Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-05-2007, 22:53   #61
Kristoff
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
Domyślnie

Mam pompę wtryskową Lucas typu DPC do silnika 1,8 TD w Escorcie i jakoś mieszanka ropy z rzepakiem nie wpływa dobrze na pracę silnika. Wręcz przeciwnie. Moim zdaniem nierównomierna praca i tracenie mocy wynika z tego, że paliwo ma za dużą lepkość i wtrskiwacz nie może go dobrze rozpylić. Dlatego szukam jakiejś chemii, która by obniżyła lepkość mieszanki ON-OR.
Pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski sprawdzone.

Kristoff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2007, 16:02   #62
jazdamax
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Szczecin
Model: Focus
Silnik: 1.6Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 26
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kristoff
Mam pompę wtryskową Lucas typu DPC do silnika 1,8 TD w Escorcie i jakoś mieszanka ropy z rzepakiem nie wpływa dobrze na pracę silnika. Wręcz przeciwnie. Moim zdaniem nierównomierna praca i tracenie mocy wynika z tego, że paliwo ma za dużą lepkość i wtrskiwacz nie może go dobrze rozpylić. Dlatego szukam jakiejś chemii, która by obniżyła lepkość mieszanki ON-OR.
Pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski sprawdzone.
raczej bym powiedział gęstość a nie lepkość
__________________
Życie to je bajka
jazdamax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2007, 08:10   #63
Kristoff
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
Domyślnie

Te pojęcia są używane zamiennie, choć oznaczają dwie różne rzeczy. Za opory przepływu w instalacji paliwowej odpowiada lepkość, producenci paliw odnoszą się do lepkości kinematycznej. Oczywiście w podwyższonej temp. maleje lepkość (czyli zmniejsza się tarcie między przemieszczającymi się wartewkami płynu) oraz gęstość. Ale przy rozpatrywaniu zagadnia przepływu, także przez wtryskiwacze, lepiej jest posługiwać się lepkością.
Kristoff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2007, 10:35   #64
jazdamax
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Szczecin
Model: Focus
Silnik: 1.6Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 26
Domyślnie

my to rozumiemy od strony fizycznej

ale powiedz komuś że miód ma małą lepkość :fcp26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pozdrawiam
__________________
Życie to je bajka
jazdamax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2007, 12:22   #65
Wara
ford::average
 
Avatar Wara
 
Zarejestrowany: 14-12-2006
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6D
Rocznik: 1987
Postów: 126
Domyślnie x

Lepkość panowie, lepkość jest kluczowym elementem utrudniającym przepływ paliwa roślinnego. A żadna mieszanka nie jest dobra dla silnika (chyba ze jak się dodaje 5% do opałowego to zdrowo jest). Żeby silnik dobrze pracował na roślinnym to musi byc podgrzany przed pompą i to solidnie. Ja tak mam i kultura pracy jest lepsza, brak spadku mocy. Samochód pali nieco mniej roślinnego niż ropy, a poza tym mniej dymi niż na ropie. (wg badań na roślinnym spaliny dają o 40% mniej CO2 oraz cząstek stałych)

Po podgrzaniu roślinny ma niezłe parametry jako paliwo, jego wartość opałowa jest w pełni wykorzystana. Jak jest na zimno, nawet w mieszance, to jego wartość opałowa nie jest wykorzystana bo wtryski nie rozpylają paliwa należycie. Ot problem rozwiany.

Jak ktoś nie wierzy to powiem że u mnie jeśli na nierozgrzanym silniku przełącze na olej roślinny to z wydechu daje bialo siwy dym i spada moc. -co bardziej oblatani wiedza że to objaw złej pracy wttrysków. Ntomiast gdy przełącze na dogrzanym silniku nie ma spadku mocy dym jest tylko i wyłacznie czarny. (Badania na silniku 1.6D z przebiegiem 592tys. )
Wara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2007, 13:11   #66
jazdamax
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Szczecin
Model: Focus
Silnik: 1.6Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 26
Domyślnie

niepotrzebnie narobiłem zamieszania
:fcp19

lepkość maleje wraz ze wzrostem temperatury
wzrost temperatury powoduje zmniejszenie gęstości

Zimny OR jest zbyt gęsty by mógł swobodnie przenikać przez materiał filtrujący i być swobodnie rozpylany przy wzroście temp. to się zmienia i ta kwestia nas interesuje.

lepkość fizyczna jest wartością określającą tarcie wewnętrzne cieczy
lepkość organoleptyczna (klejowa) określa nam czy coś sie klei czy nie

oto mniej więcej mi chodziło więc jeszcze raz przepraszam za zamieszanie
pozdrawiam
__________________
Życie to je bajka
jazdamax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2007, 18:18   #67
Kristoff
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
Domyślnie

Eee, jakie tam zamieszanie.. Faktycznie laicy mogą nie rozróżniać, więc dałeś wyjaśnienie. Czy ktoś może potwierdzić albo zaprzeczyć, że istnieją podgrzewacze OR razem z filtrem, które nie wymagają oddzielnego zbiornika? Mam wrażenie, że coś takiego widziałem w necie, ale że podczas grzebania w sieci wtrysnąłem sobie ze cztery piwka, gdzieś mi to umknęło, a historię mam wyczyszczoną.
pozdrawiam z Gdyni
Kristoff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2007, 19:34   #68
seba02121
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-03-2007
Skąd: Łódź
Model: MKII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 2000
Postów: 50
Domyślnie

Witam.No to ja nie mam takiego problemu jak Wara.Robie miksa 75% roślinki 25% napędu i nawet na zimnym motorze nic nie kopci na biało.Śmigam już tak od roku(niewliczając zimy)i jest gites :fcp1
Ostatnio byłem zmuszony wlać samego napędu(brak ciekawej promocji w marketach :fcp2 )to dopiero mi auto z muliło :fcp24
Po wyjeżdzeniu czystej ropy wlałem znów miksa...i kopyt wrócił :fcp14
__________________
Skrzynia Basowa Magnat Xpress 12 + Wzmak Voice Kraft MB 900

CB-TTI-770+Antena Hustler

Mnie Smakuje Zimne Piwo....A Mondeo Bio Paliwo;-)

MK I To Auto....Które kupić warto....1.8 TD Oczywiście....
seba02121 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2007, 08:09   #69
Kristoff
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
Domyślnie

Seba, a jaką masz pompę wtryskową? Ja mam Lucasa, po remoncie.. Za cholerę nie ciągnie mi na rzepaku, nawet na miksie z ON. Szarpał, przygasał, dym z rury jak cholera. A jak dostał czystego ON idzie jak należy.
Kristoff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2007, 09:43   #70
Wara
ford::average
 
Avatar Wara
 
Zarejestrowany: 14-12-2006
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6D
Rocznik: 1987
Postów: 126
Domyślnie x

Ogólnie to na wszystkich forach o rzepaku piszą że lucas nie daje rady na rzepaku , tylko bosch potrafi sobie poradzić. Jak to się dzieje, to o tutaj jest mnóstwo inf o pompach i rzepaku (NAPRAWDĘ POLECAM PRZECZYTAĆ!!) ----> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


a tu post dla seby, żeby zobaczył co może się stać gdy silnik chodzi na czystym OR albo mixie:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nie jest to regułą, ale na elektrodzie też byl o tym temat, koleś zatarł fergusona.

W uproszczeniu jest tak, że ten syf który się nie spali i zostanie w cylindrze dostanie się do oleju, zatka filtr oleju... uniemożliwi smarowanie silnika... Choć w najlepszym przypadku to po prostu zasyfi wtryskiwacze tak, że będzie je trzeba wymienić..
Wara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.