|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-04-2007, 10:47 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2005
Skąd: BYDGOSZCZ
Postów: 30
|
Problem z ogrzaniem silnika
Ostatnimi czasy pojawił sie u mnie dosc dziwny problem. Silnik mimo dluzszej pracy nie chce sie nagrzac. Wskazuje na to kontrolka na tablicy rozdzielczej oraz to, ze silnik po dluzszej pracy na luzie ma obroty znacznie powyzej 750/min, jakie mial wczesjniej. Podkreślam, że jest to silnik benzynowy. Nie wiem co możnaby bylo zrobic z tym fantem. Przeciez jazda na zimnym silniku to jego katowanie. Wiem,że zbliza sie lato i ten problem raczej powinien zniknac, ale chyba lepiej dmuchac na zimne.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam wyszstkich. |
04-04-2007, 10:51 | #2 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2004
Skąd: Lubuskie
Model: Ford Fiesta MK3,MK4 Ford Mondeo MKI
Silnik: 1,3 1,6
Rocznik: 1992/1996/1996
Postów: 91
|
Witam
Obstawiałbym termostat ( może się nie domykać ; tak było u mnie po wymianie jak ręką odjął ) Pozdrawiam Edmund Dantes |
04-04-2007, 21:13 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-11-2004
Skąd: Londyn
Model: MKIV
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2007
Postów: 1,037
|
Dłuższa praca to pojęcie względne - określ dokładnie - 5 min?, 15 min?, 1 godz?
Co pokazywała kontrolka wcześniej a co pokazuje teraz? A obroty normalnie powinny być około 900 obr.
__________________
Pozdrawiam Kefir |
04-04-2007, 21:21 | #4 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
|
Cytat:
Cytat:
może chodzą ci wiatraki cały czas np.
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika" Jest: BMW E61 LCI 520D Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD były Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936 Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216 |
||
05-04-2007, 11:02 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2005
Skąd: BYDGOSZCZ
Postów: 30
|
Pamietam, ze jakis czas temu jak sie nagrzal to mial dokladnie 750 na luzie, a teraz jest znacznie wiecej kolo 1200-1300. A jesli chodzi o czas pracy to ostatnio bylo to dokladnie 50 min w tym pierwsze 20 min po miescie a reszta trasa. Jak dojechalem na miejsce to kontrolka byla na bialym polu. Co jeszcze zauwazylem, wedlug kontrolki temp. silnika spadala ponizej normy w czasie spokojnej ok 100km/h, bez wyprzedzania, jazdy na trasie.
|
05-04-2007, 14:19 | #6 | |||
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-01-2007
Skąd: Limanowa
Postów: 44
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Na twoim miejscu bym się nie martwił - działa ci po prostu chłodzenie. Kiedyś jak w Passacie zepsuła mi się chłodnica, to w ciągu 30 sek. zagotował mi się płyn, poszły dymy spod maski, wyrzuciło korek i płyn się wylał. Trzeba było otwierać ogrzewanie kabiny na full i przy okazji okna, żeby się nie ugotować. Wierz mi, jeśli chłodzenie nie działa, silnik przegrzewa się bardzo szybko. :fcp27 |
|||
05-04-2007, 15:40 | #7 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 26-09-2006
Skąd: Pułtusk
Model: mondeo
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1998
Postów: 85
|
Jak przy spokojnej jeździe spada temperatura silnika to nie jest dobrze nie ma co sie cieszyć że mamy dobre chłodzenie. Że się chłodzi to OK ale jak za mocno to źle. Obstawiam że sie zepsuł termostat, jeżeli silnik jest zimny powinien być zamknięty tak aby chłodziwo chodziło na tzw. małym obiegu z pominięciem chłodnicy. Jak sie nagrzeje do ok. 90 st. C to się przesuwa otwierając duży obieg i wtedy płyn idzie na chłodnicę a jeżeli chłodziwo sie schłodzi za mocno z różnych względów to termostat ponownie powinien sie przymknąć i temperatura powinno sie zwiększyć. Także obstawiam zepsuty termostat, ja bym go wymontował, odczytał temperaturę otwarcia i włożył w wodę i razem gotował obserwując temperaturę zadziałania termostatu czy w ogóle się przesuwa. Dobrze aby termometrem do ponad 100 st.C obserwować temperaturę wody. Jeżeli coś z nim nie tak to kupić i zamontować nowy koszt około 50 zł.
|
05-04-2007, 17:49 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-10-2006
Skąd: front wschodni
Model: sprzedany
Silnik: sprzedany
Rocznik: sprzedany
Postów: 389
|
Cytat:
|
|
05-04-2007, 18:53 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2005
Skąd: BYDGOSZCZ
Postów: 30
|
Zrobie tak jak radziliscie. No moze jedna rzecz zmodyfikuje. Nie ma sensu sprawdzac temp. z termometrem ze skala wieksza niz 100C poniewaz woda nie osiagnie wiekszej temp niz temp wrzenia rowna 100C. Sorki, ze sie czepiam, ale jako student chemii nie moglem przejsc objetnie. Jeszcze raz dzieki za rade.
|
06-04-2007, 11:10 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-11-2004
Skąd: Londyn
Model: MKIV
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2007
Postów: 1,037
|
Też bym chyba stawiał na termostat. Na forum znajdziesz opis jak go sprawdzić bez wyjmowania, chyba że odrazu stawiasz na nowy. Wymianę termostatu też tu znajdziesz. A może faktycznie sprawdzić temperaturę płynu, np. w zbiorniczku po nagrzaniu się auta. Z czujnikami też były już róże dziwactwa.
__________________
Pozdrawiam Kefir |