Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Skrzynie automatyczne
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-04-2007, 13:51   #1
kryho79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2006
Skąd: Turawa
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie Kilka prostych pytan(uzylem funkcji szukaj - odp. brak)

Ford Mondeo październik 2002 (tdci -130KM) skrzynia tiptronic pieciobiegowa:
1. Jadac na manualu mam 5 biegow - jesli uzywam trybu automatycznego(tez mam przeciez 5 ale....) biegow przy zimnym silniku jest jakby wiecej - czy moze chodzi tu o jakies nadbiegi? Dlaczego tak mniemam? Jade na automacie, przelaczam na manual widze bieg nr 3 przelaczam na automat i patrze na obroty jadac coraz szybciej ale tak zeby nie redukowal i widze zmienia bieg raz, zmienia bieg 2 raz i zmienia bieg 3 raz (wychodzi ze 6 biegow)Czemu?
2. Tylko przy predkosc 80km/h jak jade spokojnie i chce przyspieszyc (ale tez zeby nie redukowal) odczuwalne jest szarpniecie - z czego to moze wynikac. Nie jest to predkosc przy ktorej automat sie "gubi" i nie wie czy ma redukowac czy przyspieszac na tym samym biegu?
3. Na to pytanie odpowiedzialem sobie chyba sam(po przeczytaniu uwag na stronie automat.pl), ale moze sie myle:
Przy ruszaniu np. spod swiatel wrzucalem z N na D i jak chcialem szybciej ruszyc bylo slychac cos jak uderzenie/szarpniecie(przeczytalem pozniej, ze w automacie raczej nie zmienia sie w czasie postoju z pozycji D na N bo to i tak nie szkodzi skrzyni) i tu moje pytanie, a czy jak wrzucalem z N na D i chcialem ruszyc szybciej to ten stuk/szarpniecie jest normalne?(skrzynia potrzebowala troche czasu na to zeby zaskoczyc a ja juz chcialem jechac wiec od razu dostaje za duzo obroty i dlatego puknela/szarpala).
4. Gdzie w okolicy Kędzierzyna-Koźla (woj. opolskie) mozna znaleźc speca od asb?
5. Czy sie myle czy w moim samochodziku nie idzie sprawdzic poziomu oleju w skrzyni i co powinienem wlac (jaki plyn) by szlo wszystko jak burza - jeszcze nie zmienialem nigdy oleju w skrzyni, wiec nie wiem nawet gdzie i jak mozna spuscic z niej olej, gdzie jest filtr(czy trzeba rozpinac skrzynie) itd. Po prostu wszystko co jest o tej skrzyni tiptronic 5 biegow montowanej w mk3.
Dzieki wielkie dla tych ktorzy nie napisza mi od razu uzyj funkcji szukaj - robilem to, ale konkretow brak.

__________________
Jesli masz TDCI to badź pewien ze migająca sprężynka odezwie sie i u Ciebie.

Ostatnio edytowane przez SRS ; 30-10-2019 o 16:47
kryho79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2007, 14:48   #2
frompoland
ford::professional
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
Domyślnie

kolego, pomimo że mam ciut starsze auto i trochę inną skrzynię muszę ci podpowiedzieć że jazdy a automatem trzeba się nauczyć. Raczej nie wrzucać biegów jak w ciągniku rolniczym i jak dojeżdżasz do świateł to nie wrzucaj na N bo jak wrzucisz później na D i dasz gazu to skrzynia szaleje. Trzymaj na hamulcu i przy zmianie świateł puszczasz nogę i lekko gazu. Co do szarpnięć to zależy jak jedziesz i jak dodajesz gazu jak wciskasz przy tych 80km/h i oczekujesz Bóg wie czego to można odczuwać szarpnięcie ale jeśli jedzie się równomiernie i dodaje gazu stopniowo to powinno być okej.
Co do filtra oleju to jak chcesz go wymienić to musisz rozbierać skrzynie (moim zdaniem przy tym roczniku bez sensu) a wymiana oleju pobieżnego przeglądu to koszt do 500pln u specjalistów od ASB.
powodzenia i nie kombinuj za bardzo, nie machaj wajchą od biegów jak Pawlak cepem a skrzynia powinna ci służyć.
frompoland jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2007, 15:02   #3
kryho79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2006
Skąd: Turawa
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie

bez obaw - machac nie macham(bo w koncu doszedlem do tego - zajelo mi to 2 tyg, a auto mam juz troche - ze nawet jak dam na z N na D to lepiej nie szalec z gazem), a od jakiegos czasu wiem juz ze nie trzeba zmieniac z D na N.
Co do wymiany oleju i filtra - autko ma przejechane 120 tys km wiec w sumie to wedle tego co pisza na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to powinno byc jut to zrobione przynajmniej raz.
"Co do szarpnięć to zależy jak jedziesz i jak dodajesz gazu jak wciskasz przy tych 80km/h i oczekujesz Bóg wie czego to można odczuwać szarpnięcie" - nie oczekuje zbyt wiele - nie chce szarpniec przy normalnej jezdzie i dodam jeszcze to:
"jest to moment zalaczenia sie Lockup, on w wiekszosci skrzyn wlasnie przy okolo 70-80km/h jest zalaczany, a lockup to najprosciej mowiac zlikwidowanie poslizgu na konwerterze i spiecie go na sztywno..."
wiec moze to o to chodzi?[/i]
__________________
Jesli masz TDCI to badź pewien ze migająca sprężynka odezwie sie i u Ciebie.
kryho79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2007, 15:09   #4
frompoland
ford::professional
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
Domyślnie

Cytat:
Napisał kryho79
nie oczekuje zbyt wiele - nie chce szarpniec przy normalnej jezdzie i dodam jeszcze to:
nie rozumiem? nie chce szarpnięć przy normalnej jeździe? a kto chce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. u mnie nic nie szarpie a co do oleju i filtra wymień tylko olej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie daj sie naciąć filtr wymienisz koło 200 000 - 250 000 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
frompoland jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2007, 15:17   #5
kryho79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2006
Skąd: Turawa
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie

no nikt pewnie nie chce ale osobliwe wydaje sie, ze tylko przy 80 km/h cos takiego sie dzieje - to jest cos takiego jabys jechal w manualu na 5 biegu (tez te 80 km/h)ale z puszczonym pedalem gazu i go wcisnal by jednak przyspieszyc - zastanawiam sie czy to aby nie jest poduszka jakas, ale dzieki za sugestie

[ Dodano: 2007-04-20, 16:18 ]
a co myslisz o tym spieciu na stale i czemu mi sie wydaje ze mam wiecej biegow niz mam?
__________________
Jesli masz TDCI to badź pewien ze migająca sprężynka odezwie sie i u Ciebie.
kryho79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2007, 15:26   #6
frompoland
ford::professional
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
Domyślnie

kryho79, nie znam sie na tiptrpnicu sorrki musisz gadać z kimś kto się zna...
frompoland jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2007, 15:27   #7
kryho79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-02-2006
Skąd: Turawa
Model: Mondeo
Silnik: TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie

ok i tak dzieki za fatygeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Jesli masz TDCI to badź pewien ze migająca sprężynka odezwie sie i u Ciebie.
kryho79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2007, 20:17   #8
Pepik1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-08-2006
Skąd: świętokrzyskie (TKN)
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 269
Domyślnie

Powiem Ci że ja też czasami odczuwam tak jakby były jeszcze półbiegi ale nie przejmuję się tym widocznie tak musi być. Myśle że może to być związane poniekąd z tym że sterownik silnika utrzymuje podwyższone obroty dopóty, dopóki olej w skrzyni nie osiągnie odpowiedniej temperatury.
Co do wymiany olejy to już zgłupiałem. Poprzedni właściciel twierdził ż e w tych skrzyniach (JATCO) oleju absolunie się nie zmienia z drugiej strony myśle że frompoland trochę dłużej pomyka automatem ode mnie i w tym temacie jego wiedza jest trochę bogatsza.

pzdr
__________________
"Bogactwo nie jest ulgą w kłopotach - jest tylko zmianą kłopotów"
Pepik1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2007, 15:48   #9
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie

kryho79, oczywiście że to lock-up, wydaje sie wtedy że masz 6 biegów, ja mam skrzynię 4 biegową a też jest wrażenie jakby miała 5 biegów, jak jadę to czyję 1 potem 2 potem 3 potem jest lock-up i dopiero za chwilkę 4, lock-up to widać na obrotomierzu, normalnei jak biegi zmienia to obroty spadają znacząco a lock-up to tylko tak o jakieś 500 rpm.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2007, 13:26   #10
stanisz
ford::advanced
 
Avatar stanisz
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: Warszawa
Model: FORD MONDEO MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 273
Domyślnie

Witam,
Kupiłem w tym miesiącu Mondeo 2003 TDCI 130 KM w wersji Ghia skrzynia tiptronic.
Samochód sprowadziłem z Belgii, jeśli chodzi o spalanie to przez całe Niemcy pokazywał mi 6,2/6,3 na 100 km. Po dwóch tygodniach jazdy po mieście (Warszawa - przerąbane korki) pokazuje na dzień dzisiejszy 7,4/100 km.
Samochód jest super, prowadzi się bardzo przyjemnie i szybko sie rozpędzić też można :fcp1
Na niemieckiej autostradzie miałem 208 km/h (udokumentowane zdjęciem prędkościomierza) :fcp2
Ale mam jeden problem, mam nadzieję że nic poważnego - co jakiś czas podczas jazdy słyszalny jest jakiś chrobot moim zdaniem ze skrzyni, czuć w tym momencie też to pod pedałem gazu, mam wrażenie że występuje przy redukcjach. Odgłos jest taki jak by się wjechało na te biały pasy na szosie które powodują nieprzyjemny odgłos pod oponami.
Powyżej 100km/h i stałym biegu już takie zjawisko nie występuje.
Może macie jakąś wiedzę i pomysł co to może być ? Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
__________________
MK4 TITANIUM X 1.8 TDCI 125 KM
stanisz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.