|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-05-2007, 22:53 | #61 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
|
Mam pompę wtryskową Lucas typu DPC do silnika 1,8 TD w Escorcie i jakoś mieszanka ropy z rzepakiem nie wpływa dobrze na pracę silnika. Wręcz przeciwnie. Moim zdaniem nierównomierna praca i tracenie mocy wynika z tego, że paliwo ma za dużą lepkość i wtrskiwacz nie może go dobrze rozpylić. Dlatego szukam jakiejś chemii, która by obniżyła lepkość mieszanki ON-OR.
Pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski sprawdzone. |
26-05-2007, 16:02 | #62 | |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Szczecin
Model: Focus
Silnik: 1.6Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 26
|
Cytat:
__________________
Życie to je bajka |
|
27-05-2007, 08:10 | #63 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
|
Te pojęcia są używane zamiennie, choć oznaczają dwie różne rzeczy. Za opory przepływu w instalacji paliwowej odpowiada lepkość, producenci paliw odnoszą się do lepkości kinematycznej. Oczywiście w podwyższonej temp. maleje lepkość (czyli zmniejsza się tarcie między przemieszczającymi się wartewkami płynu) oraz gęstość. Ale przy rozpatrywaniu zagadnia przepływu, także przez wtryskiwacze, lepiej jest posługiwać się lepkością.
|
27-05-2007, 10:35 | #64 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Szczecin
Model: Focus
Silnik: 1.6Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 26
|
my to rozumiemy od strony fizycznej
ale powiedz komuś że miód ma małą lepkość :fcp26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam
__________________
Życie to je bajka |
27-05-2007, 12:22 | #65 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-12-2006
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6D
Rocznik: 1987
Postów: 126
|
x
Lepkość panowie, lepkość jest kluczowym elementem utrudniającym przepływ paliwa roślinnego. A żadna mieszanka nie jest dobra dla silnika (chyba ze jak się dodaje 5% do opałowego to zdrowo jest). Żeby silnik dobrze pracował na roślinnym to musi byc podgrzany przed pompą i to solidnie. Ja tak mam i kultura pracy jest lepsza, brak spadku mocy. Samochód pali nieco mniej roślinnego niż ropy, a poza tym mniej dymi niż na ropie. (wg badań na roślinnym spaliny dają o 40% mniej CO2 oraz cząstek stałych)
Po podgrzaniu roślinny ma niezłe parametry jako paliwo, jego wartość opałowa jest w pełni wykorzystana. Jak jest na zimno, nawet w mieszance, to jego wartość opałowa nie jest wykorzystana bo wtryski nie rozpylają paliwa należycie. Ot problem rozwiany. Jak ktoś nie wierzy to powiem że u mnie jeśli na nierozgrzanym silniku przełącze na olej roślinny to z wydechu daje bialo siwy dym i spada moc. -co bardziej oblatani wiedza że to objaw złej pracy wttrysków. Ntomiast gdy przełącze na dogrzanym silniku nie ma spadku mocy dym jest tylko i wyłacznie czarny. (Badania na silniku 1.6D z przebiegiem 592tys. ) |
27-05-2007, 13:11 | #66 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-04-2007
Skąd: Szczecin
Model: Focus
Silnik: 1.6Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 26
|
niepotrzebnie narobiłem zamieszania
:fcp19 lepkość maleje wraz ze wzrostem temperatury wzrost temperatury powoduje zmniejszenie gęstości Zimny OR jest zbyt gęsty by mógł swobodnie przenikać przez materiał filtrujący i być swobodnie rozpylany przy wzroście temp. to się zmienia i ta kwestia nas interesuje. lepkość fizyczna jest wartością określającą tarcie wewnętrzne cieczy lepkość organoleptyczna (klejowa) określa nam czy coś sie klei czy nie oto mniej więcej mi chodziło więc jeszcze raz przepraszam za zamieszanie pozdrawiam
__________________
Życie to je bajka |
27-05-2007, 18:18 | #67 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
|
Eee, jakie tam zamieszanie.. Faktycznie laicy mogą nie rozróżniać, więc dałeś wyjaśnienie. Czy ktoś może potwierdzić albo zaprzeczyć, że istnieją podgrzewacze OR razem z filtrem, które nie wymagają oddzielnego zbiornika? Mam wrażenie, że coś takiego widziałem w necie, ale że podczas grzebania w sieci wtrysnąłem sobie ze cztery piwka, gdzieś mi to umknęło, a historię mam wyczyszczoną.
pozdrawiam z Gdyni |
27-05-2007, 19:34 | #68 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-03-2007
Skąd: Łódź
Model: MKII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 2000
Postów: 50
|
Witam.No to ja nie mam takiego problemu jak Wara.Robie miksa 75% roślinki 25% napędu i nawet na zimnym motorze nic nie kopci na biało.Śmigam już tak od roku(niewliczając zimy)i jest gites :fcp1
Ostatnio byłem zmuszony wlać samego napędu(brak ciekawej promocji w marketach :fcp2 )to dopiero mi auto z muliło :fcp24 Po wyjeżdzeniu czystej ropy wlałem znów miksa...i kopyt wrócił :fcp14
__________________
Skrzynia Basowa Magnat Xpress 12 + Wzmak Voice Kraft MB 900 CB-TTI-770+Antena Hustler Mnie Smakuje Zimne Piwo....A Mondeo Bio Paliwo;-) MK I To Auto....Które kupić warto....1.8 TD Oczywiście.... |
30-05-2007, 08:09 | #69 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-05-2007
Postów: 14
|
Seba, a jaką masz pompę wtryskową? Ja mam Lucasa, po remoncie.. Za cholerę nie ciągnie mi na rzepaku, nawet na miksie z ON. Szarpał, przygasał, dym z rury jak cholera. A jak dostał czystego ON idzie jak należy.
|
30-05-2007, 09:43 | #70 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-12-2006
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6D
Rocznik: 1987
Postów: 126
|
x
Ogólnie to na wszystkich forach o rzepaku piszą że lucas nie daje rady na rzepaku , tylko bosch potrafi sobie poradzić. Jak to się dzieje, to o tutaj jest mnóstwo inf o pompach i rzepaku (NAPRAWDĘ POLECAM PRZECZYTAĆ!!) ----> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
a tu post dla seby, żeby zobaczył co może się stać gdy silnik chodzi na czystym OR albo mixie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Nie jest to regułą, ale na elektrodzie też byl o tym temat, koleś zatarł fergusona. W uproszczeniu jest tak, że ten syf który się nie spali i zostanie w cylindrze dostanie się do oleju, zatka filtr oleju... uniemożliwi smarowanie silnika... Choć w najlepszym przypadku to po prostu zasyfi wtryskiwacze tak, że będzie je trzeba wymienić.. |