|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-04-2007, 21:04 | #1 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: SportKa
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2004
Postów: 196
|
Wymiana tarcz hamulcowych bez wymiany klocków?
Pogieły mi się tarcze, na tyle że drży kierownica i pedał przy hamowaniu. Sprawdzałem i to napewno pogiete tarcze (nie amory itp).
Problem w tym, że koło 7-8 tyś km temu wymieniałem klocki na Texstary (czy jakoś tak) i się zastanawiam czy muszę je teraz wymieniać razem z tarczami? Czy ma to negatywny wpływ na nowe tarcze, zwłaszcza, że te klocki praktycznie od poczatku pracują z krzywymi tarczami? Drugie pytanie dotyczy tarcz ATE Power Disc bo takie mam w sumie w wydaje mi się korzystnej cenie 130 PLN sztuka, ale słyszałem, że te tarcze szykbo się kończą, zwłaszcza z seryjnymi klockami. Czy ktoś testował taki zestaw? |
08-04-2007, 22:39 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
a moze wine za pokrzywione tarcze ponosza wlasnie klocki ? ja bym je wymienił na nowe - chyba że znasz przyczyne pokrzywienia tarcz
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
09-04-2007, 10:51 | #3 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: SportKa
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2004
Postów: 196
|
Ale dlaczego miały by klocki je pokrzywić, za bardzo grzały tarcze? Tak naprawde nie wiem co jest bezpośrednia przyczyną wykrzywienia sądze ze gdzieś zaliczyłem wode jak były gorące.
|
09-04-2007, 11:50 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
jak "przypalisz" klocki to traca czesciowo one swoje właćciwości i musisz mocniej deptać co powoduje wieksze rozgrzewanie tarcz. Przy hamowaniu z duzej predkości mogło wlaśnie dojść do pokrzywienia tarcz. Koszt klockow nie jest przeciez jakiś ogromny - wiec.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
11-04-2007, 19:39 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-10-2004
Skąd: Szczecin
Postów: 14
|
nowe tarcze zawsze z nowymi klockami
textary jako klocki nie są złe nie pylą sie az tak mocno (wazne przy alusach) tarcze ATE tez do złych nie nalezą jak dla mnie wymień teraz komplet klocki sie zawsze szybciej kończa niz tarcze jak Ci tamtych szkoda to został na koleją wymiane choć dla mnie to sie mija z celem |
11-04-2007, 21:31 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-09-2005
Postów: 99
|
Jeśli powierzcnie klocków masz równe i są równo zużyte to śmiało używaj ich dalej (bo czemu nie). Robilem tak i bez problemu
|