak nagrzany [ Dodano: 2007-06-24, 22:35 ] ma ktos jeszcze jakis pomysl? mechanik twierdzi ze chlodnica raczej nie. i wiecej pomyslow tez nie ma... wem ze powinienem zmienic mechainka ale... dluga historia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-06-2007, 20:08 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
Cytat:
|
|
26-06-2007, 20:24 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 29
|
jaki termostat był zakładany? ja bym jeszcze wziął pod uwagę POMPĘ PŁYNU CHŁODNICZEGO, bo jeżeli nie pompuje to płyn stoi i nie ma chłodzenia...a nasze V6 szybko łapią temperaturę
|
26-06-2007, 20:41 | #6 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Pompa wodna zapewne "skończyla się" :/ Skoro termostat sprawny, uklad nie zapowietrzony to pozostaje tylko pompa... Silnik niema wymuszonego obiegu płynu chłodzącego i poprostu sie przegrzewa
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
26-06-2007, 21:07 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
|
moze krzysieksa ma rację z tą pompą wody a błędne wskazania może powodować uszkodzony czujnik temp. lub wskaznik.No i co z wentylatorem?
__________________
ufo |
26-06-2007, 22:12 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 29
|
ja pierwszy wspomniałem o pompie :fcp12
wentylator włącza się przy wysokiej temperaturze silnika, nie znam dokładnie przedziałów, i jego praca uzależniona jest od temperatury właśnie, więc problem szybkiego grzania nie zostanie rozwiązany wentylatorem. |
27-06-2007, 06:48 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
|
"wujmat" nadal nie odpisal czy tam jest nalana woda czy płyn :fcp4
Cytat:
1. Czy jakis czas bylo dobrze po wymianie czy jest tak od poczatku? 2. Jeśli jest woda zamiast płynu to zmieniamy na płyn lub mieszamy 50:50 wode z koncentratem. 3. temperatura silnika jest w normie a nawet nie jest porzadnie nagrzany i wentylator chlodnicy sie nie wlącza wiec.... moglaby byc to pompa. Jesli nie pekl pasek (taki maly znajdujacy sie pod plastikowa pokrywa Duratec po prawej stronie). 4. jesli poprzednie punkty sa ok. to niestety..... mimo, ze byly wymieniane uszczelki pod glowicami bedzie to peknieta lub nadpeknieta ponownie uszczelka. Wiem, ze kazdy sie przed tym broni szukajac przyczyny w najbardziej dogodnym finansowo dla siebie miejscu. Takie sa moje sugestie. Dodatkowo chcialbym sie spytac czy przy wymianie uszczelek byly szlifowane glowice? Niby oczywiste pytanie ale....... ludzie sa tylko ludzmi. Jesli nie byly szlifowane i zalozono na nie nowe uszczelki to wybaczcie ale innego efektu niz opisany wyzej nie bedzie. Pod wplywem temperatury dzieja sie cuda, moze powstac szczelina drobna miedzy uszczelka a glowica i efekt mamy gotowy. Pozdrawiam |
|