Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-02-2007, 09:45   #1
globux
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2007
Postów: 19
Domyślnie 1.8D chyba mam sposob na lepsze odpalanie pytanieDOfachowcow

Witam jestem nowym zadowolonym uzytkownikiem escorta 1.8D .Moze to glupie ale sprawe mam taka tzn Chcialem kupic nowe swiece zarowe do mojego escorta, poszlem do sklepu kupilem i z magazynu zamiast do escorta dali mi do bmw, opla , a ja dopiero o tym dowiedzialem sie u mechanika sa troszke dluzsze ale pasuja, postanowilem je zalozyc i auto odpala 0 30 % lepiej naprawde. Jezdzilem na nich 3 miesiace gdy spotkalem innego mechanika ktory stwierdzil ze one robia zwarcie , moga peknac i silnik do wymiany , ze strachu je wymienilem na 4 nowki febi i pali gorzej. Wiec pytanie mam takie najlepiej do fachowcow . Czy mozna zalozyc swiece zarowe z bmw , opel 2.5 TD?? Dodam ze ok 2500 km na nich przejechalem bez problemu

__________________
GLOBUX
globux jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2007, 21:40   #2
Kajteknr1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
Domyślnie

jeśli chodzi o długość świec to ja mam takie doświadczenie:

w listopadzie chciałem przygotować się do zimy, a ze to tamten rok jakoś przejeździłęm na świecach poprzedniego właściciela i palił tak średnio, kupiłem komplet NGK, wykręciłem stare świece, jedna była inna od pozostałych, i generalnie były krótsze niż te co kupiłem. No ale że sprzedawca dobrał świece w.g. katalogu nie zastanawiałem się zbyt wiele, wkręciłem nowe swiece i działa do dziś czyli jakieś.. 5tyś km. Pali tez średnio.. ale wydaje mi się że to problem cofającego sie paliwa.. jak wejde do auta i bez grzania świec pokręce troche, i potem zagrzeje to pali od kopa - ale to już zupełnie inny temat. wiem że zima jest bardzo łaskawa ale moge za to powiedzieć ze ani razu nie musiałem jechać MPKGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kajteknr1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2007, 23:41   #3
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

zależy od wersji silnika... obydwie świece z fotki są do diesla 1,8 forda. O ile dobrze pamiętam w 96 roku zostały zmienione. W 1,8TD są stosowane długie i krótkie. zależy od daty produkcji silnika.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2007, 09:00   #4
Wojtekk
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 14-01-2005
Skąd: Opolskie, Nysa
Model: passat b5
Silnik: 1,9
Rocznik: 1999
Postów: 631
Domyślnie

Tak mdcs do września 96 były te dłuższe czyli chyba 20 mm ma żarnik ( motorcraft EDZ 8 ) a po wrześniu są krótsze ale troszkę wydaje sie grubsze ( motorcraft EDZ 39).
A tą co pokazał kolega globux na fotce to jest jeszcze dłuższa od tych długich w fordzie i grubsza.
Wojtekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2007, 09:07   #5
Kajteknr1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
Domyślnie

ale jak już mam te świece niby dłuższe.. to moge dalej tak jeździć? czy coś się może stać?
1.8D z 1991r... narazie żadnych negatywnych objawów po wymianie świec nie ma..hmm
Kajteknr1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2007, 11:30   #6
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

Hmmm... ciężko mi powiedzieć. Skoro świeca jest dłuższa i grubsza to zmniejsza objętość komory wirowej, ale czy na tyle dużo, żeby miało to jakieś znaczenie? Nie wiem.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2007, 06:20   #7
CortheZ
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-09-2006
Skąd: Łódź
Model: bmnbm
Silnik: mmb
Rocznik: 2000
Postów: 103
Domyślnie

Jaki jest symbol tych świeć?

Pozdrawiam
Corthez
CortheZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2007, 21:40   #8
Spektro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo Turnier
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 27
Domyślnie

Witam. Gdzieś wyczytałem, że długość stosowanych świec zależy od możliwości zachowania ich separacji od strumienia rozpylanego paliwa. Chodzi o to aby rozgrzane świece nie były chłodzone zimnym paliwem. Aczkolwiek jest to chyba zauważalne dopiery gdy leją wtryski. Tutej też nie ma reguły. Ja mam założoną 1 dłuższą (innej nie miałem) ponieważ orginał wypalił się właśnie w sposób sugerujący wtryski, mino, że ich testy wypadły jak na ten przebieg zadziwiająco dobrze. Co do samego odpalania dużo zależy od silnika. Osobiście do tej pory nie miałem problemu z odpalaniem w T=-20 degC mimo braku jednej świecy. (zawsze mieściłem się w ustawowych 20 sekundach :fcp2 ...odpukać...) Mało prawdopodobne, aby świece wykruszyły się momentalnie-tu by było ryzyko uszkodzenia, ale pewno bez powodu krótszych świec nie monują :fcp20.
Spektro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2007, 22:41   #9
Dziadek2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-10-2005
Skąd: Sląsk
Postów: 37
Domyślnie

co prawda bylo ciepło w plusie ale byłem zdziwiony gdy odkryłem ,ze zadna swieca nie zarzy a auto pali po minimalnie dłuzszym kreceniu -przebieg 180kkm jesli wierzyc licznikowi :fcp4 .Klopoty z odpalaniem mialem w poprzednim 1.8 d i osmiele sie wiazac je z partacko ustawionym rozrzadem-tj na oko bez precyzyjnego ustawienia, blokujac odpowiednim trzpieniem dokładnie wg. ksiazki .Prponuje siegnac do archiwum .pisał otym wujek75a"Swiece mają zarzyć,kompresja wstarym dieslu przez dlugi czas bedzie jeszcze w normie to ustawienie na oko rozrzadu powduje ze auto swietnie pali do pierwszych mrozów Niestety trudno o mechanika ktory to zrozumie -wola pokrecic kolem na pompie , silnik i tak zapali Podejrzewam ze wiąze sie to z nawykiem wyniesionym z obsługi idiotoodpornych :fcp12 sinikow VW ale to szczegół -pozdrawiam :fcp29
Dziadek2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-03-2007, 09:46   #10
Kajteknr1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
Domyślnie

mój rozrząd był ustawiony na oko..ale wtedy byłem młody głupiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pojechalem do prostego mechanika z wtedy wydawalo mi się najprostrzym na świece silnikemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a jednak...

no i teraz mam tak że jak mróz to pali ekstra od kopa, jak teraz jest 10' w + to te 2sek musze pokręcić... myślałem że cofa się paliwo... no ale co.. jak mróz to się nie cofa? zabieram się żeby to sprawdzic od... ale wiecie jak to z czasem jest...
Kajteknr1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.