|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-04-2007, 07:58 | #1 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
Silnik stracil moc podczas jazdy, nie mozna go uruchomic
Witam wszystkich, mam Wielki problem z moim mondkiem 2 tygodnie temu jadac autostrada po prostu przestal reagowac na pedal gazu , zaczal zwalniac i w efekcie zgasl. Pierwsze co odkryłem to padl bezpiecznik( pod maska silnika po prawej stronie w skrzynce obok patrzac z przodu prawego amorka) , który jest odpowiedzialny mn. za rozrusznik (wiem to ponieważ gdy mondek padl palily się tylko kontrolki a rozrusznik nie chciał zakręcić, po wymianie (ma 20A) rozrusznik zakręcił ALE silnik nie chciał zaskoczyc tylko szczelilo w rure i bezpiecznik padl ponownie. Z braku zamiennikow wstawiłem 25A i rozrusznik kreci normalnie ale silnik nie chodzi tylko wali w rure. Podczas holowania prubowalem go odpalic (noc slabe ako(troche się naczekałem na pomoc) brak wspomagania itd.)silnik zaskoczyl ale nie chciał reagowac na pedal gazu, tak przez ok. 20 km?! Na nastepny dzien zorganizowałem mechanika (jestem w Irlandii) mój mondek był holowany 10 km i podczas kolejnej pruby odpalenia był brak reakcji na pedal gazu, jak wcisnąłem gaz do oporu to było słychać takie buczenie jakby zatkalo się filtr powietrza (pamiętam czasy FSO125P). A swiece po tej historii z autostrada wymienilem , iskra była na pierwszej na reszcie nie sprawdzałem.
Na 2 dni przed tym zdarzeniem z autostrada wlalem plyn do czyszczenia wtryskow i do dodania oktanow , zbiornik miałem prawie pusty – najpierw wlalem specyfiki a pozniej benzyne do pelna, po czym pojechałem na zakupy w sumie ok. 20km i było ok. Pozniej stalo się jak opisuje powyżej. Najgorsze jest to , ze mechanik trzyma mondka 2 tyg i dzwoni , ze nie może go naprawic, Po rozmowie z inny gosciu mowi mi , ze jak to będzie komputer to lepiej go złomować, Kurcze jestem zalamany – dalem za niego 12000 plus wpakowałem już prawie DRUGIE TYLE! Jestem na tyle zdesperowany żeby kupic naszemu jakiemus dobremu mechanikowi od mondkow bilet lotniczy do mnie w 2 strony wraz z kosztami podróży… byle go naprawic. Jeszcze jedno jakis miesiąc może 1,5 temu czasami nie chciał i odpalic i sobie szczelil (stad po rozmowie ze sprzedawca na stacji był pomysl na wlanie tych specyfikow) Pozdrawiam Wszystkich Tomasz Zajakala Jeżeli to ma jakies znaczenie to mondek gaz widział 7m-cy temu, jezdze tylko tutaj na benzynie. |
21-04-2007, 08:35 | #2 |
ford::professional
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
|
tomaszz-31, spokojnie.... musisz sprawdzić:
świece przewody wysokiego napięcia cewkę zapłonową jeśli padł komputer to w Polsce koszt używanego (z rozbitka to około 100pln) nie wiem jak w Irlandii z programowaniem. sprawdź wpierw te 3 rzeczy! może zaraz koledzy się podłączą pod temat i pomożemy... |
21-04-2007, 13:08 | #3 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
Witam ponownie, z tego co pamietam tj napisalem powyzej iskra byla na swiecy, na chwile obecna samochod jest jeszcze u starego mechanika (niestety nie posiada on komputera do podlaczenia mego mondka.
Czy zeby podlaczyc komputer silnik musi chodzic - pytam bo gdzies slyszalem , ze tak musi byc zeby mozna bylo zdiagnozowac usterke. Jezeli tak nie jest to bede staral sie poszukac innego mechanika z komputerem... [ Dodano: 2007-04-21, 13:13 ] PS. Tutaj za wymiane kompa chca ok 1,5tys EURO!!!!!!! [ Dodano: 2007-04-21, 14:38 ] Czy objawy uszkodzenia wtrysku w dieslach i benzyniakach jest taka sama? Przegladajac forum natknalem sie na problem z mrugajaca sprezynka, gdzie z fragmentu postu wynika , ze jak mam uszkodzony wtrysk to slychac spalanie stukowe. Ten przypadek akurat dotyczyl diesla 2.0TDCi. U siebie tez slyszalem jakis czas przed ta historia jak na wolnych obrotach cos klekotalo (tj zawory). ??? :fcp5 |
21-04-2007, 17:25 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
tomaszz-31, diesel i benzyna to zupełnie inna historia. W dieslach TDCI wtrysk odbywa się przy ogromnych ciśnieniach i wtryskiwacze są bardzo precyzyjnymi elementami. Wtrysk do benzyny to prymityw w porównaniu z TDCI. Klekoczące zawory raczej nie są wynikiem uszkodzenia wtryskiwaczy tylko samych zaworów.
A czy ten twój obecny mechanik zdiagnozował co konkretnie nie działa? Musisz sprawdzić czy jest iskra. Jeśli jest to czy paliwo dociera do wtryskiwaczy (do szyny). Jeśli tak to czy prąd dochodzi do wtryskiwaczy. Metodą kolejnych eliminacji trzeba dojść co nie działa. |
21-04-2007, 17:38 | #5 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
Iskra jest bo sam sprawdzalem, co do reszty bede wiedzial jutro jak bede cholowal mondka z powrotem, na chwile obecna dowiedzialem sie , ze sprawdzal jakies sensory na wtryskiwaczach... Ilechu, jak przywioze samochod jak w najprostrzy sposob moge sprawdzic czy paliwo dociera do wtryskow (mam jakas podstawowa wiedze o mechanice, wiec jak sie wkurze to sam wezme sie za szukanie)? Czy samo odkrecenie pokrywy cos da, cos bedzie widac czy szukac glebiej, mam miernik jezeli odlacze wtyczki przy wtryskach jakie powinno byc napiecie?
Wciaz nie mam odp. czy da cos podlaczenie kompa jezeli silnik nie dziala... Z gory dzieki za kazda pomoc :fcp4 |
21-04-2007, 19:22 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: łask
Model: mondeo
Silnik: 1.8 lpg
Rocznik: 94'
Postów: 249
|
z tego co piszesz to czasem zapala ale pracuje jakby mu brakowało paliwa może filtr zapchał sie tym specyfikiem spróbuj go wymontować i zastąpić na czas próby wężykiem jak będzie ok to już wiesz co dalej będę myślał dalej pozdro
|
21-04-2007, 20:09 | #7 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
No tj by chcial (ale to bylo TYLKO jak bylem holowany) na postoju nie chce tylko strzela w rure :fcp25
[ Dodano: 2007-04-23, 21:36 ] Witam ponownie, odebralem popsutego mondka od mechanika - pompa podaje paliwo do wtryskiwaczy, sprawdzil jakies sensory na spryskiwaczach i niby wszystko jest ok, wspomnial, ze MUSI byc cos innego co jest w tym samym ukl. elekrt. co rozrusznik , poniewaz to bylo przyczyna wywalenia bezpiecznika. ALE teraz WYMIEKLEM - jestem juz pod domem, podnosze maske A TAM WSZYSTKO CO JEST Z ELEKTRYKI JEST ROZLACZONE :fcp15 Teraz to juz na pewno potrzebuje dobrego mechanika w Dublinie. Moze jest ktos z forum w Dublinie , kto moglby pomoc lub polecic kogos? H E L P Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [ Dodano: 2007-04-25, 23:02 ] Kurcze pokazalem mondka kilku mechanikom i nikt sie nie chce podjac naprawy, naprawde nikt z forumowiczow nie jest w Irlandii (na tyle Nas co tu zyjemy to az nie mozliwe) - Please H E L P / na logike to chyba nie jest trudno polaczyc z powrotem jak ktos ma doswiadczenie? Tylko znalezc tego Kogos... [ Dodano: 2007-04-25, 23:28 ] a tak na marginesie to jak mozna usunac kogos z listy ignorowanych urzytkownikow, przez przypadek kliknalem tam gdzie niepowinienem i w efekcie jeden fajny forumowicz jest tam gdzie niepowinien byc :fcp19 [ Dodano: 2007-05-16, 06:27 ] Problem rozwiazany - uszkodzona cewka zaplonowa generowala iskre tylko na 1 i 4 swiecy , 2 i 3 byla bez :fcp26 pozdr |