Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-06-2007, 11:06   #1
wujmat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-06-2007
Postów: 15
Domyślnie grzanie silnika v6?

Witam
Mam problem z moim mondeo 2.5 v6.
Ciągle gotuje mi sie woda w chłodnicy i wywala mi plyn chlodniczy ze zbiornika.
Wskaznik temperatury nie dochodzi nawet do połowy.
Niedawno był wymieniany termostat, robione uszczelki pod glowicami itp.
Co moze byc tego przyczyna? Moze zasyfila sie chlodnica? moze to cos innego?
Prosze o jakies rady.

wujmat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2007, 11:18   #2
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał wujmat
Moze zasyfila sie chlodnica?
skoro wszystko porobione to chyba faktycznie chlodnica ktora mogla "nazbierac" troszke kamienia od wody....sprawdz czy jak wlaczysz ogrzewanie na max to temp spadnie.... kiedys tez mi sie inne auto grzalo i jezdzilem jakis czas z oknami pootwieranymi i ogrzewaniem na max wiosna :fcp5

jesli chlodnica to daruj sobie srodki pluczace szkoda czasu pieniedzy i nerwow a efekt jesli w ogole wystapi to znikomy tym bardziej ze nowa kokosow nie kosztuje a co spokoj to spokoj....
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2007, 11:48   #3
wujmat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-06-2007
Postów: 15
Domyślnie

a moze byc zapowietrzone albo cos?

[ Dodano: 2007-06-20, 19:36 ]
zastanawia mnie jeszcze dlaczego wskaznik temperatury pokazuje ze nie jest jeszcze tak nagrzany

[ Dodano: 2007-06-24, 22:35 ]
ma ktos jeszcze jakis pomysl?
mechanik twierdzi ze chlodnica raczej nie. i wiecej pomyslow tez nie ma...

wem ze powinienem zmienic mechainka ale... dluga historia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wujmat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2007, 20:08   #4
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
Domyślnie

Cytat:
Napisał wujmat
Ciągle gotuje mi sie woda w chłodnicy
silnik zalewasz wodą? Jesli zalewasz go samą wodą a nie plynem lub wodą z koncentratem 50:50 to sie nie dziwie..... ze wywala Ci zbiorniczkiem zanim sie porzadnie zagrzeje silnik. Czysta woda szybciej osiaga temperature wrzenia niz zmieszana z koncentratem. Kumpel wlasnie postawil swoje MKI 1,8 do mechanika z takimi samymi objawami.......... ciagle mu wywalalo ze zbiorniczka a autko sie porzadnie nie nagrzalo....... Mechanik spytal tylko co jest wlane?......... jak wlali plyn zamiast tej wody to problem zniknal. Moze Cie zle zrozumielem ale napisales slowa "woda" a objawy wlasnie takie beda przy wodzie. Pozdrawiam.
lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2007, 20:24   #5
erde
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 29
Domyślnie

jaki termostat był zakładany? ja bym jeszcze wziął pod uwagę POMPĘ PŁYNU CHŁODNICZEGO, bo jeżeli nie pompuje to płyn stoi i nie ma chłodzenia...a nasze V6 szybko łapią temperaturę
erde jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2007, 20:41   #6
krzysieksa
ford::specialist
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
Domyślnie

Pompa wodna zapewne "skończyla się" :/ Skoro termostat sprawny, uklad nie zapowietrzony to pozostaje tylko pompa... Silnik niema wymuszonego obiegu płynu chłodzącego i poprostu sie przegrzewa
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu

Klasa sama w sobie ---> oooo
krzysieksa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2007, 20:42   #7
erde
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 29
Domyślnie

z tym zapowietrzeniem to ten układ odpowietrza się sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
erde jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2007, 21:07   #8
ufowroc
ford::specialist
 
Avatar ufowroc
 
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
Domyślnie

moze krzysieksa ma rację z tą pompą wody a błędne wskazania może powodować uszkodzony czujnik temp. lub wskaznik.No i co z wentylatorem?
__________________
ufo
ufowroc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2007, 22:12   #9
erde
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 29
Domyślnie

ja pierwszy wspomniałem o pompie :fcp12

wentylator włącza się przy wysokiej temperaturze silnika, nie znam dokładnie przedziałów, i jego praca uzależniona jest od temperatury właśnie, więc problem szybkiego grzania nie zostanie rozwiązany wentylatorem.
erde jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2007, 06:48   #10
lapers
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-02-2005
Skąd: Mogilno
Model: Mondeo
Silnik: 2,5
Rocznik: 96
Postów: 173
Domyślnie

"wujmat" nadal nie odpisal czy tam jest nalana woda czy płyn :fcp4

Cytat:
Napisał wujmat
Niedawno był wymieniany termostat, robione uszczelki pod glowicami itp.
I teraz kojarzymy fakty i łączymy w całość :fcp1 i jak to było w przypadku "erde" i terkotania w jego V6 może znajdziemy przyczynę. Zaczynamy od najprostszych i wydawać by się mogło najgłupszych spraw.

1. Czy jakis czas bylo dobrze po wymianie czy jest tak od poczatku?
2. Jeśli jest woda zamiast płynu to zmieniamy na płyn lub mieszamy 50:50 wode z koncentratem.
3. temperatura silnika jest w normie a nawet nie jest porzadnie nagrzany i wentylator chlodnicy sie nie wlącza wiec.... moglaby byc to pompa. Jesli nie pekl pasek (taki maly znajdujacy sie pod plastikowa pokrywa Duratec po prawej stronie).
4. jesli poprzednie punkty sa ok. to niestety..... mimo, ze byly wymieniane uszczelki pod glowicami bedzie to peknieta lub nadpeknieta ponownie uszczelka. Wiem, ze kazdy sie przed tym broni szukajac przyczyny w najbardziej dogodnym finansowo dla siebie miejscu.

Takie sa moje sugestie.
Dodatkowo chcialbym sie spytac czy przy wymianie uszczelek byly szlifowane glowice?
Niby oczywiste pytanie ale....... ludzie sa tylko ludzmi. Jesli nie byly szlifowane i zalozono na nie nowe uszczelki to wybaczcie ale innego efektu niz opisany wyzej nie bedzie. Pod wplywem temperatury dzieja sie cuda, moze powstac szczelina drobna miedzy uszczelka a glowica i efekt mamy gotowy. Pozdrawiam
lapers jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.