Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-02-2007, 20:17   #1
PetrusPL
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
Domyślnie LANCIA LYBRA + BLOS - problem z PB (LPG super) - pomożecie?

Nie znalazłem odpowiedniego miejsca na forum, aby się przywitać.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZóW FCP. CZYTAłEM WIELE RAZY WASZE FORUM, A TERAZ MOGę SIE ODEZWAć. WITAM!

Gdy szuka się wiedzy o BLOS'ie, to trafia się zawsze na forum FCP. Tak też było i w moim przypadku. Czytałem sławny wątek o gazie do zapalniczek :fcp2 Założyłem BLOS'a i mam problem. Niestety na Lancia KP nie znalazłem odpowiedzi i dlatego problem przedstawiam tutaj.

Auto rewelacyjnie działa na BLOS'ie. Praca w całym zakresie obrotów jak wcześniej na benzynie. Wolne obroty stoją jak drut. Niestety problemy są na benzynie. Silnik dławi się, gdy chcę dodać gazu. Przy przyśpieszaniu szarpie. Wolne obroty są niestabilne: falowanie +/- 100 obr. Od 3 tys. obrotów jakoś działa, o ile daje sie dużo gazu. Wszystko mija, gdy odłączy sie wtyczkę od przepływomierza (na gorący drut). Analizator spalin wykazał, że na BP jest OK. Niestety wtedy pali się CHECK. Oddalałem BLOS'a od przepustnicy i przepływomierza (scalone), ale to nic nie dało.

Chciałbym przedstawić silnik: 1.8 16V z wariatorem. Założyłem instalkę LPG składającą się z: parownik (wieeelki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), BLOS, emulator wtrysków, przełącznik w kabinie.
Poniżej fotografie zainstalowanego blosa. Aby zobaczyć fotografie proszę wpisać hasło: L.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Powietrze przepływa: BLOS --->przepływomierz--->przepustnica. Nie może być inaczej.

__________________
ZAPRASZAM:
http://petrus.fotogalerie.pl/
PetrusPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2007, 20:56   #2
maup
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
Domyślnie

Spróbuj (przy podłączonym przepływomierzu) uchylić skośną śrubą przegrodę blosa na max (tylko na gaz wtedy nie przełączaj) i zobacz czy będzie jakakolwiek różnica. Jak będzie jakakolwiek to spróbuj jeszcze na chwilę wyjąć blos z dolotu, jakoś to prowizorycznie (ale szczelnie) połaczyć i zobacz co się będzie działo na beni.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup ==
= http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl ===
maup jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2007, 21:10   #3
PetrusPL
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
Domyślnie

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Cytat:
Napisał maup
(...) Jak będzie jakakolwiek to spróbuj jeszcze na chwilę wyjąć blos z dolotu, jakoś to prowizorycznie (ale szczelnie) połaczyć i zobacz co się będzie działo na beni.
Bardzo proszę, abyś dokładniej mi wyjaśnił jak mam to zrobić. Niezbyt zrozumiałem.
__________________
ZAPRASZAM:
http://petrus.fotogalerie.pl/
PetrusPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 09:17   #4
maup
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
Domyślnie

luzujesz opaski, wyjmujesz blosa z dolotu. Problem w tym, żeby te rury potem na chwilę jakoś połączyć (np. kawałeczek rury fi 70mm zamiast blosa i ścisnąć opaskami żeby było szczelne.
Pojeździj na benzynie i jak stwierdzisz, że wszystko gra będziesz miał pewność, że przepływomierz obraża się własnie na blosa.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup ==
= http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl ===
maup jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 09:44   #5
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie

przede wszystkim to czy silnik po zdemontowaniu BLOS-a chodzi na benzynie dobrze ?
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 10:55   #6
xiądz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-05-2005
Skąd: Zielona Góra
Model: escort
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 17
Domyślnie

problemem może być też kolejnośc ustawienia np. przepływomierz blos itd
miejsca nie masz za dużo. ew spróbuj "przyzwyczaić"przepływomierz np włączyć adaptację kompa przez zdjęcie klemy czy też jak to się w alfach robi. w omegach też tak czasami bywało
xiądz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 11:17   #7
maup
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
Domyślnie

Cytat:
Napisał xiądz
problemem może być też kolejnośc ustawienia
no właśnie - blos zasadniczo powinien byc między kolektorem a przepływomierzem ale życie życiem - u kolegi się tak nie da zrobić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dlatego mu pisałem o uchyleniu przegrody i wyjmowaniu blosa.
W razie, gdyby uchylenie pomogło a przepływomierz za cholerę nie chciał się przyzwyczaić do blosa to można w miejsce awaryjnej śruby wkręcić jakiś siłownik, który podczas pracy na benzynie będzie cały czas trzymał przegrodę u góry.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup ==
= http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl ===
maup jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 13:55   #8
PetrusPL
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
Domyślnie

Panowie! Bardzo dziękuję za te podpowiedzi. To juz jest coś.
Dodatkowo zadałem to samo pytanie na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Najgorzej, gdy nie wiadomo w którym kierunku iść dalej. Teraz przynajmniej zacznę coś "dłubać".
__________________
ZAPRASZAM:
http://petrus.fotogalerie.pl/
PetrusPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 16:03   #9
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie

moment moment panowie, zasadnicza kwestia - jakiego rodzaju jest to przepływomierz, klapkowy czy gorący drut, jak gorący drut to raczej mu blos wadzić nie powinien, u brata w mondeo mamy blosa pomiędzy przepławką a przepustnicą , u mnie w cosworth-cie też tak jest i nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika na benzynie.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2007, 21:43   #10
PetrusPL
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Bolesławiec
Postów: 9
Domyślnie

Cytat:
Napisał Struna
moment moment panowie, zasadnicza kwestia - jakiego rodzaju jest to przepływomierz, klapkowy czy gorący drut, jak gorący drut to raczej mu blos wadzić nie powinien, u brata w mondeo mamy blosa pomiędzy przepławką a przepustnicą , u mnie w cosworth-cie też tak jest i nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika na benzynie.
W LYBRZE mam przepływomierz z gorącym drutem. Powietrze przepływa: BLOS --->przepływomierz--->przepustnica. Nie można wstawić BLOS'a pomiędzy przepływomierz, a przepustnicę.
__________________
ZAPRASZAM:
http://petrus.fotogalerie.pl/
PetrusPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.