Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-06-2007, 23:18   #121
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie

Cytat:
Napisał ford_driver
Cytat:
Napisał Bauma
osobiscie na chwile obecna wieksza przyszlosc widze w silnikach benzynowych dzieki malym poj z doladowaniem powinny wypierac diesla....
musza wypierac gdyz popularnosc diesli sprawila na rnku nadwyzke benzyny w stosunku do oleju napedowego
teraz wymysliles ze az bania mala.

tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 05:56   #122
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

jesli chodzi o Europe to:
- caly drogowy transport towarow to auta zasilane ON
- lekkie auta (dostawcze), pick-up itp prawie w calosci diesle
- wszytkie autobusy dalekiego zasiegu
- auta osobowe od 2 albo 3 lat jesli chodzi o % sprzedaż nowych aut ponad polowa to diesle

Problem ten widac bylo w Polsce z koncem października 2006 roku kiedy to nigdzie w hurcie nie mozna bylo kupic ON, ocenia sie ze zuycie Pb od 1999 roku spadlo w samej Polsce o ok. 40%

uzysk paliw z ropy jest mniejwiecej rowny w trakcie rafinacji nie pamietam dokladnie ale mniej wiecej jest to ok 40% benzyny 40% ON reszta to jakies nafty smary itp

tak jak powodem szerokiego stosowania diesla w autach osobowych w latach 1968 i pozniej byly wzgledy ekonomiczne, tak teraz wprowadzenie bardziej zaawansowantch technologicznie silnikow benzynowych bedziemy paradoksalnie zawdzieczac obecnej popularnosci nowoczesnych diesli

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 06:15   #123
ziutekk
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-10-2005
Postów: 114
Domyślnie

Cytat:
Napisał Bauma
fakt 2,0 145KM vs 2,0TDCi 130KM to zapewne wiecej frajdy da diesel dzieki wciskaniu w fotel ale czy bedzie bezpieczniej to nie wiem skoro przyspieszenia beda podobne to nie wiem jakim cudem stanowczo diesel bezpieczniejszy???
Miałem na myśli bezpieczeństwo podczas wyprzedzania, co jak wiadomo jest najbardziej niebezpiecznym manewrem podczas jazdy. Żadnym wolnossącym benzynowcem o porównywalnej mocy nie wyprzedzę równie szybko i na krótszym dystansie co dieslem, nawey bez konieczności redukowania biegów.
ziutekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 06:21   #124
blur
ford::advanced
 
Avatar blur
 
Zarejestrowany: 06-10-2006
Skąd: Łęczna/lubelskie
Model: był :(Mondeusz ST 220
Silnik: 3 lytry ;)
Rocznik: 11.2004
Postów: 458
Domyślnie

Cytat:
Napisał ziutekk
Cytat:
Napisał Bauma
fakt 2,0 145KM vs 2,0TDCi 130KM to zapewne wiecej frajdy da diesel dzieki wciskaniu w fotel ale czy bedzie bezpieczniej to nie wiem skoro przyspieszenia beda podobne to nie wiem jakim cudem stanowczo diesel bezpieczniejszy???
Miałem na myśli bezpieczeństwo podczas wyprzedzania, co jak wiadomo jest najbardziej niebezpiecznym manewrem podczas jazdy. Żadnym wolnossącym benzynowcem o porównywalnej mocy nie wyprzedzę równie szybko i na krótszym dystansie co dieslem, nawey bez konieczności redukowania biegów.
zgadzam sie, elastycznosc tych dwoch silnikow jest nie do porownania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W dieslu masz prawie max moment zawsze pod noga, a nie musisz kulac sie do niewiadomo jakich obrotow zeby zaczac wyprzedzac, albo redukowac bieg lub dwa na dol Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Ponadto kolego BAUMA, od p[ewnego czasu obserwuje twoja niechec do diesli. Rozumiem ze pewnie jakies turbo diesel skopal ci tylek i stad to sie bierze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Nie jest tajemnica ze 200 KM jest mocniejsze niz 130 KM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale jest faktem ze jezdzi sie MOMENTEM a nie KONIAMI. W codziennej ekspoatacji auta wazniejesze jest ze masz max moment dostepny pod noga i w kazdej chwili mozesz z niego skorzystac w razie potrzeby. Nie pisz prosze glupot o tym ze TDCI i 2.0 benzyne da sie porownac bo sie nie da ... turbo to turbo, inna charakterystyka i tyle.
Pomimo niezaprzeczalnych racji kotre przytaczasz w dyskusjach piszesz tez takie cuda ze sie czytac nie da. Rozumiem twoje uwielbienie do V6, ale wyobraz sobie ze ludzie maja TDCi i tez sa nimi zachwyceni, wiec daruja sobie jedynie sluszny punkt widzenia - mianowicie swoj wlasny. Wiem ze twoje V6 pali 8-9 litrow, a moje TDCI jakies 6,5 - 8 litrow. Wiem ze Twoje V6 nigdy sie nei zepsuje bo jest najlpesze, a TDCi to wogole kupa na kolach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale mam to TDCI i ciesze sie ze go mam ... a mialem wiele aut w zyciu i jakies porownanie mam.

Jednak najlepsze bylo to ze benzyna zacznie wypierac diesle ... tutaj to juz pojechaliscie na maxa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wszedzie sprzedaz diesli rosnie a niektorzy tutaj twierdza ze jest inaczej ... no jaja. To na zasadzie pluj swini w oczy to powie ze deszcz pada -> nie odbierac tego personlanie prosze, tak mi sie skojarzylo.

Ponadto jak juz pisalem kiedys Vag zrobil diesla V10 do Tuarega -> 500 KM 1000 NM. Renault testuje z dobrymi rezultatami wyscigowki diesla na torach. Ja uwazam wlasnie ze diesel sie dopiero na max rozwija Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Skoro jakis segment traci na znaczeniu to sie z niego rezygnuje i nie inwestuje, a caly europejski przemysl samochodowy (azjatycki rowniez), wlasnie dopiero zaczal szturm w kierunku super diesli. Sa juz rejony w europie gdzie ciezko kupic paliwo (korsyka), sa rejony gdzie 70-80% auto to diesle (alpy) ... czemu ... bo wiadomo jaka sila dysponuja w kazdym zakresie obrotow.

Swoja droga ostatnio na TVN turbo testowali Civica 1.8 w beznyznie i Kia Ceed w dieslu ... zganijcie ktory sielnik im sie bardziej podobal ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zeby nie bylo bardzo lubie samochody w benzynie .... ale z turbo :fcp2

pozdrawiam wszytskich niezaleznie od tego czym sa zasilani Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
----------------------------
A6 3.0 TDI @ 280 KM 560 nM quattro
blur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 08:18   #125
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

Cytat:
Napisał blur
zgadzam sie, elastycznosc tych dwoch silnikow jest nie do porownania . W dieslu masz prawie max moment zawsze pod noga, a nie musisz kulac sie do niewiadomo jakich obrotow zeby zaczac wyprzedzac, albo redukowac bieg lub dwa na dol .
w diesli wlasnie nie masz momentu caly czas pod noga, jest on co prawda duzy ale pojawia sie z pewnym opoznieniem zwiazanym z praca turbo, pod tym wzgledem lepsze sa silniki V benzynowe ktore maja przebieg moentu obrotowego niemal plaski fakt jest on mnejszy jak diesla ale wlasnie tam jest on zdecydowanie zawsze pod noga

Cytat:
Napisał blur
Wiem ze twoje V6 pali 8-9 litrow
nie wierze w spalanie 8-9 silnika V6 o pojemnosci 3.0 jesli ma to byc dynamiczna jazda a nie PSJ to spalanie w trasie musi oscylowac w okolicach 10 l/100km moje doswiadczenia z 2,5 V6 napewno nie spalanie rzedu 8 czy 9 l/100km (tzn da sie to osiagnac tyle ze przy bardzo delikatnej jezdzie gdzie osiagi tego auta nie graja praktycznie zadnej roli)
przy takiej jezdzie spalanie 2.0 diesla to wynik okolo 5 litrow (ale nie po sie kupuje takie auta zeby tak jezdzic)

Cytat:
Napisał blur
Jednak najlepsze bylo to ze benzyna zacznie wypierac diesle ... tutaj to juz pojechaliscie na maxa . Wszedzie sprzedaz diesli rosnie a niektorzy tutaj twierdza ze jest inaczej ... no jaja.
Nie wypiera tylko zacznie, powiedziane moze zbyt pewnie ale pewnie tak wlasnie bedzie, tylko powiedzmy sobie szczerze to nie bedzie tania benzyna vs. drogi diesel
to bedzie droga benzyna vs. drogi diesel - zreszta cena danego silnka nei beizre sie tylko z samej kalkulacji technicznej dochoda jeszcze wzgledy ekspatacyjne nam w Polsce nieznane :-) to takze jest powodem dla ktorego znikaja z rynku niedoladowanie V-ki a beda pojawiac sie mnejsze jednostki bardziej wysilone

Cytat:
Napisał blur
Ponadto jak juz pisalem kiedys Vag zrobil diesla V10 do Tuarega 500 KM 1000 NM. Renault testuje z dobrymi rezultatami wyscigowki diesla na torach.
wspomniany Touareq to niszowy samochod bardzo ciekawy ale ten silnik musi wzyc pewnie z pol tony wiec auto to jest kapletnie niestabilne na drodze ;-)

wyscigowki nie tylko testuje ale juz sie sciga Audi, Peugeot, na VW Golfach TDI prowadzone sa zawody

Cytat:
Napisał blur
Ja uwazam wlasnie ze diesel sie dopiero na max rozwija . Skoro jakis segment traci na znaczeniu to sie z niego rezygnuje i nie inwestuje, a caly europejski przemysl samochodowy (azjatycki rowniez), wlasnie dopiero zaczal szturm w kierunku super diesli.
Nie moge sie zgodzic ze "caly europejski przemysl samochodowy (azjatycki rowniez), wlasnie dopiero zaczal szturm w kierunku super diesli" oto dlaczego:
- diesel to juz wtrysk bezposredni wielofazowy nawet 7 faz, w benzynie tego jeszcze nie ma (sam wtrysk bezposredni jest ale to mloda technologia)
- w dieslu turbo o zmiennej geometrii to juz norma w benzynie pocztkujaca technologia
- czym jeszcze mozna "wzmocnic" diesla skoro praktyczni 100% z nich ma juz doladowanie a w benzynie wrecz przeciwnie

"Skoro jakis segment traci na znaczeniu to sie z niego rezygnuje i nie inwestuje" wybacz ze to powiem ale to jest kapletna bzdura:
- 20 lat temu silniki diesla stanowily w autach osobowych powiedzmy z 10% sprzedaży (o ile nie mniej) tak wiec zgodnie z twoja teza obecnie powinny juz nieistniec a jak widac jest odwrotnie, to wlasnie zainwestowanie ogromnych srodkow w nowe technologie oparte o zawansowane elektroniczne systemy sterowania pozwolilo dieslom na tak wielka ekspansje

Cytat:
Napisał blur
Sa juz rejony w europie gdzie ciezko kupic paliwo
Problem nie jest lokalny tylko globalny, co bedzie jesli wszedzie bedzie brakowac paliw ?? Z racji lepszej sprawnosci silnika diesla to aurat pole dla jego popisu

Cytat:
Napisał blur
sa rejony gdzie 70-80% auto to diesle (alpy) ... czemu ... bo wiadomo jaka sila dysponuja w kazdym zakresie obrotow.
Francja to tez okolo 70% aut osobowych zasilanych dieslem, z racji tanszego uzytkowania a nie sily w kazdym zakrsie obrotow, gdyby tak bylo w dieslu skrzynia mogla by miec 2 albo 3 przelozenia, pod tym wzgledem najlepszy silnk to silnik elektryczny.
To by bylo cos maly silnik turbo diesel pracujacy caly czas na jednych obrotach najbardziej dla niego optymalnych powiedzmy w okolicy 2000 obr/min podlaczony do generatora z ktorego to prad plynie do 4 niewielkich silnikow elektrycznych napedzajacych wszytkie kola bez posrednictwa jakiejkolwiek skrzyni biegow, co wiecej w trakcie hamowania silniki te pracuja jak pradice odzyskujac (zamieniajac) czesc energi rozpedzonego auta odwrotnie na prad.
ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 18:19   #126
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał blur
Wiem ze twoje V6 pali 8-9 litrow
Tyle to moje ST200 pali w trasie jak jadę 110-120 bez wyprzedzania i redukowania.
Jeśli trzeba sporo wyprzedzać i się chce jechać 140 to około 10l ,a u mnie jest2.5 a nie 3.0 :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 19:44   #127
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał blur
Ponadto kolego BAUMA, od p[ewnego czasu obserwuje twoja niechec do diesli.
jaka niechec??? wypisuje fakty i kazdy sobie sam kalkuluje czy mu pasuje i sie oplaca....
Cytat:
Napisał blur
Nie pisz prosze glupot o tym ze TDCI i 2.0 benzyne da sie porownac bo sie nie da
odpowiednia redukcja w benzynie i ida bardzo podobnie....
Cytat:
Napisał blur
Rozumiem twoje uwielbienie do V6, ale wyobraz sobie ze ludzie maja TDCi i tez sa nimi zachwyceni, wiec daruja sobie jedynie sluszny punkt widzenia - mianowicie swoj wlasny.
zakochany to jestem w V8 a nie V6 :fcp4 gdzies komus narzucam ze tylko V6 to sluszny silnik?? nikomu nie narzucam jedynie wyrazam swoje zdanie i opinie....
Cytat:
Napisał blur
Wiem ze Twoje V6 nigdy sie nei zepsuje bo jest najlpesze, a TDCi to wogole kupa na kolach , ale mam to TDCI i ciesze sie ze go mam ...
czy ja kiedykolwiek uzylem takich stwierdzen???? prosze daruj sobie....
co do spalania to jestem uzytkownikiem i wiem co pisze zreszta potwierdzaja to inni uzytkownicy.... dziwne ze wiekszosc negujacych takie spalanie to wlasciciele aut duzo mniejszych silnikami i z pewnascia czesc z nich nawet nie siadziala w 200KM a wie ile pali :fcp16
w Polsce bez problemu przy delikatnej jezdzie moge zejsc na pulap ok 9l przy jezdzie do 120km/h przy ostrzejszej ok 10l z reguly do 10,5l a przy ostrej jeszcze ponad 13l mi nie spalil zaznaczam wszystko trasa bo fura prawie miasta nie widzi :fcp3 w miescie przy bardzo ostrej mialem ok 16l na kompie (tak tylko kiedys testowalem bez wiekszych korkow)
Cytat:
Napisał norbi333
Tyle to moje ST200 pali w trasie jak jadę 110-120 bez wyprzedzania i redukowania.
Jeśli trzeba sporo wyprzedzać i się chce jechać 140 to około 10l ,a u mnie jest2.5 a nie 3.0
ale ja mam 6 biegow i troszke zmodyfikowana jednostke.....zreszta katalogowo jest spalanie pomiedzy ST220 a 2,5 170KM prawie identyczne.
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 20:02   #128
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał Bauma
ale ja mam 6 biegow i troszke zmodyfikowana jednostke.....zreszta katalogowo jest spalanie pomiedzy ST220 a 2,5 170KM prawie identyczne.
Być może .Ale i tak akceptuję spalanie swego ,bo ten dźwięk v-ki rewelacja :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 20:21   #129
leszek
ford::professional
 
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
Domyślnie

nie tylko dźwięk ale i kultura pracy nic nie drży :fcp3 nic nie klekocze :fcp3 o wiele ciszej :fcp2
leszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2007, 20:27   #130
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał leszek
nie tylko dźwięk ale i kultura pracy nic nie drży :fcp3 nic nie klekocze :fcp3 o wiele ciszej :fcp2
I 200 kucyków robi swoje :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.