|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-02-2007, 20:17 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
|
LANCIA LYBRA + BLOS - problem z PB (LPG super) - pomożecie?
Nie znalazłem odpowiedniego miejsca na forum, aby się przywitać.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZóW FCP. CZYTAłEM WIELE RAZY WASZE FORUM, A TERAZ MOGę SIE ODEZWAć. WITAM! Gdy szuka się wiedzy o BLOS'ie, to trafia się zawsze na forum FCP. Tak też było i w moim przypadku. Czytałem sławny wątek o gazie do zapalniczek :fcp2 Założyłem BLOS'a i mam problem. Niestety na Lancia KP nie znalazłem odpowiedzi i dlatego problem przedstawiam tutaj. Auto rewelacyjnie działa na BLOS'ie. Praca w całym zakresie obrotów jak wcześniej na benzynie. Wolne obroty stoją jak drut. Niestety problemy są na benzynie. Silnik dławi się, gdy chcę dodać gazu. Przy przyśpieszaniu szarpie. Wolne obroty są niestabilne: falowanie +/- 100 obr. Od 3 tys. obrotów jakoś działa, o ile daje sie dużo gazu. Wszystko mija, gdy odłączy sie wtyczkę od przepływomierza (na gorący drut). Analizator spalin wykazał, że na BP jest OK. Niestety wtedy pali się CHECK. Oddalałem BLOS'a od przepustnicy i przepływomierza (scalone), ale to nic nie dało. Chciałbym przedstawić silnik: 1.8 16V z wariatorem. Założyłem instalkę LPG składającą się z: parownik (wieeelki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), BLOS, emulator wtrysków, przełącznik w kabinie. Poniżej fotografie zainstalowanego blosa. Aby zobaczyć fotografie proszę wpisać hasło: L. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Powietrze przepływa: BLOS --->przepływomierz--->przepustnica. Nie może być inaczej. |
28-02-2007, 20:56 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
|
Spróbuj (przy podłączonym przepływomierzu) uchylić skośną śrubą przegrodę blosa na max (tylko na gaz wtedy nie przełączaj) i zobacz czy będzie jakakolwiek różnica. Jak będzie jakakolwiek to spróbuj jeszcze na chwilę wyjąć blos z dolotu, jakoś to prowizorycznie (ale szczelnie) połaczyć i zobacz co się będzie działo na beni.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup == = http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl === |
28-02-2007, 21:10 | #3 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Cytat:
|
|
01-03-2007, 09:17 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
|
luzujesz opaski, wyjmujesz blosa z dolotu. Problem w tym, żeby te rury potem na chwilę jakoś połączyć (np. kawałeczek rury fi 70mm zamiast blosa i ścisnąć opaskami żeby było szczelne.
Pojeździj na benzynie i jak stwierdzisz, że wszystko gra będziesz miał pewność, że przepływomierz obraża się własnie na blosa.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup == = http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl === |
01-03-2007, 09:44 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
przede wszystkim to czy silnik po zdemontowaniu BLOS-a chodzi na benzynie dobrze ?
|
01-03-2007, 10:55 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-05-2005
Skąd: Zielona Góra
Model: escort
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 17
|
problemem może być też kolejnośc ustawienia np. przepływomierz blos itd
miejsca nie masz za dużo. ew spróbuj "przyzwyczaić"przepływomierz np włączyć adaptację kompa przez zdjęcie klemy czy też jak to się w alfach robi. w omegach też tak czasami bywało |
01-03-2007, 11:17 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
|
Cytat:
W razie, gdyby uchylenie pomogło a przepływomierz za cholerę nie chciał się przyzwyczaić do blosa to można w miejsce awaryjnej śruby wkręcić jakiś siłownik, który podczas pracy na benzynie będzie cały czas trzymał przegrodę u góry.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup == = http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl === |
|
01-03-2007, 13:55 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
|
|
01-03-2007, 16:03 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
moment moment panowie, zasadnicza kwestia - jakiego rodzaju jest to przepływomierz, klapkowy czy gorący drut, jak gorący drut to raczej mu blos wadzić nie powinien, u brata w mondeo mamy blosa pomiędzy przepławką a przepustnicą , u mnie w cosworth-cie też tak jest i nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika na benzynie.
|
01-03-2007, 21:43 | #10 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
|
Cytat:
|
|