|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-06-2007, 23:18 | #121 | ||
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Cytat:
|
||
19-06-2007, 05:56 | #122 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
jesli chodzi o Europe to:
- caly drogowy transport towarow to auta zasilane ON - lekkie auta (dostawcze), pick-up itp prawie w calosci diesle - wszytkie autobusy dalekiego zasiegu - auta osobowe od 2 albo 3 lat jesli chodzi o % sprzedaż nowych aut ponad polowa to diesle Problem ten widac bylo w Polsce z koncem października 2006 roku kiedy to nigdzie w hurcie nie mozna bylo kupic ON, ocenia sie ze zuycie Pb od 1999 roku spadlo w samej Polsce o ok. 40% uzysk paliw z ropy jest mniejwiecej rowny w trakcie rafinacji nie pamietam dokladnie ale mniej wiecej jest to ok 40% benzyny 40% ON reszta to jakies nafty smary itp tak jak powodem szerokiego stosowania diesla w autach osobowych w latach 1968 i pozniej byly wzgledy ekonomiczne, tak teraz wprowadzenie bardziej zaawansowantch technologicznie silnikow benzynowych bedziemy paradoksalnie zawdzieczac obecnej popularnosci nowoczesnych diesli pozdrowienia ford_driver |
19-06-2007, 06:15 | #123 | |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2005
Postów: 114
|
Cytat:
|
|
19-06-2007, 06:21 | #124 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-10-2006
Skąd: Łęczna/lubelskie
Model: był :(Mondeusz ST 220
Silnik: 3 lytry ;)
Rocznik: 11.2004
Postów: 458
|
Cytat:
Ponadto kolego BAUMA, od p[ewnego czasu obserwuje twoja niechec do diesli. Rozumiem ze pewnie jakies turbo diesel skopal ci tylek i stad to sie bierze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Nie jest tajemnica ze 200 KM jest mocniejsze niz 130 KM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale jest faktem ze jezdzi sie MOMENTEM a nie KONIAMI. W codziennej ekspoatacji auta wazniejesze jest ze masz max moment dostepny pod noga i w kazdej chwili mozesz z niego skorzystac w razie potrzeby. Nie pisz prosze glupot o tym ze TDCI i 2.0 benzyne da sie porownac bo sie nie da ... turbo to turbo, inna charakterystyka i tyle. Pomimo niezaprzeczalnych racji kotre przytaczasz w dyskusjach piszesz tez takie cuda ze sie czytac nie da. Rozumiem twoje uwielbienie do V6, ale wyobraz sobie ze ludzie maja TDCi i tez sa nimi zachwyceni, wiec daruja sobie jedynie sluszny punkt widzenia - mianowicie swoj wlasny. Wiem ze twoje V6 pali 8-9 litrow, a moje TDCI jakies 6,5 - 8 litrow. Wiem ze Twoje V6 nigdy sie nei zepsuje bo jest najlpesze, a TDCi to wogole kupa na kolach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale mam to TDCI i ciesze sie ze go mam ... a mialem wiele aut w zyciu i jakies porownanie mam. Jednak najlepsze bylo to ze benzyna zacznie wypierac diesle ... tutaj to juz pojechaliscie na maxa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wszedzie sprzedaz diesli rosnie a niektorzy tutaj twierdza ze jest inaczej ... no jaja. To na zasadzie pluj swini w oczy to powie ze deszcz pada -> nie odbierac tego personlanie prosze, tak mi sie skojarzylo. Ponadto jak juz pisalem kiedys Vag zrobil diesla V10 do Tuarega -> 500 KM 1000 NM. Renault testuje z dobrymi rezultatami wyscigowki diesla na torach. Ja uwazam wlasnie ze diesel sie dopiero na max rozwija Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Skoro jakis segment traci na znaczeniu to sie z niego rezygnuje i nie inwestuje, a caly europejski przemysl samochodowy (azjatycki rowniez), wlasnie dopiero zaczal szturm w kierunku super diesli. Sa juz rejony w europie gdzie ciezko kupic paliwo (korsyka), sa rejony gdzie 70-80% auto to diesle (alpy) ... czemu ... bo wiadomo jaka sila dysponuja w kazdym zakresie obrotow. Swoja droga ostatnio na TVN turbo testowali Civica 1.8 w beznyznie i Kia Ceed w dieslu ... zganijcie ktory sielnik im sie bardziej podobal ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zeby nie bylo bardzo lubie samochody w benzynie .... ale z turbo :fcp2 pozdrawiam wszytskich niezaleznie od tego czym sa zasilani Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
---------------------------- A6 3.0 TDI @ 280 KM 560 nM quattro |
||
19-06-2007, 08:18 | #125 | |||||||
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
Cytat:
Cytat:
przy takiej jezdzie spalanie 2.0 diesla to wynik okolo 5 litrow (ale nie po sie kupuje takie auta zeby tak jezdzic) Cytat:
to bedzie droga benzyna vs. drogi diesel - zreszta cena danego silnka nei beizre sie tylko z samej kalkulacji technicznej dochoda jeszcze wzgledy ekspatacyjne nam w Polsce nieznane :-) to takze jest powodem dla ktorego znikaja z rynku niedoladowanie V-ki a beda pojawiac sie mnejsze jednostki bardziej wysilone Cytat:
wyscigowki nie tylko testuje ale juz sie sciga Audi, Peugeot, na VW Golfach TDI prowadzone sa zawody Cytat:
- diesel to juz wtrysk bezposredni wielofazowy nawet 7 faz, w benzynie tego jeszcze nie ma (sam wtrysk bezposredni jest ale to mloda technologia) - w dieslu turbo o zmiennej geometrii to juz norma w benzynie pocztkujaca technologia - czym jeszcze mozna "wzmocnic" diesla skoro praktyczni 100% z nich ma juz doladowanie a w benzynie wrecz przeciwnie "Skoro jakis segment traci na znaczeniu to sie z niego rezygnuje i nie inwestuje" wybacz ze to powiem ale to jest kapletna bzdura: - 20 lat temu silniki diesla stanowily w autach osobowych powiedzmy z 10% sprzedaży (o ile nie mniej) tak wiec zgodnie z twoja teza obecnie powinny juz nieistniec a jak widac jest odwrotnie, to wlasnie zainwestowanie ogromnych srodkow w nowe technologie oparte o zawansowane elektroniczne systemy sterowania pozwolilo dieslom na tak wielka ekspansje Cytat:
Cytat:
To by bylo cos maly silnik turbo diesel pracujacy caly czas na jednych obrotach najbardziej dla niego optymalnych powiedzmy w okolicy 2000 obr/min podlaczony do generatora z ktorego to prad plynie do 4 niewielkich silnikow elektrycznych napedzajacych wszytkie kola bez posrednictwa jakiejkolwiek skrzyni biegow, co wiecej w trakcie hamowania silniki te pracuja jak pradice odzyskujac (zamieniajac) czesc energi rozpedzonego auta odwrotnie na prad. |
|||||||
19-06-2007, 18:19 | #126 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
|
Cytat:
Jeśli trzeba sporo wyprzedzać i się chce jechać 140 to około 10l ,a u mnie jest2.5 a nie 3.0 :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
|
19-06-2007, 19:44 | #127 | |||||
ford::expert
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
co do spalania to jestem uzytkownikiem i wiem co pisze zreszta potwierdzaja to inni uzytkownicy.... dziwne ze wiekszosc negujacych takie spalanie to wlasciciele aut duzo mniejszych silnikami i z pewnascia czesc z nich nawet nie siadziala w 200KM a wie ile pali :fcp16 w Polsce bez problemu przy delikatnej jezdzie moge zejsc na pulap ok 9l przy jezdzie do 120km/h przy ostrzejszej ok 10l z reguly do 10,5l a przy ostrej jeszcze ponad 13l mi nie spalil zaznaczam wszystko trasa bo fura prawie miasta nie widzi :fcp3 w miescie przy bardzo ostrej mialem ok 16l na kompie (tak tylko kiedys testowalem bez wiekszych korkow) Cytat:
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
|||||
19-06-2007, 20:02 | #128 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
|
Cytat:
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
|
19-06-2007, 20:21 | #129 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
|
nie tylko dźwięk ale i kultura pracy nic nie drży :fcp3 nic nie klekocze :fcp3 o wiele ciszej :fcp2
|
19-06-2007, 20:27 | #130 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
|
Cytat:
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
|
|
|
|