|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-02-2007, 09:45 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-02-2007
Postów: 19
|
1.8D chyba mam sposob na lepsze odpalanie pytanieDOfachowcow
Witam jestem nowym zadowolonym uzytkownikiem escorta 1.8D .Moze to glupie ale sprawe mam taka tzn Chcialem kupic nowe swiece zarowe do mojego escorta, poszlem do sklepu kupilem i z magazynu zamiast do escorta dali mi do bmw, opla , a ja dopiero o tym dowiedzialem sie u mechanika sa troszke dluzsze ale pasuja, postanowilem je zalozyc i auto odpala 0 30 % lepiej naprawde. Jezdzilem na nich 3 miesiace gdy spotkalem innego mechanika ktory stwierdzil ze one robia zwarcie , moga peknac i silnik do wymiany , ze strachu je wymienilem na 4 nowki febi i pali gorzej. Wiec pytanie mam takie najlepiej do fachowcow . Czy mozna zalozyc swiece zarowe z bmw , opel 2.5 TD?? Dodam ze ok 2500 km na nich przejechalem bez problemu
__________________
GLOBUX |
24-02-2007, 21:40 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
|
jeśli chodzi o długość świec to ja mam takie doświadczenie:
w listopadzie chciałem przygotować się do zimy, a ze to tamten rok jakoś przejeździłęm na świecach poprzedniego właściciela i palił tak średnio, kupiłem komplet NGK, wykręciłem stare świece, jedna była inna od pozostałych, i generalnie były krótsze niż te co kupiłem. No ale że sprzedawca dobrał świece w.g. katalogu nie zastanawiałem się zbyt wiele, wkręciłem nowe swiece i działa do dziś czyli jakieś.. 5tyś km. Pali tez średnio.. ale wydaje mi się że to problem cofającego sie paliwa.. jak wejde do auta i bez grzania świec pokręce troche, i potem zagrzeje to pali od kopa - ale to już zupełnie inny temat. wiem że zima jest bardzo łaskawa ale moge za to powiedzieć ze ani razu nie musiałem jechać MPKGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
24-02-2007, 23:41 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
zależy od wersji silnika... obydwie świece z fotki są do diesla 1,8 forda. O ile dobrze pamiętam w 96 roku zostały zmienione. W 1,8TD są stosowane długie i krótkie. zależy od daty produkcji silnika.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
25-02-2007, 09:00 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-01-2005
Skąd: Opolskie, Nysa
Model: passat b5
Silnik: 1,9
Rocznik: 1999
Postów: 631
|
Tak mdcs do września 96 były te dłuższe czyli chyba 20 mm ma żarnik ( motorcraft EDZ 8 ) a po wrześniu są krótsze ale troszkę wydaje sie grubsze ( motorcraft EDZ 39).
A tą co pokazał kolega globux na fotce to jest jeszcze dłuższa od tych długich w fordzie i grubsza. |
25-02-2007, 09:07 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
|
ale jak już mam te świece niby dłuższe.. to moge dalej tak jeździć? czy coś się może stać?
1.8D z 1991r... narazie żadnych negatywnych objawów po wymianie świec nie ma..hmm |
25-02-2007, 11:30 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
Hmmm... ciężko mi powiedzieć. Skoro świeca jest dłuższa i grubsza to zmniejsza objętość komory wirowej, ale czy na tyle dużo, żeby miało to jakieś znaczenie? Nie wiem.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
02-03-2007, 06:20 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-09-2006
Skąd: Łódź
Model: bmnbm
Silnik: mmb
Rocznik: 2000
Postów: 103
|
Jaki jest symbol tych świeć?
Pozdrawiam Corthez |
02-03-2007, 21:40 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo Turnier
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 27
|
Witam. Gdzieś wyczytałem, że długość stosowanych świec zależy od możliwości zachowania ich separacji od strumienia rozpylanego paliwa. Chodzi o to aby rozgrzane świece nie były chłodzone zimnym paliwem. Aczkolwiek jest to chyba zauważalne dopiery gdy leją wtryski. Tutej też nie ma reguły. Ja mam założoną 1 dłuższą (innej nie miałem) ponieważ orginał wypalił się właśnie w sposób sugerujący wtryski, mino, że ich testy wypadły jak na ten przebieg zadziwiająco dobrze. Co do samego odpalania dużo zależy od silnika. Osobiście do tej pory nie miałem problemu z odpalaniem w T=-20 degC mimo braku jednej świecy. (zawsze mieściłem się w ustawowych 20 sekundach :fcp2 ...odpukać...) Mało prawdopodobne, aby świece wykruszyły się momentalnie-tu by było ryzyko uszkodzenia, ale pewno bez powodu krótszych świec nie monują :fcp20.
|
06-03-2007, 22:41 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-10-2005
Skąd: Sląsk
Postów: 37
|
co prawda bylo ciepło w plusie ale byłem zdziwiony gdy odkryłem ,ze zadna swieca nie zarzy a auto pali po minimalnie dłuzszym kreceniu -przebieg 180kkm jesli wierzyc licznikowi :fcp4 .Klopoty z odpalaniem mialem w poprzednim 1.8 d i osmiele sie wiazac je z partacko ustawionym rozrzadem-tj na oko bez precyzyjnego ustawienia, blokujac odpowiednim trzpieniem dokładnie wg. ksiazki .Prponuje siegnac do archiwum .pisał otym wujek75a"Swiece mają zarzyć,kompresja wstarym dieslu przez dlugi czas bedzie jeszcze w normie to ustawienie na oko rozrzadu powduje ze auto swietnie pali do pierwszych mrozów Niestety trudno o mechanika ktory to zrozumie -wola pokrecic kolem na pompie , silnik i tak zapali Podejrzewam ze wiąze sie to z nawykiem wyniesionym z obsługi idiotoodpornych :fcp12 sinikow VW ale to szczegół -pozdrawiam :fcp29
|
07-03-2007, 09:46 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
|
mój rozrząd był ustawiony na oko..ale wtedy byłem młody głupiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pojechalem do prostego mechanika z wtedy wydawalo mi się najprostrzym na świece silnikemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a jednak...
no i teraz mam tak że jak mróz to pali ekstra od kopa, jak teraz jest 10' w + to te 2sek musze pokręcić... myślałem że cofa się paliwo... no ale co.. jak mróz to się nie cofa? zabieram się żeby to sprawdzic od... ale wiecie jak to z czasem jest... |