|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-04-2007, 11:40 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-12-2006
Model: Fikus I kombi
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 138
|
Czy zagłębiłeś się w tekst do którego link podałeś? Autor pisze byleby napisać, nieważne co. Sens typu: masło maślane. A jak umieszczę stronę w necie, że zwykły facet nic nie mający wspólnego z jogą może sam sobie loda zrobić. A Ci co nie potrafią to patafiany - to w to też uwierzysz ? Tekst dobry dla wieśtuningowców.
|
04-04-2007, 19:02 | #12 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-02-2007
Skąd: HOLANDIA
Model: FOCUS
Silnik: 1.5 Eco Blue 120 km
Rocznik: 2019
Postów: 126
|
Nie wierzysz nie musisz!Poczytaj opinie klientów to może to rzuci troche swiatła na tą twoją jogę.Spróbuj sam(wypożyczają magnetyzery do testów za kaucją)ja też wziełem "tylko"do testu i mam do dziś.A wieś tuning to PIONIER na tylnej szybie i dupna kolumna na tylnej półce :fcp2
__________________
Było MkI 1.8 16v.Było mk2 1.6 90KM i średnie na 367500km koło 4.1l/100km Były 2x MkIII 1.6 TDCI 105 KM (4,4l/100km) Teraz MkIV 1,5 EcoBlue i zaczynam jeżdzić... |
05-04-2007, 10:55 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-12-2006
Skąd: Ustka
Postów: 23
|
Witam,
tylko olej Motul 5W30 dedykowany dla Forda. U mnie przez pierwsze 10000km był 5W30 Formula E od forda. Ponieważ zmieniłem softa w silniku to po konsultacjach z Masters'ami wlewam Motula dla Forda, zmieniam co 12000km z filtrem a temperatura na silniku podczas pomiaru na hamowni spadła o około 15 stopni!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Pozdrawiam, tyle ode mnie.
__________________
-= Ford RESPECT =- |
05-04-2007, 13:55 | #14 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2005
Skąd: Łódź
Postów: 51
|
Cytat:
Pozdrawiam. |
|
05-04-2007, 17:26 | #15 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-01-2007
Postów: 8
|
castrol edge 5w30, tak zaleca castrol
__________________
dzięki za odpowiedź, palmer |
08-04-2007, 20:18 | #16 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK I,Puma 1,7
Silnik: 1,6 16V...1,7 16V
Rocznik: 2002,2001
Postów: 371
|
Cytat:
Pzdr. |
|
13-04-2007, 20:27 | #17 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-12-2006
Skąd: Ustka
Postów: 23
|
Cytat:
Pozdrówka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
__________________
-= Ford RESPECT =- |
||
15-04-2007, 20:12 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2005
Skąd: Łódź
Postów: 51
|
To nie jest tak, że im wyższa temp. silnika tym lepiej bo będzie większa sprawność układu. Sądzę, że silnik powinien dogrzewać się do temp. przewidzianej przez kostruktora. Jezeli 91-93 stopni jest tą temp. to pewnie wszystko OK
Pozdrawiam |
27-04-2007, 11:07 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-04-2007
Model: Mondeo MKIV Titanium X kombi
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009/2010
Postów: 199
|
Witam,
Zgodnie z wiedza jaka posiadam, olej w silniku oprócz smarowania pełni również rolę chłodziwa (chłodnice oleju). Tak więc temperatura oleju powinna być optymalna tzn. taka przy której olej posiada pełne własciwości smarne i nie starzy się zbyt szybko. Optymalna to znaczy również nie zbyt chłodny. Producenci oleju podają w specyfikacja temp. zapłonu i to tez jest jakis punkt odniesienia. Pozdrwiam [ Dodano: 2007-04-27, 12:14 ] Co do oleju proponowanego przez FORDA to w przypadku Focusa zarówno do benzyny jak i diesela proponowany jest ten sam olej 5W30. Jezdze modelem TDdi. W przypadku takich silników z turbiną ta liczba 30 mnie martwi, ponieważ "turbinowcy" podkreślają że tu lepiej pasuje 40 lub nawet 50. Zwiazane to jest z lokalnymi napręzeniami termicznymi łożysk-panewek turbin. One poprostu nie lubią zbyt rzadkich olejów... Może na forum jest ktos mądrzejszy i mnie pocieszy, że nie mam racji. Obecnie stosuje się ślepo do zalecen FORDA i jeżdżę na 5W30. Pozdrawiam |
28-04-2007, 08:58 | #20 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-02-2007
Skąd: Tbg/Belfast
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 66
|
Ja miałem Fokusa z 1999 r. 1.8 TDDI z przebiegiem 165000 tyś km i stosowałem mobil 1 półsyntetyk i było ok.
__________________
Była Fiesta 1,8 D-1994 , był Focus 1,8 TDDI-1999 , jest Mondeo 2.0 TDDI-2001 !!! for ever Ford!!! |