Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-11-2006, 13:01   #11
Skolmi
ford::expert
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,511
Domyślnie

Cytat:
Napisał barabasz
dziwne tez mam rozowy i jezdze na nim juz 6 rok i jest ok po sprawdzeniu wytrzymuje -25 a w serwisie mowia ze wymiana po 10 latach
Bo zasadniczo wymiana płynu Fordowskiego co tyle lat jest zalecana, ale 25 gradusów, to już trochę za mało.

__________________
Tylko floty!
Skolmi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2006, 19:46   #12
mariusz1973
ford::average
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 06-11-2006
Skąd: Wyszyna
Model: Focus MKI
Silnik: 1,6
Rocznik: 2000
Postów: 67
Domyślnie Re: Wymiana płynu chłodzacego

Cytat:
Napisał zezor88
Mam Foke od pół roku i nie wiem co jest w chłodnicy . Chciał bym zmienic płyn , zresztą juz go nabyłem. Dzis kopałem troche w furce ale niemoge sie dostac nigdzie by spuscic stary płyn. od spodu jest wielka plastikowa płyta . Macie jakies doswiadczenie w tej sprawie , prosze o pomoc. Z góry dzieki i pozdr.
Witam, sam wymieniłem płyn w sobote więc chętnie się podzielę. Mam silnik 1,6, płytę pod silnikiem też bo sobie kupiłem i założyłem, płyn miałem różowy. Kupiłem Petrygo. Aby spuścić płyn nie trzeba zdejmować płyty. Należy znaleść wąż gumowy jaki jest podłączony do chłodnicy na jej dole po lewej stronie chłodnicy kiedy się stoi przodem do auta, ścisnąć i zsunąć opaskę metalową z węża, odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym, ściągnąć wąż i spuścić płyn, nalezy chwilę poczekać bo płyn zlatuje wolno. Płyn najlepiej suszczać na dworze, wtedy popłynie on po płycie podsilnikowej i sam zleci na ziemię. Kiedy już zleci, zakładamy wąż, zakładamy opaskę a potem POWOLI wlewamy płyn do zbiornika wyrównawczego, kiedy osiągniemy poziom max, ściskamy i "masujemy węże jakie odchodzą od chłodnicy aby pozbyć się z nich powietrza, potem zamykamy korkiem zbiornik wyrównawczy, zapalamy i tak długo "gazujemy" aż termostat otworzy tzw. duży obieg poznajemy to po tym że ciepły goracy staje się ten wąż ktróyśmy zdejmowali aby spuścić płyn. Możemy węże nadal ściskać aby pozbyć się bąbli powietrza. Jak nalewalismy wolno to ich prawie nie będzie. Jeżeli poziom w zbiorniku po ostygnięciu silnika jest poniżej min to dolewamy i po sprawie. Generalnie wymieniałęm też płyn w swoim Punto I i w fordzie w porównaniu z fiatem wymiana jest o niebo prostsza. Co do płynów, koncentratów i ich jakości nie będę się wymądrzał, generalnie wszystko jest dobre byleby nie byłaby to woda, a jak już mieszamy koncentrat to tylko z destylowaną.
Powodzenia

Pozdrawiam
mariusz1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2006, 20:52   #13
Michał P
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-09-2005
Skąd: Łódź
Postów: 51
Domyślnie

Większość płynów chłodzących, prawie wszystkie, produkowane są na bazie glikolu. Nowy płyn fordowski jest produkowany na innej bazie co powodyje, że przy zmieszaniu z glikolem tworzy się galareta. Przy wymianie płynu standardowego - baza glikol na płyn fordowski należy dokładnie wypłukać wodą całą instalacje chłodniczą.
Michał P jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2006, 21:08   #14
zezor88
ford::average
 
Avatar zezor88
 
Zarejestrowany: 13-07-2006
Skąd: Hannover
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 146
Domyślnie

dzieki chłopaki , co prawda wymacałem se z lewej strony wąz juz w piatek ale nie moge zdjac opaski bez uprzednio zdemontowania płyty ze wgdledu na to iz ta jedyna jest nie orginalna i posiada srubke skierowaną ku dołowi zatem tak czy siak musze sie pogimnastykowac z płytą, mysle zzato ze te informacje pomoga innym w przysłosci. Co do płynu i jego składu to obiło mi sie to kiedys o uszy ale raczej myslałem ze prędzej taki problem moze wyniknąc w układzie hamulcowym nizli w chłodzacym ale to była cenna uwaga i dla pewnosci przepłukam sobie go wodą.
pozdr i jeszcze raz dzieki :fcp4
__________________
pozdrawiam Rafał
zezor88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2007, 13:28   #15
sworks
ford::beginner
 
Avatar sworks
 
Imię: Kris
Zarejestrowany: 03-04-2007
Skąd: Żary
Model: Ford Focus Turnier
Silnik: 1.8 TDCi/ 100PS
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie

Mam autko z 2004 roku- Focus TDCi...Jestem jego II właścicielem.
Co zrobić gdy płyn jest poniżej minimum. Wymienić całość czy dolać fordowskiego koncentratu... z tym, że nie wiadomo jaki jest ten pierwszy płyn... Pewnie oryginalny.
sworks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2007, 16:17   #16
ar2r
ford::advanced
 
Avatar ar2r
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK I,Puma 1,7
Silnik: 1,6 16V...1,7 16V
Rocznik: 2002,2001
Postów: 371
Domyślnie

Cytat:
Napisał Michał P
należy dokładnie wypłukać wodą całą instalacje chłodniczą.
Dodam,że wodą destylowaną.
Cytat:
Napisał sworks
Wymienić całość czy dolać fordowskiego koncentratu... z tym, że nie wiadomo jaki jest ten pierwszy płyn... Pewnie oryginalny
Zdecydowanie wymienić całość.Koszt nie jest duży a masz pewność,że wszystko będzie OK.
Pzdr.
Ps.Może jestem zbyt podejrzliwy,ale do płynów typu Borygo lub Petrygo jakoś nie mam zaufania.
ar2r jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2007, 19:17   #17
sworks
ford::beginner
 
Avatar sworks
 
Imię: Kris
Zarejestrowany: 03-04-2007
Skąd: Żary
Model: Ford Focus Turnier
Silnik: 1.8 TDCi/ 100PS
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie

Jutro podjadę do warsztatu i wymienię całość, raz a dobrze. A czy można wziąć na zapas w razie czego na dolewkę, czy pózniej też ten w aucie i na zapasie mają różne właściwości??
sworks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2007, 18:22   #18
arturek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar arturek
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,541
Domyślnie

Witam
Odgrzeję temat bo mam pytanie.
Podczas bezpłatengo przeglądu u Forda "wiosna Forda" w kweitniu 2007 zmierzyli, że płyn jest do minus 25 i powiedzieli, że OK.
Na stronie
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
znalazłem informację, że płyn Ford Super Plus 4 (niebieskozielony) oraz Super Plus 2000 (pomarańczowy) przy stężeniu 40% pozostają cieczą do -25, a zestalają się przy -30.
Mam Focusa z 2003 roku / 175 000km / II-gi właściciel.
Pytania
- do jakiej temepratury powinien wytrzymywać płyn chłodzący
- czy ew. wymieniać czy dolać koncentrat (i ile)
pozdrawiam
Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------
INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda /
arturek jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 15:43   #19
ar2r
ford::advanced
 
Avatar ar2r
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK I,Puma 1,7
Silnik: 1,6 16V...1,7 16V
Rocznik: 2002,2001
Postów: 371
Domyślnie

Cytat:
Napisał arturek
czy ew. wymieniać czy dolać koncentrat (i ile)
Po pierwsze:nie dolewaj samego koncentratu,tylko rozrobiony.Np. Glicoschell podaje takie proporcje:50/50 do-37st,40kon/60woda do -27st,30kon/70woda do -17st.Stężenie mniejsze niż 30/70 może powodować korozję układu,oczywiscie szybkie zamarzanie(już i tak szybkie-powyżej -17st),złe odprowadzanie ciepła(latem).Nie pamietam już dlaczego ale nie zaleca się robić stężeń ponad 50/50.Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to wymień całość i po problemie.Koszt nie jest wysoki a masz spokuj.Fordowski płyn w proporcjach 50/50 też jest do -37st
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Pzdr
ar2r jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2007, 17:30   #20
tga
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-02-2006
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 131
Domyślnie

Cytat:
Napisał ar2r
Koszt nie jest wysoki a masz spokuj.Fordowski płyn w proporcjach 50/50 też jest do -37st
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Pzdr
nie wiem czy sprawdzales to co piszesz, ja niestety tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
fordowski plyn w zalecanych proporcjach 1:1 to bodajze ok -20st, wykazaly to trzy rozne glikometry a sam plyn kupowalem dobrego zrodla takze podroba czy cos takiego raczej nie wchodzi w gre.
Jesli Tobie wyszlo -37st to ok mi niestety nie i dolalem jeszcze koncentratu zatrzymujac sie przy wskazaniu glikometra na -29st.
pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
tga jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.