|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-03-2007, 10:36 | #31 | |||||
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Cytat:
co miałem na myśli. Ponadto ty jako "Oponiarz/Stomilowiec" ... litości chłopie... powinienieś wiedzieć, co określa się stereotypowym określeniem "nalewki". Wiedzą to chyba wszyscy interesujący się motoryzacją. Gratuluję wiedzy (nie tej "inżynieryjnej") Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I pozwolisz, że napiszę coś takiego: 1. Kontrola osnowy 2. Dokładna kontrola osnowy (ultradźwięki, obraz poprzeczny) 3. Szlifowanie, szorstkowanie (oj, żargon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) 4. Nałożenie bieżnika (podwulkanizowanego) plus gumy wiążącej 5. Do autoklawu itp. 6. Kontrola końcowa Tak w skrócie i z głowy... Wystarczy? I wskaż, proszę, gdzie napisałem w pierwszym poście o laniu gumy i ryciu? Cytat:
Nie kompromituj się. 9 na 10 osób, którym powiem "opony regenerowane" bądź "nalewki" będzie wiedziało o czym mówię. Ty, stomilowiec, nie... Mógłbym komuś opisać procedurę sprawdzenia czegoś językiem z książek technicznych, tylko powiedz mi po co.. Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
|||||
01-03-2007, 10:55 | #32 | ||
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
|
Cytat:
Cytat:
Pozatym osobiście uwazma ze przy samochodach osobowych regenneracja profesionalna o jakiej piszesz, a nie u pana Henia, jest niopłacalna. Może dla tirów autobusów to i owszem bo to inna kategoria wydatków. Reasumujac napisze ze niema nic przeciwko profesjonalnej regeneracji, ale nie powiesz mi jak mi gumiarz proponuje opone za 50 zł po regeneracji i jak na ją ogladam to sie rozpada od samego patrzenia, bo całe boki ma popekane i po zadzierane od jakis krawężników to na moje laickie oko mi sie ona nie podoba i jeje nie wezme i niesadze zby była profesionalnie testowana itym podobnie, bo jak by była to by kosztował ze 150 zł Mozesz sie ze mnie wysmiewac ze sie nie znam itd ale jesli dołoze pare złotych i kupie za 160 zł nowa opone to niezbiednieje opne bede mial dobra i pare lat . Dodam ze nie zatrzymałem sie i niepytałem sie tirowca jak mam opone jak mniema po wygladze tira to jakis prywaciaz nie żadna flota iwięc moze i był przeładowany ale i moze kupił suoper tanio opony, bo chcciał zaoszczedzic
__________________
Andrzej Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą. Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200 [size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber |
||
01-03-2007, 11:44 | #33 | |
ford::average
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Poznań
Postów: 55
|
robal,
Cytat:
Podejmując polemikę chciałem zwrócić uwagę na te aspekty, o których wspomniałem wcześniej. Za wypominanie wieku dostałem ostrzeżenie. Wyrażam podziw dla trudu Kolegi Moderatora, że poświęcił swój cenny czas i poszperał w googlach, znajdując przebieg procesu bieżnikowania opon. Pocieszam: określenia są poprawne. jumper1 - takie bieżnikowane(nalane) opony, jak je opisałeś to jest właśnie przykład pana Jasia, który ma pojęcie o klejeniu dętek może...lub, jak ubolewał frompoland - prezerwatyw. Co do opłacalności bieżnikowania opon "na zachodzie" - to są zakłady tak wykonujące ten proces, z pokryciem boków opony włącznie, że nie jesteś w stanie odróżnić takiej opony od "nówki" jak większość to rozumie. Opony tak wykonane stanowią taki sam segment, jak "używki" samochody, którymi znakomita większość forumowiczów się porusza (ja też zresztą) i nie narzeka, że szajs.
__________________
Gadek |
|
01-03-2007, 12:01 | #34 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
|
przygladam sie tej przepychance i nie moge oprzec sie wrazeniu ze rozmawiacie w orznych rzeczyach.
moim zdaniem zarowno jedna, jak i druga strona ma racje, ale .... jak wspomnialem mowa o 2 innych kwestiach. jedny krytykuja opony bieznikowane ze sa do dupy, boja sie na takich jezdzic, a prawdopodobnie ich doswiadczenie z nimi sprowadza sie do kupienia wlasnie taniego badziewia od wspomnianego pana jasia zza rogu lub do rozmow z ludzmi, ktorzy kupili takie g***. z drugiej strony podejrzewam ze prawidlowo wykonane opony bieznikowane nie sa takim szajsem. wiadomo, ze zawsze beda nieco gorsze niz nowe, ale tez sa sporo tansze. tak jak juz ktos tu wspomnial, kupa ludzi jezdzi uzywanymi samochodami. podejrzewam, ze podstawowy klopot to oszacowanie ktora opona jest fachowo regenerowana, a ktora tylko "oblana guma" i stad to cale zamieszanie. |
01-03-2007, 12:29 | #35 | |||
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Cytat:
I wybacz również, że niestety nie potrafię siedzieć całymi dniami na forum, aby z prędkością światła odpowiadać na twoje posty, abyś nie mógł poprzeć swoich wątłych hipotez. Cytat:
Cytat:
Wysiadam z tego tematu. Drążcie dalej, tow. raferi swoje wywody na temat technologii opon... Róbcie sobie dalej te wasze opony do maszyn i aut ciężarowych... Ale bezemnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I dalej będę nazywał opony, które ktoś oddał (wyrzucił?) do ponownej regener... bieżnikowania zgodnie z normami... nalewkami, nadlewkami, regenerowanymi, sztukowanymi, do niczego... I jestem pewien, że większość zrozumie co mam na myśli - mówiąc "nalewka" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
|||
01-03-2007, 12:45 | #36 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
raferi, chodziło mi o to, że moje continentalki się już nie nadawały do regeneracji, choć bieżnik jeszcze był dosyć gruby (mimo, że po 6 letnich sezonach). Opony miały już kiepskie własności mechaniczne. No a chyba mi nie powiesz, że ktoś opony 2-letnie z bieżnikiem większym niż 5mm bieżnikuje? Chyba, że "zaoszczędził", kupił nowe z plasteliny i po 40kkm ma slicki. Uważam, że dużo bardziej opłaca się wydać raz więcej na towar trwalszy i lepszej jakości.
Opony do TIR-ów to chyba w ogóle inna bajka, więc nie ma co porównywać. |
01-03-2007, 12:57 | #37 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Poznań
Postów: 55
|
robal, :fcp19 Aż mi Ciebie, robalu, zrobiło się żal; chociaż z drugiej strony, tow.ROBAL, jeśli tak wolisz - trochę wysiłku intelektualnego nie zaszkodziło Ci chyba?
Myślę, że z korzyścią dla wykonywanej "moderatorki"... Możesz wpłynąć na anulowanie tego czerwonego paska?Bywaj! :fcp2 [ Dodano: 2007-03-01, 14:00 ] llechu, :fcp9 Czy ja cokolwiek mówiłem na temat wyższości nalewek nad nowymi? Swoją drogą - te Twoje Conti musiałeś trafić z jakąś ekstra gumą bieżnika(protektora?).
__________________
Gadek |
01-03-2007, 13:12 | #38 | |||
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Noż kurdebalans, muszę...
Cytat:
Cytat:
I tak na marginesie (gugiel rządzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ostatni akapit (kurna, tam napisali o nalewkach (ignoranci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) - dotarło do ciebie raferi o czym napisałem w pierwszym poście, czy nadal będziesz strugał wielkiego znawcę przemysłu oponiarskiego - jakim niewątpliwie jesteś, tylko co to wniosło?). Wiem, co odpowiesz: jeden artykuł wiosny nie czyni itp. itd. Cytat:
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
|||
01-03-2007, 13:39 | #39 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Ja tak w kwestii formalnej, bo mi się coraz mniej ta pyskówka podoba.
Moderator na forum ma dbać o porządek, a nie znać się na wszystkim. Wdawanie się w taką wymianę zdań raczej nie powinno mieć miejsca. To, że moderator napisze "kombinerki", a nie "szczypce uniwersalne" mniej przyniesie szkody niż dawanie przykładu "złej dyskusji". Ale rozumiem, że nerwy mogą każdego ponieść. |
01-03-2007, 13:50 | #40 | |||
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
No cóż nikt nie jest doskonały.
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
|||