|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-04-2007, 09:45 | #41 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-04-2007
Skąd: WWE
Postów: 4
|
Witam,
Jestem tu nowy ale chciałbym podzielić się moimi spotrzeżeniami. Przed Mondeo jeździłem Vectrą 1993, 2 litry 150 Km :fcp27 . To była maszyna. :fcp2 Teraz mam V6, pali tyle samo co Vectra, przyśpiesza do 100 tak samo ALE wyprzedzanie szybsze, cisza i spokój, zawieszenie miększe, bardziej dziurowybieralne, lepiej na zakrętach trzyma, fotele wygodne i jeszcze raz cisza. Przed Vectrą miałem Audi 80 B3 i powiem że Mondeo lepsze. O tym, że Mondeo za te samą kaskę to Audi będzie znacznie lepiej wyposażone to nie mówię. Silnik 1,6 to jest w sam raz w Escorcie, nie w Mondeo - zbyt ciężki.
__________________
...Tylko bracia założyciele nas uratują... |
17-04-2007, 11:15 | #42 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-04-2007
Postów: 26
|
Cytat:
Hyundai z silnikiem 1,5 '96 był dużo lżejszy miał twardsze zawieszenie i na dziurach tak nie wybierał jak Mondeo, ale mniej palił. Do tego gorzej się prowadził (słabo drogi trzymał), przyspieszenie porównywalne. Vectra z silnikiem 1,8 '92 wydaje mi się, że miała bardziej miękkie zawieszenie, ale niewiele. Prowadziła się równie ładnie, przyspieszała troszkę wolniej, ale nie dużo. Tylko jedną miała wadę, ZERO WYPOSAŻENIA oprócz wspomagania i dlatego właśnie z pośród tych wszystkich aut wybrałem właśnie Mondeo. Cenowo najbardziej korzystnie, pełne wyposażenie, bardzo dobrze się prowadzi i jest chyba najbardziej cichym autem z tych wszystkich. I to wszystko... |
|
17-04-2007, 12:07 | #43 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-06-2006
Skąd: Poznań
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 51
|
A ja wczoraj po kolejnym tankowaniu upewniłem się że odkryłem jak zoszczędzić litr paliwa nie odmawiając sobie przyjemności :fcp18
Jak kupiłem mondziaka mkIII TDDI to się troszkę przeraziłem - pierwszy bak i spalanie rzędu 9l/100. Na forum wyczytałem że pierwsze mondziaki mają coś ze sterownikiem klimy że sprężarki nie wyłącza. Wieć drugi bak był już w prawdziwym trybie "eko" jeśli chodzi o klimę - wynik: 8,5. No ale to jeszcze wydawało mi się sporo. Więc postanowiłem sobie że dopóki temperatura nie wejdzie na 1/4 skali nie będę przekraczał 1800 obrotów (żeby się turbo nie włączyło). Oczywiście nie dotyczy to przyspieszania - do 2100-2200 - a potem czwórka lub piątka i 1800 obrotów po rozpędzeniu. Cały proces nagrzewania trwa około 5 minut, a kiedy już minie... rura i 120/130 km/h, dynamiczne wyprzedzanie i brak jakichkolwiek względów na zużycie paliwa. Dojeżdżam codziennie do miasta do pracy, tak więc cykl wychodzi około 60% miasto - 40% trasa. Jeżdżąc w ten sposób spalanie spadlo do... 7,2 :fcp7 I to jest to o co mi chodziło :fcp18 Dodam jeszcze że po takim "delikatnym" rozgrzaniu silnika zupełnie inaczej się on zachowuje. Jest cichszy, równiej chodzi i wydaje się mocniej ciągnąć. A te pierwsze 5 minut z prędkościa 90km/h na trasie da się jakoś przeżyć... |
17-04-2007, 15:28 | #44 | |||
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
|
Cytat:
Cytat:
jakie są róznice między mondeo mk1 a escortem? Cytat:
2-5km slyszalem ze w zime na takich krutkich trasach pali po 12-14/100 silnik 1,6 a 16l/100km silnik 1,8 a Wy piszecie o 10l dla 1,8 |
|||
17-04-2007, 15:36 | #45 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-04-2007
Postów: 26
|
16l/100 dla silnika 1,8 :fcp15 :fcp7 :fcp7 :fcp7 To mój 2 litry musiałby palić z 20l/100 :fcp18 Jest to bzdura, chyba, że cała droga na pierwszym biegu :fcp13
[ Dodano: 2007-04-17, 16:47 ] zegarek2006, ja widzę, że ty byś chciał mieć auto z przyspieszeniem do setki w 3 sekundy, spalaniem w granicach 3l/100km, podczas jazdy aby był przyklejony do drogi, w środku cisza jak w lesie i to o 12 w nocy. Muszę cię rozczarować, nie ma takich samochodów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
17-04-2007, 16:24 | #46 | |
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
|
Cytat:
spalanie w granicach 12l/100km ale naprawde max a osiągi do 15s/100km 180km/h max mi wystarczy moze inaczej powiem chce aby moje mondeo bylo szybsze od fiata CC 900, uno 1,0 itp. a wyciszenie zeby bylo takie jak w audi 80 a silnik 1600 90km ma: prędkość maksymalna : 180 km/h przyspieszenie 0-100 km/h : 13,5 sek wg [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wiec to zadawalające osiągi jak na najslabszy silnik niewiem dlaczego uważacie go za mulowaty |
|
17-04-2007, 17:38 | #47 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-04-2007
Postów: 26
|
Cytat:
|
|
17-04-2007, 18:56 | #48 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
|
Cytat:
bo sie zastanawiam nad zakupem mondeo mk1 a cc 900 a jak rzeczywiscie będzie mial te 13,5s to dla mnie będzie super a w realiach moze miec nawet kilka sekund wiecej przeciez to są dane dla nowego silnika i jeszcze na korzyść moze ktos mierzył czas mk1 1,6 do 100km/h lub v-max? |
||
18-04-2007, 08:47 | #49 | |
ford::average
Zarejestrowany: 01-06-2006
Skąd: Poznań
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 51
|
Cytat:
|
|
20-04-2007, 09:02 | #50 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: Mrozy
Postów: 53
|
Mondeo kombi 1,8. Same miasto 10 l, cykl mieszany ok 8,5- 8,8l trasa z klimą i jazdą ok 120-130km/h to spalanie ok 7,2-7,4. Raz tylko udało mi się zejść do 6,7 (sam nie do końca wiem jak, może wiało w "plecy") :fcp2
Przyśpieszenie jak dla mnie słabe, a porównując na "oko" lub katalogowo z Corollą 1,4 (miałem taką wcześniej) podobne. Chociaż.... hmmm... Corollka chyba lepiej się zbierała przy wyższych prędkościach. Większa moc Mondka ma się wprost proporcjonalnie do większej masy i do większego spalania... Pozdrawiam.
__________________
Kamil75, Galaxiak 1,9 tdi + wirus :-)) |
|
|
|