Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-06-2007, 21:25   #21
tomnet
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 08-04-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 587
Domyślnie

Cytat:
Napisał jagrall
Cytat:
Napisał tomnet
przy obecnym poziomie ceny to daje - 10*4,49=44,90 6,5*3,74=24,31....
a mój pali 9,5 litra LPG * 1,8 jak ostatnio tankowałe daje 17,1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał tomnet
miałem A-klasę benzynową 130 kkm przejechane i silnik miał już powoli dość.
ja mam 191000, silnik ciągle na syntetyku i grama oleju nie bierze, a od 65000 na gazie jeżdżę, może poprostu kiepsko trafiłeś, albo mercedesy są takie liche Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Możliwe, że tak trafiłem, a co do gazu to mam złe wspomnienia....

tomnet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2007, 21:26   #22
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Cytat:
Kapuhy, a elastycznosc z technicznego punktu widzenia to czasem nie wielkosc zakresu predkosci obrotowej z jaka silnik jest w stanie pracowac bez wzgledu na osiagi
Na pewno nie-to zakres użyteczny obrotów.
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2007, 21:28   #23
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

jagrall, w tym zakresie obrotów przy których ciągnie jeden czy drugi silnik to bardziej się liczy nie długość przedziału, a stosunek obrotów max do obrotów min, przy których masz sensowny moment obrotowy. Resztę się robi przełożeniami w skrzyni biegów.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2007, 21:29   #24
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kapuhy
No i z tym ciągnięciem benzyny od 2500 też bywa bardzo różnie (u mnie np. żwawo jest gdzieś od 3500)
a mój np. od 2000 daje radę, pojemność robi swoje. napewno nie zrywa się tak jak diesel, ale nie jest źle

Cytat:
Napisał Kapuhy
a do 6000 dochodzi się rzadko-
diesla też do 4000 się nie ciągnie
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2007, 21:30   #25
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
jagrall, w tym zakresie obrotów przy których ciągnie jeden czy drugi silnik to bardziej się liczy nie długość przedziału, a stosunek obrotów max do obrotów min, przy których masz sensowny moment obrotowy. Resztę się robi przełożeniami w skrzyni biegów.
Bardzo zgrabnie ujęte-jak ja próbuję coś wytłumaczyć, to takie ciut przydługie dywagacje mi zawsze wychodzą :fcp2
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2007, 22:31   #26
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Cytat:
Napisał teesman
Stoję ciągle przed takim dylematem.
Kolega Pinki znalazł fajny artykuł, a ja ci go podrzucam. Może on ci pomoże w wyborze silnika.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2007, 07:42   #27
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Cytat:
Napisał pk40
http://www.bkzauto.pl/test.htm
Fajny artykuł, przede wszystkim w miarę obiektywny.
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2007, 08:01   #28
ziutekk
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-10-2005
Postów: 114
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kapuhy
Z takim podejściem niestety jesteś potencjalnym mordercą. Żadna moc czy moment pod maską nie zastąpią myślenia.
Jak się nuczysz czytać tekst ze zrozumieniem, to pogadamy. Co tu ma do rzeczy myślenie? Stwierdziłem tylko, że wyprzedzanie benzyniakiem o podobnej mocy jest dłuższe, przez co bardziej niebezpieczne. Kiedyś, w benzyniaku, żeby wyprzedzić, musiałem być dużo bardziej uważny i kalkulującym czy zdążę. Teraz nie mam tych zmartwień, bo wyprzedzanie moim dieslem wymaga mniej czasu i miejsca. Czy to według Ciebie świadczy o tym, że jestem potencjalnym mordercą, który nie myśli? Nie bardzo rozumiem dlaczego mnie obrażasz takimi stwierdzeniami.

A do wszystkich, którzy cenią sobie większą moc benzyniaków. Silnik benzynowy, nawet, gdy ma napisane, że posiada np. 150 KM, eroguje taką moc tylko w wąziutkim przedziale obrotów na poziomie 6-7 tyś obrotów. Spróbujcie jeździć z takimi obrotami, to zobaczycie jak długo pociągnie silnik i ile zapłacicie na stacji benzynowej. W normlnej jeździe, między 2-4 tyś obrotów, eroguje tych koni zaledwie 40-50%, czyli 60-75 KM. Diesel, w tym samym zakresie obrotów, czyli tych najczęściej używanych, wykorzystuje 80-100% swojej mocy i posiadając nawet 115KM jak w moim przypadku, ma 92-115KM do dyspozycji. W tym tkwi tajemnica diesla. Nie wierzycie? Sprawdźcie sobie wykresy mocy Waszych benzyniaków i porównajcie je z dieslami. Życzę pouczającej lektury.
ziutekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2007, 08:23   #29
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Cytat:
Napisał ziutekk
Pamiętam te tortury psychiczne jeżdżąc benzyniakiem, zdążę, czy nie zdążę wyprzedzić
Tutaj ładnie opisałeś swój sposób jazdy. Jak nie jestem pewny, że dam radę wyprzedzić i jeszcze będę miał rezerwę, to nie wyprzedzam, a nie pedał w podłogę i byle do przodu-może się uda. Wyprzedzanie na styk to wariactwo (żeby dosadniej nie określić), a taki styl jazdy wynika z Twojego postu.

Co do reszty-Twój obiektywizm i wiedza mnie powala, np.:
Cytat:
Silnik benzynowy, nawet, gdy ma napisane, że posiada np. 150 KM, eroguje taką moc tylko w wąziutkim przedziale obrotów na poziomie 6-7 tyś obrotów
Max. moc na 7 tyś. - taaa, norma...
Pomijając fakt, że przebiegi momentu obr. są w tym wypadku nieco bardziej na miejscu, niż mocy.
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2007, 08:42   #30
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kapuhy
Pomijając fakt, że przebiegi momentu obr. są w tym wypadku nieco bardziej na miejscu, niż mocy
Tak jest, za elastyczność i kulturę pracy silnika odpowiada jego moment obrotowy a nie moc.
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.